اخبار

اولین بازی با کاراکترهای دیزنی و پیکسار

5.33Kviews
۱
(۳)

Disney Infinity

Infinity دیزنی که ماه آینده رسماً زمان انتشار آن اعلام خواهد شد کاراکترهای دو کمپانی دیزنی و پیکسار را بصورت واقعی در کنار هم قرار داده است.

در این بازی بازیکنان نقش کاراکترهای مختلف فیلمهای پیکسار و دیزنی را میپذیرند. شخصیتها از فیلمهای داستان اسباب بازی، ماشینها، باورنکردنیها و رالف نابودش کن انتخاب شده اند و محیط بازی به صورت دنیاهای باز است. یکی از بخشهای بازی حالت استاندارد مرحله ای است و در بخش دیگر مثل بازی پرنده های خشمگین باید قلعه ای نابود شود البته بازیکنان میتوانند هدفهای دیگری را هم دنبال کنند.

شایعه شده مثل بازی موفق شرکت اکتیویژن به نام Skylanders در این بازی هم میتوانید عروسکها و مجسمه هایی را بخرید و بعد از اسکن کردن از طریق یک NFC وارد محیط بازی کنید. این موضوع با توجه به فروش فوق العاده ی Skylanders میتواند فروش بالایی را برای Infinity داشته باشد .

گیم دیزنی
مدتهاست خبر انتشار بازی به گوش می رسد اما بازی تا زمان صحبتهای رسمی یکی از مدیران دیزنی یعنی جان پلیزانتز که جزئیاتی در مورد عنوان بازی را اعلام کرد موجودیت نیافته بود. در آن زمان اسم رمز بازی “Toy Box” اعلام شد. نیویورک تایمز در آن موقع خبر زیر را منتشر ساخت:

آقای پلیزانتز پرده از پروژه ی جدید دیزنی که آن را Toy Box نامید برداشت. این بازی یک بازی کنسولی با برنامه های موبایلی و اینترنتی متعدد است که در آن برای اولین بار میتوانید کاراکترهای زیادی از پیکسار و دیزنی را در کنار هم داشته باشید. آقای پلیزانتز گفت: “بسیار از کارهایی که تا به حال کرده ایم خرسندم و به آینده هم امیدوارم. در ۶ ماه اخیر دیزنی ۳ برنامه و بازی پرفروش عرضه کرده است.”

مطالعه کنید:  «کتاب زندگی»؛ یک کارتون غیر سنتی و پر ابتکار

Disney Interactiveاطلاعات بیشتر در مورد این بازی تنها زمانی بدست آمد که Stitch Kingdom به برخی از این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. اطلاعاتی نظیر اینکه چگونه وسایل فیزیکی توسط بازیگر اسکن میشوند و وارد محیط بازی میشوند. Disney Interactive تا چندی پیش در مورد بازی چیزی نگفته بود تا اینکه بالاخره دعوتنامه هایی رسمی برای شرکت در مراسم معرفی بازی در ماه ژانویه ارسال شد .

استفاده ی infinity از کاراکترهای مختلف و امکان اسکن اشیاء فیزیکی توسط بازیگر درون بازی احتمالات زیادی را برای نحوه ی اجرای بازی بوجود می آورد. Activision موفقیت زیادی با بازی کنسولیش به نام Skylanders: Spyro’s Adventure کسب کرد.

این بازی تنها امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. با توجه به کاراکترها و گزینه های زیادی که دیزنی در اختیار دارد (دیزنی، پیکسار، مارول، لوکاس فیلم) سوال این نیست که عرصه ی بازی چقدر بزرگ خواهد بود بلکه سوال این است که دیزنی تمایل دارد تا کدام محدوده پیش برود مخصوصاً در زمینه های کنسول بازی، برنامه ی جانبی و قابلیتهای آنلاینی که آقای پلیزانتز به آنها اشاره کرد.

با راحت شدن کار با گوشی های هوشمند یا اسمارت فون ها ، بازیهای کامپیوتری در چند سال اخیر بیشتر از گذشته برای موبایلها عرضه میشوند. دیزنی در این راه سردمدار شرکتهای بازی ساز بوده و اخیراً بازی اعتیاد آور Where’s My Water را همراه با اقلام موجود در فیلمهای “رالف متلاشیش کن، شرکت هیولاها) همراه کرده است.

با وجود آنکه کنسولها محبوبیتشان را حفظ کرده اند بعد از عرضه ی آتاری در دهه ی ۷۰ اولین بار است کنسول جدیدی مانند موبایلها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با توجه به تمایل شدید جهانی به استفاده از اسمارت فونها دیزنی کار عاقلانه ای در انتخاب موبایلها برای بازیهایش کرده است. بازیهایی با قیمت ۰٫۹۹ دلار در دهه ی قبل ایده ی جدیدی بودند چون بازیها هزینه ی زیادی برای شرکتهای سازنده داشتند اما در حال حاضر فروشگاه های بازی انباشته از بازیهایی با این قیمتند.

مطالعه کنید:  اسکچ بوک انیمیشن « زیبای خفته»

استودیوها برای باقی ماندن در عرصه باید خلاق باشند و باید قیمت بازیهایشان را هم پایین نگه دارند تا بازیهایشان پر فروش شود. با تغییر قیمتها بازیهایی که نهایتاً یک میلیون نسخه میفروختند بیش از ده میلیون نسخه در اسمارت فونها فروش کرده اند و بازی Infinity قطعاً قابلیت این را دارد که بازی ای شود که همه بخواهند صاحب آن شوند.

سوال دیگر در مورد بازی دیزنی این است که کدام استودیوی آن کار توسعه ی بازی را به عهده دارد. شایع شده شرکت نرم افزاری Avalanche که متعلق به دیرنی است مشغول کار روی پروژه است. اگر اینطور باشد هیجان کار بیشتر خواهد شد زیرا همین شرکت بود که بازیهای داستان اسباب بازی ۳ و ماشینهای ۲ را ساخت. این دو بازی علاوه بر اینکه پیکسار را وارد عرصه ی بازیها کردند نشان دادند بازیهایی که از روی فیلمها ساخته میشوند میتوانند چقدر موفق باشند.

با توجه به اینکه از سال ۲۰۱۱ و بعد از بازی ماشینهای ۲ چیزی از شرکت آوالانش نشنیده ایم احتمال دارد شرکت در این مدت مشغول کار روی بازی جدید پشت درهای بسته باشد.

توجه کنید هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است اما ماه آینده اطلاعات بیشتری در مورد بازی Infinity خواهیم داشت زیرا دیزنی اینتراکتیو در ۱۵ ژانویه برنامه ای خواهد داشت و اعلام شده در آن برنامه مسئول پیکسار یعنی جان لستر و آقای پلیزانتز حضور دارند. بنابراین انتظار میرود جزئیاتی در مورد بازی اعلام کنند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه چتر آبی

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

50 + = 54

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.