اخبارمقالات

خیزش یک انیماتور

5.64Kviews
۵
(۳)

خيزش نگهبانان

خیزش محافظان یکی از جاه طلبانه ترین فیلم های انیمیشن دریم ورکز تا به حال است و به خانواده ها اجازه می دهد شخصیت های محبوب دوران کودکی شان را به صورت کاملا جدید ببینند .

طبیعت اسطوره ای این داستان به هنرمندان در استودیو امکان این را داد که اجازه بدهند خلاقیتشان به پرواز در آید و تصویر واقعا جاودانه ای از قهرمانان دوران کودکی و شادی و معصومیت آن ها را نمایش دهند .

بعد از این که پیرپریفل انیماتور آموزشش را در مدرسه معروف جهانی گابلینز به انجام رساند و در زمینه انیمیشن های سنتی در فرانسه تجربیات خوبی کسب کرد ، دریم ورکز با موفقیت توانست از این انیماتور در کار خود استفاده کند .

او در ابتدا انیماتور بود و برای انیمیشن دست کشیده اش به نام اسرار ۵ عصبانی جایزه آنی را گرفت و بعد سر انیماتور شد و در کار پاندای کونگ فو کار ۲ ، کاندید جایزه آنی شد. او در حال حاضر مسئول انیمیشن استودیو گلندیل می باشد و یکی از با استعداد ترین افراد در آن جا محسوب می شود .

می توانید درباره سفر انیمیشنی خودتان از فرانسه به کالیفرنیا و از ۲ بعدی به ۳ بعدی برایمان بگویید ؟

پیرپریفل خیزش محافظانپیر پریفل (Pierre Perifel) : من تنها زمانی که در دبیرستان بودم فهمیدم که به انیمیشن گرایش دارم . در ابتدا من به یک مدرسه هنری به نام امیل کول رفتم تا نقاشی را یاد بگیرم . برای ۳ سال در آن جا آموزش دیدم و حتی قبل از این که فارغ التحصیل بشوم (چون این دوره ۴ ساله بود) سعی کردم در امتحان ورودی گابلینز شرکت کنم و بعد به آن جا رفتم . من ۳ سال هم در گابلینز کار کردم و با انیمیشن “ساختمان” از آن جا فارغ التحصیل شدم که در آن جا این انیمیشن بسیار محبوب شد.

هیئت داوران در مدرسه گابلینز کسی را در میان خود داشتند که در شرکت انیمیشن دریم ورکز کار می کرد و او به من پیشنهاد کرد که به استودیو دریم ورکز بپیوندم . اما در آن زمان میخواستم کار ۲ بعدی بکنم و در آن جا کار ۳ بعدی انجام می شد در عین حال همسرم نیز باردار بود بنابراین پیشنهاد آن ها را رد کردم .

در همان زمان دوستم مورد مصاحبه قرار گرفت و استخدام شد. ۲ سال بعد رفتم او را ببینم و یک دمو را به دریم ورکز دادم و آن ها مرا به یاد آوردند. آن ها گفتند که جایی برای من دارند در این ۲ سال کارهای ۲ بعدی نظیر لوک خوش شانس ، نوکتورنیا ، جورج کنجکاو و شعبده باز را کار کرده بودم و آماده حرکت به چیز دیگری و تجربه کارهای جدید بودم .

من در سال ۲۰۰۸ وارد دریم ورکز شدم و اولین کاری که کردم یک انیمیشن ۲ بعدی برای پاندای کونگ فو کار به نام اسرار ۵ عصبانی بود که بسیار جالب هم بود. برای آن انیمیشن من یک جایزه آنی گرفتم .

بعد از آن رفتم سراغ کارهای گرافیک کامپیوتری . روی کار هیولاها دربرابر بیگانگان حدود ۲ ماه کار کردم . سپس وارد کار شرک ۴ شدم و عاشق آن کار شدم. در پاندای کونگ فو کار شماره ۲ سکانس های ۲ بعدی بود که به من سپردند و هم چنین شخصیت منفی فیلم را هم من باید اداره می کردم . من تیمی از انیماتورها نداشتم اما مسئول این کار بودم که بسیار جالب بود . یک کاندیدای جایزه آنی هم ماحصل انیمیشن لُرد شن بود . بعد از آن سراغ محافظان رفتم و در آن جا به عنوان مسئول انیماتورها شدم . زمانی که محافظان را انجام دادم سراغ پروژه جدیدی رفتم و در حال حاضر کار “من و سایه ام” را در دست اجرا دارم .

