اخبار

دیزنی در پی اسکار

4.14Kviews
۱
(۱)

انیمیشن اسکار

وقتی رای دهندگان سال پیش انیمیشن ماشینهای ۲ را از لیست کاندیداهای اسکار حذف کردند اولین بار بود که فیلمی از کمپانی پیکسار از کاندیدا شدن باز ماند ، برای شرکتی که عادت دارد نه تنها کاندید شود بلکه بر جایزه ی اسکار تسلط داشته باشد (پیکسار ۴ سال تا زمان آخرین جایزه این جایزه را کسب کرده است) لحظه ی حذف لحظه ی شرم آوری بود (البته فروش ۵۵۹ میلیون دلاری جهانی فیلم ضربه  را تا حدی تحمل پذیر کرد).
پیکسار تصمیم گرفت امسال دوباره با فیلم زیبای شجاع “Brave” به لیست کاندیداها برگردد و یکی از فیلمهای کاندید استودیوی مادر شود.

استودیو دیزنی امسال میتواند کاندید سه گانه ی اسکار شود. دیگر انیمیشنهای کاندیدای احتمالی اسکار استودیو دیزنی یکی استاپ موشن عالی تیم برتون به نام فرانکنوینی و یکی هم انیمیشن کامپیوتری “رالف نابودش کن” می باشد که قرار است ۲ نوامبر پخش شود.

کاندیداتوری سه گانه ی کمپانی میتواند دیزنی را به رکورد سال ۲۰۰۲ برساند. در آن سال کاندیداها جزیره ی گنج، لیلو و استیچ و فیلم برنده ی نهایی یعنی شهر اشباح هایائو میازاکی بودند که دیزنی مسئول توزیع این فیلم آخری در خارج از ژاپن بود.

رقابت کمتری از طرف کمپانی های رقیب وجود دارد. رای دهندگان اسکار دو انیمیشن قبلی ماداگاسکار که دریم ورکز ساخته را کاندید نکردند بنابراین کاندیداتوری سومین فیلم ماداگاسکار هم با وجود نقدهای خوبی که منتقدین بر فیلم داشته اند با مشکل روبرو خواهد شد.

انیمیشن “گروه دزدان دریایی نخاله” شرکت آردمن Aardman که در آمریکا توسط سونی پیکچرز توزیع شد زیبایی های خاص خود را دارد اما از والاس و گرومیت همین استودیو ضعیفتر است. استاپ موشن کمیک-تریلر کمپانی لایکا به نام پارانورمن ParaNorman از دید منتقدین فیلم خوبی است اما این فیلم هم نمیتواند جای فیلم عالی همین استودیو به نام کورالین را بگیرد.

مطالعه کنید:  تفاوت قصه گویی در انیمیشن های پیکسار و انیمه ها

فیلمهای لوراکس و عصر یخبندان: رانش قاره ای که از طرف منتقدان به شدت رد شدند امید دارند با فروش و موفقیت تجاری فیلمهایشان اندکی تسکین بیابند.
با این وجود از فیلمهای گفته شده هم یک یا دوتا می توانند کاندید شوند زیرا مثلاً در مقام مقایسه با برخی فیلمهایی که سابقاً کاندید اسکار شده اند (مثل داستان کوسه) بهترند.

البته چند فیلم دیگر هم وجود دارند. انیمیشن هتل ترانسیلوانیا سونی که نقدهای متوسطی دریافت کرده است و شاید برای فیلمهای اینچنینی زود باشد که کاندید اسکار شوند. برای انیمیشن انقلاب نگهبانان Rise of Guardians کمپانی دریم ورکز اوضاع مساعدتر است. در این انیمیشن شاهد حضور بابا نوئل و بانی خرگوشه و tooth Fairy خواهیم بود که فیلم را بیشتر شبیه نسخه ی بچه گانه ی انتقام گیران Avengers کرده اند. این انیمیشن در ۲۱ نوامبر نمایش داده خواهد شد.

دیگر کاندیداها می توانند کاندیداهای شرکت GKIDS باشند که توزیع کننده ی فیلمهایی نظیر گربه ای در پاریس، چیکو و ریتا و راز کلها بوده است. این نقاشی های کشیده شده با دست به دلیل حس داشتن فرم که به رای دهندگان می دهند می توانند کاندیدا شوند. در واقع این فیلمها برای کودکان ساخته نمی شوند بلکه تنها برای رای دهندگان اسکار تولید می گردند. (سه فیلم یاد شده در سطح بازار داخلی مجموعاً ۱٫۳ میلیون دلار بدست آوردند که مبلغی است که انیمیشنهای پیکسار در روز اول نمایش بدست می آورند.)

GKIDS امسال ۴ انیمیشن منتخب دارد: فیلم فرانسوی “زرافه” درباره ی یک پسر و یک زرافه ی یتیم، فیلم انتزاعی و هنری و فرانسوی با عنوان “تابلو”، فیلم فرانسوی “گربه ی خاخام” و فیلم “From Up on Poppy Hill”که نوشته شده و با نظارت هایائو میازاکی بوده و پسرش گورو آنرا کارگردانی کرده است.

مطالعه کنید:  اسامی ۴۹ اثر برگزیده پذیرفته شده در بخش انیمیشن جشن خانه سینما اعلام شد

انتظار می رود یکی از اینها در کنار سه گانه ی دیزنی کاندید اسکار شود و در موتورهای جستجو شاهد رشد جستجو برای آنها باشیم و همینطور بین ۹۹٫۹ درصد سینماروها ی کره ی زمین هم درباره ی آنها بحث در خواهد گرفت.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

36 + = 43

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.