ورود | عضویت

5 درس ارزشمند بازاریابی از فیلم های دیزنی

۱۳۹۵ / آذر / ۱۰

سال 2016 بدون شک سال دیزنی است و این کمپانی با فروش های موفقی که در گیشه داشته در مسیر یک رکورد شکنی تاریخی قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان سینما مجموع فروش آثار سینمایی این کمپانی در سطح جهان تا پایان سال جاری میلادی از مرز هفت میلیارد دلار خواهد گذشت که در تاریخ این صنعت بی ‌سابقه است.

5 درس ارزشمند بازاریابی از فیلم های دیزنی 

1- سرگرمی به فروش می رساند

راز عجیبی وجود ندارد که چرا تقریبا تمام فیلم های دیزنی خوب هستند: آنها داستان های فوق العاده ای هستند. ما انسان ها شیفته داستان ها هستیم و وقتی این داستان ها وارد بازار فروش می شوند، دیزنی فوق العاده عمل می کند. خیلی اتفاق جالبی است وقتی که تبلیغات می توانند ما را به عنوان یک مشتری سرگرم کنند.

دیزنی یک سرگرم کننده تمام عیار است. او داستان ها، ابر قهرمان ها، پرنسس ها و ... را می فروشد.

در هر تبلیغاتی که شما می بینید حداقل یک چیز سرگرم کننده ای وجود دارد که توجه بیننده را به خود جلب می کند. سابقا تبلیغات کسل کننده بودند ولی در حال حاضر تبلیغات بسیار سرگرم کننده هستند.

 

2- زنده باد خاطرات

فیلم های دیزنی با زندگی شخصی شما ارتباط پیدا کرده اند و دیزنی در این زمینه فوق العاده عمل کرده است. اگر چیزی به جز این بود، این کاراکتر ها تا ابد در ذهن شما حک نمی شدند .به عنوان مثال میکی موس به سمبل کارتون و انیمیشن در ذهن ما تبدیل شده است و اولین چیزی که در هنگام شنیدن نام انیمیشن در ذهن ما تجسم پیدا می کند این کاراکتر است.

بازاریاب هایی هم که خوب به کار خود وارد هستند از این طلسم جادویی استفاده می کنند و شما با دیدن سمبلی که آن ها از خود درست کرده اند ناخودآگاه یاد برند آن ها می افتید. این سمبل ممکن است یک رنگ خاص ، حیوان و یا هر چیز دیگری باشد.

 

3- تطبیق و هم ترازی هدف و استراتژی

در پشت صحنه تمام فیلم های دیزنی یک استراتژی وجود دارد. یک مدیریت بسیار عالی وجود دارد، برنامه ریزی منسجم و یک فرهنگ که شما به سختی می توانید آن را نادیده بگیرید. در پارک های دیزنی (دیزنی لند) شما به عنوان یک مشتری هستید و کارکنان این پارک ها بازیگران نقش های مختلف فیلم های دیزنی هستند و هر چیزی که آن ها برای شما به نمایش در می آورند به چیز خاصی اشاره می کند.

در استودیو های دیزنی و پیکسار همه به سختی تلاش می کنند تا یک فیلم فراموش نشدنی و سرگرم کننده را درست کنند. تقریبا مثل یک جادو می ماند اما پشت تک تک پیکسل های این فیلم ها کار و زحمت بسیار سختی مستتر است.

در دیزنی همه یک صدا هستند و هر کسی وظیفه ای به عهده دارد. آن ها با همفکری هم به ایده ای می رسند و با هم به پرورش آن کمک می کنند و تمام برنامه ریزی ها را برای موفقیت آن انجام می دهند. بازاریابی نیازمند ادغام تمام توابع دیگر کسب و کار است.

 

4- فیلم های دیزنی سرگرم کننده هستند

فیلم های دیزنی شما را به دنیای دیگری می برد، یک چیز غیر واقعی را در زمان حال به شما نشان می دهد و شما را به صندلی های سینما می چسبانند. دیزنی برای رسیدن به این منظور تمام ژانر ها را به خدمت می گیرد، او حتی ورژن سه بُعدی از فیلم هایش را تهیه می کند تا جذاب تر شوند.

داستان های دیزنی به خودی خود جذاب و سرگرم کننده هستند. پر از رویارویی خیر و شر، داستان های پریان و اتفاقات بسیار زیادی که در این داستان ها وجود دارد فیلم ها را از یک پشتوانه خوبی برخوردار کرده است.

تریلر فیلم های دیزنی ، بازاریابی پس از فیلم، پوستر ها، متعلقات برند شده و تمام ابزار بازاریابی قبل و بعد از اکران فیلم های دیزنی وجود دارد. بعد از این اتفاقات شبکه های اجتماعی از جمله یوتوب و یا تبلیغات تلویزیونی  پشت صحنه این فیلم ها را نشان می دهد و انتشار مصاحبه با دست و اندرکاران فیلم ها که چگونه توانستند این اثر را خلق کنند.

در واقع دیزنی از تمام شیوه های سنتی و مدرن تبلیغات برای معرفی هر چه بیشتر فیلمهایش استفاده می کند.

 

5- دیزنی تخیل را در اولویت قرار می دهد

حتی کسل کننده ترین صنعت ها نیز می توانند با حرف ها و تصاویر زیبا و عالی راهی برای برجسته کردن و جذاب کردن محتوای بازاریابی خود پیدا کنند.

اگر دیزنی از میکی موس برای مدت طولانی استفاده می کرد این شخصیت کوچک دوست داشتنی در نهایت خسته کننده می شد، اما این کار را نکرد و دائم شخصیت های خیالی و جذاب دیگری را خلق کرد تا همیشه خلاق و جذاب باشد. ما دیزنی را دوست داریم چون عاشق خیال پردازی هستیم.

 

منبع: entrepreneur

629
اخبار , مقالات

لطفا عبارت انیمیشن را در فیلد زیر وارد نمائید

درباره ما

خانه انیمیشن ایران جایی است که از توانمندی ها و استعداد های انیمیشن ایران حمایت می کند و سعی دارد در این حوزه یار هنرمندان باشد و حمایت های مادی و معنوی را در این بخش برای آنها فراهم سازد .