اخبارانیمیشن ایران

«آخرین داستان» شاهنامه، سال آینده به پایان میرسد

4.09Kviews
۰
(۰)

تولید انیمیشن «آخرین داستان» که برداشتی آزاد از داستان ضحاک در شاهنامه است، در سال ۹۶ به پایان میرسد.


 

به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن، انیمیشن سینمایی آخرین داستان با موضوع یکی از داستان های شاهنامه، ضحاک و آفریدون در سال ۹۶ به پایان میرسد، این انیمیشن در مرحله ی تولید در دو سال مختلف جزو برترین پروژه های جهانی قرار گرفته است، گرچه این انیمیشن در خارج از کشور مورد ستایش و تقدیر زیادی واقع شده اما اینطور به نظر میرسد که اخبار موفقیت های این انیمیشن در ایران چندان منعکس نشده. همچنین در سالهای گذشته ارگان ها و نهاد های مرتبط حمایتی از «آخرین داستان» نکرده اند.

اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» در گفت و گو با خبرنگار خانه ی انیمیشن در خصوص ایده اولیه ی این انیمیشن گفت: من در خانواده ای رشد کردم که شاهنامه بخشی از آن بود، به همین علت من با شاهنامه انس گرفتم و همیشه دوست داشتم که انیمیشنی در این باب بسازم.

وی با بیان اینکه شاهنامه مهمترین میراث ادبی و تاریخی ماست، افزود: در متون بسیاری به داستان ضحاک اشاره شده و فردوسی این داستان را به صورت منظم در شاهنامه ی خود آورده، همچنین بهرام بیضایی نگاه خود را در آثار مختلفش به نگارش درآورده است، من نیز با نگرش به رویکرد استاد بیضایی شروع به نوشتن داستان این انیمیشن کردم.

رهگذر در خصوص روند انیمیشن «آخرین داستان» بیان داشت: این انیمیشن سینمایی که مخاطبش نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است به صورت مستقیم به داستان ضحاک نپرداخته است، «آخرین داستان» از پایان دوره جمشید که آلوده به غرور به جنگ اهریمن میرود شروع میشود اما داستان اصلی از به تخت نشستن ضحاک شکل میگیرد، شاکله ی اصلی انیمیشن همان داستان شاهنامه است اما با برداشت آزاد از روایت اصلی، روند داستان را تغییر دادم.

مطالعه کنید:  تولید انیمیشن «آتو، سربازان خفن بین‌الملل» پایان یافت

وی در خصوص شخصیت های اصلی این انیمیشن گفت: ضحاک و آفریدون دو شخصیت اصلی این انیمیشن هستند، و شخصیت ها از سیاهی به سفیدی و یا از سفیدی به سیاهی در گردشند، یعنی آفریدن از اول داستان یک شخصیت مثبت و خوب نیست و در میان داستان گرفتار نکات منفی میشود، و همچنین ضحاک نیز از ابتدای داستان یک شخصیت کاملا سیاهی ندارد بلکه در طی روند داستان با توجه به تصمیم گیری هایش به یک شخصیت تاریک قصه تبدیل میشود.

نویسنده ی «آخرین داستان» در رابطه با موضوعات فنی این انیمیشن تشریح کرد: «آخرین داستان» یک انیمیشن سینمایی دوبعدی ۱۲۰ دقیقه ای با حجم بالایی از جلوه های ویژه سنگین است و تکنیک آن “دیجیتال سل انیمیشن” میباشد.

در بخش دوبعدی دیجیتال از نرم افزار” فلش”، در قسمت نقاشی بکگراند از “فتوشاپ “و در بخش سه بعدی دیجیتال  از نرم افزار “مایا” استفاده شده است.

رهگذر بیان داشت: این انیمیشن کاملا به صورت خصوصی در استودیو «هورخش» ساخته میشود و ادامه داد: این فیلم از سال ۸۹ به صورت بی وقفه در حال تولید است و تا نیمه دوم سال آینده به پایان میرسد، با توجه به اینکه عوامل  کار از افراد حرفه ای و متخصص تشکیل شده اند، کیفیت «آخرین داستان» هم تراز تولیدات بین المللی است، این پروژه در سال ۲۰۱۳ جزو ۶ پروژه ی برتر جهانی در جشنواره انسی فرانسه قرار گرفت و همچنین امسال نیز از طرف همین جشنواره برای معرفی در بازار فیلم «کن» دعوت شدو دومین تریلر رسمی آن به صورت اختصاصی در سایت «cartoonbrew.com» که مهمترین سایت خبری انیمیشن دنیاست  رونمایی شد. ما نیز در نظر داریم در جشنواره انسی ۲۰۱۷از این انیمیشن داستانی پرده برداری کنیم.

مطالعه کنید:  مثل یک انیماتور حرفه ای در پیکسار انیمیت کنید

کارگردان انیمیشن ضحاک با بیان اینکه بیش از ۱۰۰نفر در ساخت این انیمیشن فعالیت دارند گفت: موسیقی خاص این انیمیشن که توسط کریستف رضاعی در حال ساخت است، یکی از نقاط قوت «آخرین داستان» به شمار می آید، همچنین برای دوبله شخصیت های آن در نظر داریم از چهره های شاخص سینمای ایران استفاده کنیم که رایزنی هایی در این زمینه انجام شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

عوامل انیمیشن «آخرین داستان» به شرح زیر است:

 

نویسنده و کارگردان: اشکان رهگذر، تهیه کننده: احسان رسول اف، موسیقی: کریستف رضاعی مدیر پروژه: پویان مکری مدیر تولید: آیدن دستمالچی، سوپروایزر انیماتور :بابک ارجمند، ریحانه میر هاشمی، حامد شاملو، نگین خواجه ای، اسفندیار سید اسداللهی، سوپروایزر رنگ و دسن: مهشاد منقش صنعتی، سوپر وایزر کامپوزیت: گلی شریف بختیار سوپر وایزر بکگراند: رسول رضایی جو.

 

در ویدیو زیر دمو ریل استودیو هورخش را می توانید مشاهده کنید:


این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

15 + = 18

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.