اخبارانیمیشن ایران

حرکت‌ها در انیمیشن‌های ایرانی ناموزون و خسته است

3.36Kviews
۰
(۰)

یک انیمیشن‌ساز که اثرش در سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم جایزه‌ی بهترین انیمیت رستوران جنگلرا دریافت کرده است، گفت: متاسفانه بیشتر انیمیشن‌های ایرانی دچار ضعف انیمیت هستند و حرکت‌ها آنقدر کند و ناموزون هستند که باعث ‌می‌شوند بچه‌ها از این‌گونه انیمیشن‌ها استقبال نکنند.

مجموعه انیمیشن «رستوران جنگل» به کارگردانی محمدرضا حنفی در سومین جشنوراه تلویزیونی جام‌جم در چهار بخش بهترین اثر، بهترین کارگردانی، بهترین انیمیت و بهترین صداگذاری کاندید دریافت جایزه بود که سرانجام موفق به دریافت بهترین انیمیت (متحرک‌سازی) شد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا حنفی معتقد است: یک انیمیشن خوب انیمیشنی است که تمام اجزای آن با هم هماهنگی داشته باشد؛ از قصه و فیلمنامه گرفته تا طراحی شخصیت و فضا، نورپردازی، انیمیت، تدوین، آهنگسازی و صدا گذاری. هر چقدر هماهنگی و هارمونی بین اجزای یک اثر تولید شده بیشتر باشد آن اثر برای مخاطب برجسته‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

وی افزود: مهمترین کاری که من به عنوان مجری و کارگردان مجموعه «رستوران جنگل» با کمک دست‌اندرکاران پروژه انجام دادم این بود که بخش‌های مختلف کار تا حد امکان هم قوی و هم هماهنگ با یکدیگر پیش برود و فکر می‌کنم استقبال مخاطبان و کارشناسان تاییدکننده همین موضوع است.

این انیمیشن‌ساز ادامه داد: زحماتی که همه دوستان در این پروژه کشیدند و تلاش زیادی که کردند تا «رستوران جنگل» به یک انیمیشن خوب و دوست داشتنی برای بچه‌ها تبدیل شود، ثمربخش بوده و کاندیدا شدن در چهار بخش مسابقه توسط هیئت داوران تاییدی بر این موضوع است.

مطالعه کنید:  در باره انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲

کارگردان «رستوران جنگل» درباره‌ی اول شدن این انیمیشن در بخش انیمیت جشنواره جام‌جم نیز عنوان کرد: ما یکی از مهمترین جایزه‌های بخش انیمیشن را دریافت کردیم چون انیمیشن در درجه اول یعنی انیمیت(حرکت). اگر همه قسمت‌های یک انیمیشن قوی باشد ولی حرکت شخصیت‌ها ضعیف باشد آن اثر برای مخاطب جذابیتی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: من از روز اول تاکید داشتم که انیمیت شخصیت‌ها باید در حد خوب انجام شود، متاسفانه بیشتر انیمیشن‌های ایرانی دچار ضعف انیمیت هستند. حرکت‌ها بسیار کند، ناموزون و خسته است و همین باعث می‌شود که بچه‌ها از این گونه انیمیشن‌ها استقبال نکنند.

حنفی ادامه داد: در «رستوران جنگل» سعی کردیم حرکت‌ها خیلی خوب و نزدیک به فضای فانتزی باشد به طوری که وقتی یک کودک این مجموعه را می‌بیند شخصیت‌های آن را واقعی تلقی کند. اگر حرکت‌ها ضعیف باشد بیننده چه کودک و چه بزرگسال ذهنش مرتب درگیر ضعف‌های کار می‌شود اما اگر حرکت‌ها قوی باشند بیننده ذهنش درگیر داستان شده و از آن لذت می‌برد؛ ما باید کاری کنیم که شخصیت‌های مجازی و غیر واقعی ما در انیمیشن آنقدر خوب حرکت کنند که مخاطب آن شخصیت‌ها را واقعی تلقی کند و با آنها همراه شود.

او افزود: یکی دیگر از کارهایی که ما در متحرک‌سازی این مجموعه انجام دادیم این بود که سعی کردیم حرکت‌ها را مثل کارهای خارجی فانتزی و پر تحرک کنیم ، این گونه حرکات به انیمیشن جذابیت بیشتری می‌دهد و ما از این دست کارها در مجموعه «رستوران جنگل» زیاد داشتیم.

حنفی همچنین بیان کرد: در کنار این نوع انیمیت فانتزی صداسازی‌های لازم و متناسب با حرکات فانتری هم انجام شد تا ببینده حرکات فانتزی را با یک افکت صدای خوب ببیند و لذت ببرد. به همین علت «رستوران جنگل» در بخش صداسازی و صداگذاری هم کاندید دریافت جایزه گردید.

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «در جستجوی دوری»

این کارگردان در پایان گفت: یکی دیگر از نکات مورد توجه ما در انیمیت «رستوران جنگل» توجه به پیش حرکت و پس حرکت‌ها بوده که به اندازه خود حرکت اهمیت دارد، یک انیمیشن خوب باید به پیش حرکت و پس حرکت‌ها توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجموعه انیمیشن «رستوران جنگل» تاکنون در دو سری ۱۳ قسمتی ساخته و پخش شده است و قرار است سری سوم آن نیز در ۲۶ قسمت ساخته شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

60 + = 63

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.