خیزش محافظانکدام محیط را در دریم ورکز در برابر خود دیدید ؟

مطالعه کنید:  راز بدون ناخن بودن پرنسس های والت دیزنی چیست؟!

چیزی که مشخص است آن است که دریم ورکز محلی بسیار جالبی برای انیمیشن ساختن است ، دور و بر شما بهترین انیماتورها هستند . وقتی وارد می شوید بسیار تحت تاثیر قرار می گیرید و خود را کوچک فرض می کنید . تمام این نام های بزرگ در آن جا هستند و بعد از کمی کار از آن ها آموزش دیده و تازه متوجه می شوید که آن ها هم انسان هایی مثل خودتان هستند اما می توانید چیزهای زیادی از آن ها دریافت کنید . از لحاظ هنری این کار بسیار سودمند است. البته ما هنوز هم فیلم های معروف و گیشه پر کن می سازیم بنابراین کار همواره هنری و مستقل نیست . اما در عین حال هنرمندی کاملی در کارها صورت می گیرد و تا جایی که می توانید در کار خلاقیت خود را به کار می گیرید. به نظر من جایی بهتر از این جا برای من وجود ندارد .

استودیوهای بزرگ دیگر هم کارهای خوبی انجام می دهند و می توانید در این استودیوهای بزرگ بهترین کار خود را انجام دهید. مساله اصلی این است که من دوست ندارم انیماتور باشم تا اشیاء را حرکت دهم بلکه دوست دارم انیماتور باشم تا خود بازیگر باشم . من بازیگری را بسیار با دقت دنبال کردم بنابراین دوست دارم احساسات واقعی را روی کاراکترها منعکس کنم به جای این که سعی کنم فقط کاراکترها را حرکت دهم . این کار کمی متفاوت با کاری است که در فرانسه می کردم درواقع کاری است که در این جا یاد گرفتم .

خيزش نگهبانانچگونه وارد کار گاردینز یا محافظان شدید ؟

من به نحوی با رئیس بخش انیمیشن گاردینز نزدیک بودم . در پایان پاندای ۲ ما درباره کارکترهای محافظان و شخصیت های آن ها با هم صحبت کرده بودیم. در همان زمان ۲ فیلم بسیار جالب آماده تولید بود که یکی از آن ها کرودز و دیگری همین خیزش محافظان بود .

بنابراین آن ها از من پرسیدند که دوست دارم کدام یک از این کارها را انجام دهم . هر ۲ پروژه بسیار جالب بودند اما من بیشتر جذب کاراکترهای محافظان شدم . هم چنین دوستان خوبی دارم که در این کار مشغول به کار شده بودند بنابراین من این کار ا انتخاب کردم و تیم انیمیشن هم تیم بسیار جوانی بود. برای کار انیماتورهای جوانی استخدام کردیم که واقعا دوست داشتند کار را به نحو احسن انجام دهند . به نظر من نتیجه کار هم بسیار خوب شد .

این که مسئول انیماتورها باشید چه احساسی دارد ؟

انیمیشن گاردینزاین تنها به آن معنا نیست که در انیمیشن خوب هستید بلکه به این معنا است که در مدیریت هم خوب هستید . افرادی بالای دست شما هستند که می خواهند کار را به نحو مناسبی انجام دهید و شما هم از تیم خود می خواهید که کار را به نحو احسن انجام دهند . قطعا من نمی خواهم که فقط کار مدیریتی کنم این فقط بخشی از کار است و البته بخشی است که من از آن آموخته ام . در این کار باید شما حس شنوایی خود را تقویت کنید و بهتر گوش دهید البته می توانید به صورت طبیعی هم مدیر خوبی باشید اما به نظر من می توانید از تجربیاتتان هم استفاده کنید . بنابراین این کار نشان دهنده ترکیب انیماتور خوب بودن و مدیریت تیم برای دریافت نتیجه هنری بهتر می باشد یعنی به صورتی که از تیمتان بخواهید که کار را بهتر انجام دهند .

