اخبارجشنواره پویانمایی

جوایز هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

5.87Kviews
۰
(۰)

هشتمین جشنواره پویانمایی

مسابقه ایران ، هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران شامل آثار پویانمایی، دینی، انقلاب اسلامی و دانشجویی بود که جوایز آن شامگاه روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون با حضور فعالان انیمیشن و مسوولان اهدا شد.

اختتامیه جشنواره پویانمایی

جوایز بخش مسابقه ایران

هیات داوران بخش مسابقه ایران متشکل ازفاطیما یثربی، افسانه شعبان‌نژاد، محمدرضا عابدی، کیارش زندی و علیرضا کاویان‌راد،  تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی خود را به شیوا صادق اسدی کارگردان فیلم ” بچه گربه ” تهیه شده توسط کانون اهدا کردند.

هیأت داوران تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی خود را برای بهترین فیلم با موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی به محمود سلطان‌پور برای فیلم ” رویای من ” اهدا نمود .

همچنین تندیس طلایی به همراه ۳۵ میلیون ریال جایزه ‌نقدی برای بهترین فیلم با موضوع تولید ملی به سعادت رحیم‌زاده برای فیلم ” ودکان دشت ” اهدا شد.

در بخش بهترین اثر بلند، هیأت داوران تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی جشنواره را به محمد ابوالحسنی و عبدالحسین ابوالحسنی برای تهیه کنندگی فیلم ” تهران ۱۵۰۰ ” تقدیم کرد.

جوایز جشنواره انیمیشن

تندیس طلایی به همراه ۲۵ میلیون ریال‌ جایزه نقدی برای بهترین صداگذاری به چنگیز صیاد برای فیلم ” بچه گربه ” تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

تندیس طلایی برای بهترین موسیقی نیز به همراه جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی به پژمان خلیلی برای فیلم‌های ” بچه گربه ” و ” زنی زیر یخ ها آواز می خواند ” تقدیم شد.

مطالعه کنید:  انصراف «فهرست مقدس» از هجدهمین جشن خانه سینما

در بخش بهترین فضاسازی، هیأت داوران ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم ” دیو دیگ به سر ” اصغر صفار و بابک ‌سبحانی،‌ تندیس طلایی و جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی‌ را به معین صمدی برای فیلم ” آواز شب ” و ” راز آن درخت ” هر دو از تولیدات کانون اهدا کرد.

تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی بهترین پویانما (انیماتور) به حامد اکرمی برای فیلم ” کرماندو ” تعلق گرفت.

همچنین تندیس طلایی به همراه ۲۵ میلیون ریال وجه نقد برای بهترین فیلم‌نامه به مونا عبداله شاهی برای فیلم ” خط قرمز ” تقدیم شد.

هیأت داوران تندیس نقره‌ای بهترین فیلم تجربی به همراه ۲۵ میلیون ریال وجه نقد را به مهدی آقاجانی برای فیلم ” اینسان ” اهدا کرد.

در همین حال تندیس طلایی بهترین اثر تبلیغی همراه جایزه‌ای ۲۰ میلیون ریالی ‌به طور مشترک به بابک و بهنود نکویی برای ” تیزر تبلیغاتی‌ پاکت ‌پلاستیکی پیلگون ” تعلق گرفت.

جوایز دوسالانه انیمیشن

در بخش بهترین اثر تلویزیونی هیأت داوران ضمن تقدیر از فیلم ” ماجراهای میرزا بلد “،‌ تندیس طلایی همراه با ۳۰ میلیون ریال ‌وجه نقد را به خاطر نورپردازی لطیف و شاعرانه و نگاه تصویرگرانه به ادبیات کودک و تلفیق ظریف مهارت دو بعدی و سه بعدی به صورت مشترک به علی حسینخان و مرتضی احمدوند برای فیلم ” این هم پول ماهی ” تقدیم کرد.

تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به همراه ۳۵ میلیون ریال وجه نقد ‌به دلیل استفاده از تکنیک کلاسیک پویانمایی در خدمت ادبیات عامیانه نیز به صادق جوادی برای فیلم ” کچل کفتر باز ” از تولیدات کانون اهدا شد.

مطالعه کنید:  معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره پویانمایی تهران

در همین حال تندیس طلایی فیلم اول نیز به همراه ۳۵ میلیون ریال وجه نقد به علیرضا هاشم‌پور برای فیلم ” آلزایمر ” تعلق گرفت و تندیس نقره‌ای این بخش را سارا طبیب‌زاده کارگردان فیلم “خانم گل میخکی” به همراه ۲۵ میلیون ریال از آن خود کرد.

هیأت داوران همچنین تندیس برنزی و ۲۰ میلیون ریال‌ وجه نقد را برای فیلم ” بخش زایمان ” به بهنام دلداده تقدیم کرد.

اولین تا سومین دیپلم افتخار جشنواره توسط هیأت داوران، به همراه ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به بهروز شهامت برای صداگذاری فیلم‌های ” اینسان “، ” توکا در قفس ” و ” ماسوله “، مهناز یزدانی برای فیلم‌نامه ” مرد، بت،‌ گربه ” و
مهدی علی‌بیگی به خاطر انیمیت شایسته و پرتحرک فیلم ” لینا لوک ” اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار بخش کودک و نوجوان و ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به فاطمه جعفری برای فیلم ” حکایت کلاه غیبی ” به خاطر نگاهی نو به شیوه سنتی پویانمایی عروسکی وآخرین دیپلم افتخار هیأت داوران به همراه ۱۰ میلیون ریال به طور مشترک به فاطمه خادمی و حمید حسنی برای طراحی شخصیت زاغی،‌ در فیلم ” زاغی ” تعلق گرفت.

جوایز جشنواره پویانمایی

بخش دینی و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی

داوری دو بخش “دینی” و “آثار ارزشمند انقلاب اسلامی” (معناگرا) را حمیدرضا کفاش، محمدحسین نیرومند و عرفان نظرآهاری بر عهده داشتند.

این گروه تندیس طلایی جشنواره را به همراه جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی در بخش دینی به سیدعلی‌رضا گلپایگانی و بهنام دلداده برای فیلم بلند ” آقای مهربان ” اختصاص داد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال را به فیلم ” آنها زنده‌اند ” به کارگردانی محمد لطفعلی در بخش انقلاب اسلامی اهدا کرد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه قانون مورفی

بخش دانشجویی

هیأت داوران بخش دانشجویی متشکل از علی‌اکبر صادقی، ابوالفضل رازانی و سعید توکلیان، ۳ تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی را به ترتیب به حمیدرضا بیات کارگردان ” فیلم ببین من چه خوب میگم ” برای بهترین کارگردانی، هاجر مهرانی برای فیلم‌نامه فیلم ” نمکی ” و الهه بهین کارگردان ” داستان یک سنگ ” برای بهترین انیماتور اهدا کرد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شامگاه ۱۷ اسفند به کار خود پایان داد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. با سلام
    واقعا جای تاسف داره جشنواره ی که تا سالهای پیش از اعتبار بالای برخوردار بود به یک لابی خصوصی تبدیل شده برایی صرف بیت المال و تقدیر از هم. من تعجب می کنم فیلم آقای مهربان تو سایت خود جشنواره در بخش فیلم های بلند ، بعد واسه این که یکی از خودی جا مونده بود به زور تو بخش دینی چوپوندن.
    آقای نیرومند و خانم آهاری از شما بعید بود.
    واقعا شرم باد بر برگزار کنندگان

Leave a Response

6 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.