اخبارانیمیشن ایران

آثار ایرانی شرکت کننده در جشنواره انسی امسال

2Kviews
۵
(۱)

۱- تیزر یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران : کار گروهی ۱۱ فیلم‌ساز حوزه انیمیشن

تیزر یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که با مشارکت ۱۱ فیلم‌ساز حوزه انیمیشن ساخته شده است.

معین صمدی سازنده یکی از تیزرهای یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای ساخت این اثر از ۱۰ فیلم‌ساز انیمیشنی که از برندگان دوره‌های قبلی جشنواره بوده‌اند به صورت افتخاری دعوت به همکاری کرده است.

هر کدام از این فیلم‌سازان اثری چند ثانیه‌ای با موضوع ماهی ساخته‌اند که از ترکیب و در کنارهم قرار گرفتن این انیمیشن‌ها، اولین تیزر جشنواره در دوره یازدهم ساخته شده است.

اسامی فیلم‌سازان به ترتیب نمایش انیمیشن در اولین تیزر بدین شرح است: فاطمه گودرزی، هاجر مهرانی، مهدی شیری، امیر سحرخیز، امین حق‌شناس، الیکا مهران‌پور، مریم کشکولی‌نیا، بابک نکویی، مهدی علی‌بیگی، ساره شفیعی‌پور و معین صمدی.

۲- گرگم و گله می‌برم :  امیرهوشنگ معین

این فیلم به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان آشنای گرگ و بزغاله‌ها را در مدرسه به شکل نمایشِ عروسکی به اجرا در می‌آورد. بزِ مادر در فراغ بزغاله‌هایش و گرگِ خشمگین در تنهایی‌اش، با هم رودررو می‌شوند و مثل همیشه گرگ شکست می‌خورد، اما…

۳- گرسنگی : زهرا رستم‌پور

«گرسنگی» روایت تازه‌ای از چند داستان آشناست ولی نگاهی متفاوت، واقع‌بینانه و به دور از قضاوت به نقش گرگ به عنوان شخصیت منفی دارد

در این فیلم سایر شخصیت‌ها با توجه به پیش فرض‌های منفی در مورد گرگ، قضاوت می‌کنند و گرگ در آشوبی میان داستان‌های مختلف گیر می‌افتد و برای نجات جان خود مجبور به فرار می‌شود. در طول این فرار است که واقعیت آشکار شده و مخاطب با حقیقت جدیدی روبه‌رو می‌شود.

مطالعه کنید:  آغاز اکران انیمیشن «ناسور» در عراق

۴- پسر دریا : عباس جلالی یکتا

این رئال انیمیشن داستان یک زوج جوان است که با یک کودک خیالی زندگی می کنند.«زن و شوهری به همراه پسری روی دیوار زندگی می‌کنند. حضور پسر کم کم تغییراتی در زندگی آن‌ها پدید می‌آورد…»

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: عباس جلالی یکتا، فیلمبردار: داود ملک، صدابردار: احسان شفیعی، صداگذار: حسین قورچیان، موسیقی: سهند نیک‌نژاد، تدوینگران: اسماعیل علیزاده و عباس جلالی یکتا، طراح صحنه و لباس: زیبا مرشدلو، مدیر تولید: امیر ذوقی، انیماتور: حجت اعظم‌پور، عباس جلالی یکتا، دستیاران کارگردان: امیر ذوقی، مژگان شعبانی، رضا حقی، عکاس: مینو حسن‌زاده، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

17 + = 27

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.