کدام دستاوردهای هنری را در محافظان بدست آوردید ؟

کارکترهای زیادی در هر صحنه وجود داشتند که باید انیمه می شدند. واقعا زیاد بودند. ما میخواستیم انیمیشنی واقع گرایانه و بسیار دقیق بسازیم . ما می خواستیم احساسات واقعی را با جزئیات صورت، به صورت کامل نشان دهیم. به دلیل این که ما در طراحی و جلوه های ویژه این فیلم دقیقا حالت های طبیعی را نشان دهیم نمی توانستیم کاراکترها را به صورت کارتونی دربیاوریم و دقیقا این کاری بود که انجام دادیم .

مطالعه کنید:  درسی کوتاه در مورد توسعه کاراکتر

انیمیشن Rise of the Guardiansهر انیماتور در این فیلم زمانی که وارد کار می شد از او می خواستیم ۲ آزمایش انیمیشن انجام دهد . یکی بر مبنای مطالعه بر روی چشم ها بود که حرکت های چشم را باید در می آورد و این که چه حرکت چشم طبیعی تر به نظر می رسد. یعنی باید به طور جدی و دقیق به مطالعه در رابطه با حرکت ماهیچه های چشم می پرداختند و این که چگونه پلک زدن انجام می گیرد و رابطه چشم ها با ابروها ، گونه ، بینی ، لب ها و کاسه چشم به چه صورت می باشد .

بعد از انیماتورها خواستیم که تست فیزیکی را انجام دهند یعنی کل بدن ، سینه ، وزن و حرکات را در انیمیشنشان بگنجانند . و بعد آماده کار بودیم و با رفرنس هایی که داشتیم خواستیم کار را به صورت طبیعی تر نشان دهیم. ما اصولمان را بر مبنای بازیگری و پیشرفت شخصیت کاراکترها به صورت خاص در فیلم قرار دادیم و در واقع کاری کردیم مشخص شود چرا جک ، جک نامیده می شود و نورث ، نورث نامیده می شود و توث ، توث. ما می خواستیم در کل کار این حس ها و این شخصیت های بازیگری کارکترها وجود داشته باشد .

در واقع ۵ اسطوره ای که شما کار کردید واقعا با هم متفاوت هستند چه از لحاظ رفتاری ، چه از لحاظ لباس و عکس العمل ها و دیگر مواردی که مربوط به حس می شود.

طبیعت این کاراکترها به صورت کلی و طراحی آن ها برای انیمه کردن آن ها به ما کمک زیادی کرد . توث فری ترکیبی از پرنده و انسان است ، بانی یک خرگوش است ، نورث یک انسان تنومند با بازوها و دست ها و سر می باشد ، جک می تواند پرواز کند و تمام این چیزها ایده هایی به شما می دهد که به چه صورتی آن کاراکترها را حرکت دهید.

مثلاً در مورد توث فری ، ما بررسی کردیم که چه پرنده ای را مورد مطالعه قرار دهیم تا حرکت های او را در این انیمیشن دربیاوریم . به سراغ مرغ مگس خوار رفتیم . و این کار به این دلیل بود که همواره مرغ مگس خوار را به صورتی تصور می کنیم که بچه پری ها در اطراف او هستند . کار را به صورتی جلوه دادیم که توث فری هم شبیه مرغان مگس خوار شود . فکر کردیم اگر کمی از حرکت مرغ های مگس خوار را به توث فری بدهیم چه می شود و آیا می شود که فقط او پرواز کند و راه نرود؟

انیمیشن Riseزمانی که توث فری خسته تر و ضعیف تر شده بود تنها حرکتی که می توانست انجام دهد پرواز بود . در مورد نورث یا بابا نوئل، او به راحتی نمی توانست حرکت کند به دلیل این که فردی قوی هیکل و بزرگ بود . همواره ۲ پای او روی زمین قرار داشت و حرکت های او محدود بود. او شبیه سربازهای روسی بود و بسیار سفت و سخت و در بعضی موارد بی پروا و هم چنین بسیار جنگجو به نظر می رسید. در عین حال او همان بابا نوئل شاداب ، جذاب و کسی بود که کودکان دوستش دارند .

به دلیل این ۲ شخصیت متفاوت ۲ کیفیت مختلف به حرکت های او دادیم حرکت سفت و سخت و حرکت های جذاب تر . بانی هم شکل یک مثلث طراحی شد و حرکت های او شبیه یک راکت سریع می باشد. سندمن را به صورت یک دایره تصور کنید یعنی دایره ای که جاذبه روی آن اثر ندارد و بنابراین همواره معلق در فضا می باشد .

