اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن “یتیم” به استوری‌برد رسید/ فرشته‌‌ای که شب قدر به زمین می‌رسد

3.14Kviews
۰
(۰)

بهرام عظیمی انیماتور درباره روند ساخت این فیلم گفت: پس از اینکه پیشنهاد ساخت انیمیشن فیلم کوتاه انیمیشن را از سوی موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) دریافت کردم بی‌درنگ ساخت این انیمیشن را با فیلمنامه‌ای از مهناز عادلی پذیرفتم.

وی در ادامه افزود: در واقع فیلمنامه خوب و محکمی که عادلی نوشته بود به نوعی مرا به ساخت این فیلم کوتاه انیمیشن ترغیب کرد. نگاه متفاوتی که این انیمیشن به موضوع یتیم دارد مثال‌زدنی است.

کارگردانی که با انیمیشن “بابا برقی” در تلویزیون شناخته شد با اشاره به داستان “یتیم” گفت: داستان انیمیشن “يتيم” در روستايی كويری اتفاق می‌افتد. در این روستا دختر ۱۲ ساله‌ای به نام مريم زندگی مي كند. مریم قصه “یتیم” با مشکلات زیادی زندگی می‌کند و همیشه هدیه‌ای از خدا می خواهد تا اینکه یک فرشته در حالی که ۱۱۰ بيليون سال نوری در راه بوده تا به زمین برسد درست در شب قدر وارد روستا می شود و با اولين انسانی كه برخورد مي كند مريم است و داستان شروع می شود.

بهرام عظیمی در پایان متذکر شد: فیلمنامه انیمیشن “یتیم” ۱۰ دقیقه است و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا ابوالحسنی با سرمایه گذاری موسسه خیریه مهر امام هادی(ع) به عهده دارد. ضمن اینکه هدف از ساخت این فیلم انیمیشن فراگیر شدن فرهنگ رسیدگی به کودکان یتیم با نگاه غیر ترحم‌انگیز است.

این فیلم با سرمایه بیش از ۵۰۰ انسان خیر در سطح كشور ساخته می شود. فیلمنامه “یتیم” نوشته مهناز عادلی است. عادلی بیش از ۱۵ سال است كه سابقه نویسندگی در نشریات معتبر كشور را دارد و در ۱۰ سال اخیر مقالات، مصاحبه ها و نوشته های طنز او پرمخاطب بوده است، پیش از فیلمنامه “یتیم” نیز عادلی نویسندگی ۹ فیلمنامه كوتاه انیمیشن را برای مجموعه “۱۰ روستا” به سفارش مركز صبا وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشته است.

مطالعه کنید:  برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی معرفی شدند

مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 70 = 77

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.