ورود | عضویت

نکته هایی برای طراحی یک کاراکتر موفق

۱۳۹۵ / دی / ۲۹

کاراکتر ها یکی از ارکان اصلی کار های انیمیشنی هستند که بیش از هر المان دیگری باید به آن توجه کرد.

 

تحقیق و ارزیابی

سعی بر پیدا کردن دلیل اینکه چرا برخی کاراکتر ها موفق بودند و برخی ناموفق بسیار به ما کمک خواهد کرد. کاراکتر های دیگر را مورد مطالعه قرار دهید و به این پی ببرید که چه چیز هایی باعث شده اند تا آن ها را موفق کنند و چه فاکتور هایی توانسته شما را به خود جذب کند و شما آن ها را دوست دارید.

 

گروه هدف

درباره بیننده های اثر خود فکر کنید. به عنوان مثال اگر کاراکتر ها برای گرو ه سنی بچه ها ساخته می شود باید از شکل های پایه ای و رنگ های شاد در آن استفاده شود. اگر شما بر روی یک مشتری خاص کار می کنید، جامعه هدفی که قرار است کاراکتر برای آن ها به نمایش در بیاید همواره بر همه چیز مقدم تر است.

 

تاثیر بصری

چه شما در حال خلق یک میمون، ربات و یا یک هیولا باشید، از این اطمینان دارید که هزاران کاراکتر مشابه نیز وجود دارد. کاراکتر شما نیاز دارد تا از لحاظ بصری  قوی و جذاب به نظر برسد تا توجه بیننده ها را به خود جلب کند.

 

ویژگی های اغراق آمیز

اغراق کردن به شما کمک می کند تا ویژگی های خاص و مورد نظر کاراکتر را به صورت برجسته و قابل مشاهده به نمایش بگذارید. ویژگی های اغراق آمیز به بیننده ها برای تشخیص خصوصیت کلیدی و شاخص کاراکتر ها کمک فراوانی می کند.

 

رنگ ها

رنگ ها می توانند در شخصیت کاراکتر مشارکت خوبی داشته باشند. عموما رنگ های تاریک مثل سیاه، بنفش و خاکستری آدم های بد و شیطان صفت را به تصویر می کشند. رنگ های روشن از جمله سفید، آبی، صورتی و زرد معصومیت و پاکی را به نمایش می گذارند.

 

شخصیت دادن به کاراکتر

یک ظاهر خوب به تنهایی برای ساختن یک کاراکتر با شخصیت خوب کافی نیست. شخصیت کاراکتر می تواند از طریق انیماتور ها آشکار شود، زمانی که ما واکنش این کاراکتر را به اتفاقات مشاهده می کنیم. شخصیت کاراکتر شما حتما نباید به صورت خاص و ویژه ای قابل قبول باشد، اما به این نیاز دارد که حتما جذاب باشد (مگر اینکه کاراکتر شما به صورت عمدی و به منظور خاصی اینگونه نباشد).

 

احساسات کاراکتر

نشان دادن گستره ی وسیعی از احساسات و به تصویر کشیدن بالا و پایین های زندگی کاراکتر، کاراکتر شما را به نحو مطلوبی نشان خواهد داد و او را توصیف خواهد کرد. بسته به شخصیت او شکل احساسات می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال بیان احساسات می تواند به صورت بی صدا و یا با هیجان و سر و صدا همراه باشد.

 

هدف ها و آرزو ها

همواره نیرویی در پشت شخصیت کاراکتر وجود دارد که او را به سمت آنچه که می خواهد هدایت می کند. گاهی اوقات هم البته وجود دارد که نقص ها و عیب های کاراکتر می تواند او را جذاب کند.

 

ساختن داستان پس زمینه

اگر شما کاراکتری را طراحی کرده اید برای موجودیت دادن به او و شخصیت او و چیزی که باعث شده تا او اینگونه باشد نیاز به یک داستان پیش زمینه دارید. ما از طریق این داستان پیش زمینه متوجه می شویم که او چرا و چگونه وارد ماجرای اصلی شده است، عادت ها و اعتقادات او چیست، چه تجربیاتی در طول زندگی به دست آورده است و مواردی از این قبیل. گاهی اوقات حتی این داستان پیش زمینه ممکن است از داستان اصلی که کاراکتر در او وارد شده است جذاب تر باشد.

 

خلق یک محیط مناسب

همانطور که شما داستانی را برای کاراکتر خود درست کنید، به همین ترتیب هم نیاز دارید تا محیطی را برای فهم درست داستان و موقعیت کاراکتر خلق کنید. دنیای که کاراکتر شما در آن زندگی می کند باید با خود کاراکتر و اتفاقات داستان همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت ترکیب نه چندان جالبی خواهید داشت.

 

تنظیم دقیق فیگور

هر المانی که شما برای خلق کاراکتر استفاده می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصیات فاکتور هایی که در صورت کاراکتر وجود دارد می تواند بسیار مهم باشد و تغییرات جزیی در برخی از آن ها می تواند باعث تغییرات زیادی در کاراکتر شود.

 

منبع:  pixar-animation.weebly.com

1591

۱۳۹۵ / ۱۰ / ۲۹ ب.ض ۰۷:۵۳

بسیار عالی. ممنون از زحماتتون

لطفا عبارت انیمیشن را در فیلد زیر وارد نمائید

درباره ما

خانه انیمیشن ایران جایی است که از توانمندی ها و استعداد های انیمیشن ایران حمایت می کند و سعی دارد در این حوزه یار هنرمندان باشد و حمایت های مادی و معنوی را در این بخش برای آنها فراهم سازد .