کارگردان، سر گروه انیماتورها و کل گروه انیمیشن ایده هایی را برای طراحی کاراکترها به صورت جزئی به ما دادند . البته در شروع کار این ایده ها به این صورت نبود .

مطالعه کنید:  اسپایدرمن باورنکردنی چگونه ساخته شد

کاراکترها هم همواره در طی کار پیشرفت می کنند و تیم ایده هایی را دریافت می کند که تا به حال به آن ها فکر نکرده است . بیشتر زمان ها این ایده ها ، ایده های جذابی هستند که محدودیت های فیلم را از آن می گیرند . زمانی که فیلم را به صورت کامل می بینم تازه متوجه می شوم که فیلم چه قدر مرتب و خوب از کار درآمده است . هر کاراکتر حرکت و شخصیت خاص خود را دارد .

کارگردان کار پیتر رمزی خود یک هنرمند استوری بورد بود یعنی در واقع در این کار ترکیب کاملی از هنر و نویسندگی وجود دارد .

کار او به چه صورت بود ؟

کار کارگردانی او بسیار جالب بود ، دریم ورکز برای کارگردانی انیمیشن همواره دنبال افرادی می گردد که داستان پرداز باشد و در عین حال نقاش هم باشد .

حداقل تمام کارگردان هایی که من کار کرده ام به این صورت بوده اند . کارگردان های داستان پرداز یک مکان ثابت و مرکزی در فیلم سازی دارند بنابراین برای آن طبیعی است که کارگردان کارهای انیمیشن شوند . برای این کار باید داستان را بدانید جلوه های ویژه را متوجه شوید و با انیمیشن هم آشنا باشید .

تفاوت پیتر آن بود که او در فیلم های واقعی هنرمند داستان پرداز بود نه در انیمیشن. برای زمانی بسیار طولانی او این کار را انجام داده بود و با افرادی نظیر اسپیلبرگ ، فرانسیس فورد کاپولا و دیگر افراد بزرگ کار کرده بود . به این صورت او از دیگر کارگردان هایی که تا به حال کار کرده بودم متفاوت می شد زیرا ما را به عنوان انیماتور در نظر نمی گرفت بلکه ما را به عنوان بازیگرانی در نظر می گرفت . او از دید کاری که از ما می خواست بسیار دقیق بود و دوست داشت احساسات در انیمیشن به صورتی کاملا واضح نشان داده شود و حقیقت احساسات درک شود .

انیمیشن Guardiansصحنه مورد علاقه شما در انیمیشن کجاست ؟

صحنه ای است که محافظان دوست دارند یک محافظ جدید پیدا کنند که در برابر بوگیمن با آن ها متحد شود و با او مبارزه کند . تمام محفظان در اتاق کنفرانس کره زمین با هم صحبت می کنند و نورث و یا همان بابا نوئل سعی می کند آن ها را متقاعد کند که تهدیدی برای آن ها وجود دارد و آن ها حرف او را باور نمی کنند . او سعی می کند که حرف خود را به کرسی بنشاند و همه را تحت تاثیر قرار دهد . صحنه صحنه ای نمایشی و تئاتری است بنابراین سعی کردم بابا نوئل را بزرگ تر از آن چیزی که هست و با حرکت های خاص خود نشان دهم. کار در این صحنه بسیار جالب بود .

برای من خیزش محافظان تا به حال واقعاً جاه طلبانه ترین کار انیمیشن دریم ورکز بوده است .

شاید جاه طلبانه ترین نباشد اما احتمالا یکی از جاه طلبانه ترین فیلم ها است . این فیلم فیلمی بسیار بزرگ و حماسی است وقتی این فیلم را در سالن سینما می بینید پی به جذابیت و غنای آن می برید و لایه های جزئیات زیادی را در آن تشخیص می دهید این فیلم از لحاظ انیمیشن ، سبک ، کاراکتر ، نورپردازی و جلوه های ویژه بسیار جالب است و خود را نشان می دهد . هر تیم درگیر در کار ، کار خود را به صورت کامل و خوب انجام داده است . آن ها واقعا کاری خارق العاده و بزرگ انجام داده اند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 14 = 22

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.