اخبارانیمیشن ایران

رمز ماندگاری کاراکترها تبدیل شدن به کالای فرهنگی است

1.7Kviews
۰
(۰)

هادی محمدیان گفت: ساخت کالاهای فرهنگی انیمیشن‌ها، تداوم کاراکتر را برای مخاطب بیشتر کرده به صورتی که آن را فراموش نمی‌کند.

 هادی محمدیان

هادی محمدیان نویسنده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» در مورد تولید کالای فرهنگی هم سو با انیمیشن ها گفت: در تمام دنیا قبل از طراحی و ساخت انیمیشن به کالاهای فرهنگی مانند لوازم و التحریر، عروسک، لباس، بازی ، کتاب و… فکر و تولید می شود که پس از استقبال از انیمیشن با استفاده از این محصولات فرهنگی تداوم کاراکتر برای مخاطب بیشتر شده و آن را فراموش نمی کند.

محمدی ادامه داد: از آنجا که فیلم سینمایی به تنهایی یک محصول فرهنگی محسوب نمی شود سعی کردیم انیمیشن شاهزاده روم را با کیفیت تولید کرده و در اولین گام برای تولید کالای فرهنگی این انیمیشن تمام تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم با اندوختن تجربه برای کارهای بعد عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم .

وی در مورد سرپرستی تیم طراحی محصولات نوشت افزار این انیمیشن که در شهریور ماه ۹۵در نمایشگاه نوشت افزار رونمایی شد اذعان کرد: طراحی برای کالای فرهنگی با انیمیشن متفاوت است و تلاش گروه برای طراحی متناسب با ذائقه مخاطب و بر اساس فرهنگ بومی و ایرانی-اسلامی بود اما لازمه موفقیت بیشتر ساخت انیمیشن ها و کالاهای فرهنگی مرتبط با آنهاست .

کارگردان « شاهزاده روم » افزود: در برخی موارد دیده ایم بدون معرفی قهرمانان به مخاطب، کالای فرهنگی تولید می شود و از آن استقبال مناسب نمی شود. کودکان با شناخت کاراکتر شاهزاده روم که یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر مخاطب داشت و مقام سوم پرفروش ترین فیلم سال را به دست آورد ، کالای فرهنگی آن را انتخاب و استفاده می کنند.

مطالعه کنید:  اکران«شاهزاده روم» در«نیمه شعبان»

وی با توجه به استقبال مخاطبان از کالاهایی فرهنگی انیمیشن « شاهزاده روم » گفت: مردم ایران به ما ثابت کردند که علاقمند به مصرف کالای فرهنگی همسو با فرهنگ خود هستند .

گفتنی است جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از ۲۰ الی ۲۲ دی ماه سال جاری با همکاری موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 14 = 24

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.