آموزشاخبارمقالات

سه راه متفاوت برای استارت انیمیشن جدید شما

2.95Kviews
۳٫۳
(۴)


فونداسویونی که شما در ابتدای شروع هر انیمیشنی (یا پروژه هنری و یا هر پروژه دیگری به طور کلی) پایه گذاری می کنید، می تواند فاکتور تصمیم گیرنده ی مهمی باشد که یک پایان خوب را برای کار شما رغم بزند و یا پروژه شما را با شکست روبرو کند. امروز می خواهیم سه روش متفاوت برای شروع یک پروژه انیمیشن را با شما به اشتراک بگذاریم و درباره هر یک توضیحات مفصل مربوط به آن را بدهیم. با ما همراه باشید.

 

نقطه شروع اول: تامبنیلینگ (تصاویر بند انگشتی)

 

چرا این شیوه کار آیی دارد:

برای بسیاری از انیماتور ها چیزی مهم تر از تامبنیلینگ وجود ندارد. تامبنیلینگ به شما اجازه می دهد که ایده های خود را به صورت بصری و با سرعت زیاد پیاده سازی کنید، بدون نگرانی در مورد مدل ها و تلف شدن وقت شما باید تصمیم بگیرید که آنچه را که انجام داده اید و خوب نشده است را به سطل آشغال بیندازید و سپس دوباره از نو شروع کنید.

تامبنیلینگ در واقع همان نوت برداری است اما به صورت تصویری و طراحی کردن. شما در هنگام نوت برداری تمام کلمات را نمی نویسید و تنها واژگان کلیدی و مهم را برای یاد آوری روی کاغذ می نویسید.

 

چگونه آن را انجام دهید:

تامبنیلینگ تماما در مورد سرعت و احساس کردن است. اگر شما پوزی را شروع کردید و خوب از کار در نیامد، به قسمت خالی صفحه بروید و از نو شروع کنید. هنوز هم بی فایده است و کار نمی کند؟ جا های خالی بسیاری در اطراف صفحه وجود دارد. پس از آن، اگر شما توانستید این احساس را کنترل کنید به سراغ کشیدن طراحی های پشت سر هم و در چندین شیوه کاملا متفاوت بازیگری کنید. ممکن است از چندین زاویه مختلف این کار را انجام دهید. چیزی که در تضاد با آن چه که شما در نظر دارید چگونه است؟ تمام زوایای کار را امتحان کنید، شما در این مرحله چیز خاصی برای از دست دادن ندارید.

 

مثال:

بیایید کلیپ صدایی که در سایت ۱۱ Second Club برای رقابت گذاشته شده بود مورد بررسی قرار دهیم.

I was adorable once… and now, look at me!”

در اینجا چندین گزینه برای بازی داریم، بیایید مستقیما به سمت تامبنیل برویم:

 

همانطور که شما می بینید در اینجا احساسات و حرکات کلی به تصویر کشیده شده است. استفاده از این روش که شما بین روش های مختلف ممکن است آن را انتخاب کنید بستگی به شما دارد. این روش، سریع و برای شروع و توسعه دادن انیمیشن شما فوق العاده است.

 

چه زمانی در استفاده از این روش به مشکل بر می خورد:

یکی از مشکلاتی در زمینه استفاده از این روش ممکن است پیش بیاید مهارت نداشتن کافی شما در طراحی است. طراحی یک مهارت فوق العاده برای هر انیماتوری می تواند باشد (دو بعدی، سه بعدی، استاپ موشن و غیره)، پس برای کسب این مهارت و یا بهتر شدن در آن تلاش کنید. در ابتدا شاید کمی انجام این کار برای شمایی که طراحی خوبی ندارید ناراحت کننده باشد، زیرا هر آنچه که در ذهن خود دارید را نمی توانید به شیوه درستی بر روی کاغذ منتقل کنید و با چیزی که در نظر دارید شاید بسیار فاصله داشته باشد. زیاد سخت گیر نباشید و این موضوع را در نظر داشته باشید که در این جای کار قرار نیست کار شما عالی باشد و همین که نزدیک به خوب باشد رضایت بخش است. شما نیاز دارید تا احساسات خود را کنترل کنید و از چیزی که می خواهید بر روی صفحات کاغذ بکشید ترسی نداشته باشید.

مطالعه کنید:  «سرزمین مقدس» چگونه ساخته می‎شود؟

مشکل دیگری که شاید در این متد وجود داشته باشد این است که شما در طراحی بسیار خوب هستید! این مزیت ممکن است برای شما تبدیل به یک دام شود و شما بخواهید تامبنیل شما یک اثر هنری بکر و خوب شود. این کار را انجام ندهید. آن ها قرار نیست در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شوند و صرفا در جاهایی که نیاز به جزییات دارید این کار را انجام دهید و جزییات را به آن اضافه کنید. هر چقدر که شما وقت و تلاش بیشتری برای این کار صرف کنید، دل کندن از آن ها و انداختن به سطل آشغال و شروع به یک طرح دیگر هم برای شما مشکل تر خواهد شد. پس سخت گیر نباشد، کوتاه و خلاصه این کار را انجام دهید و ترسی از شروع مجدد و معدوم کردن هر آن چه که کشیده اید نداشته باشید!

 

نقطه شروع دوم: استفاده از رفرنس

 

چرا این شیوه کار آیی دارد:

امروزه به دلیل تکنولوژی های مختلفی که در اختیار ما قرار دارد از جمله اینترنت و برخی اپلیکیشن های کاربردی، منابع نا محدودی در دسترس ما قرا گرفته است و کافی است که فقط با نوک انگشتان خود چند کلمه تایپ کنیم. ما می توانیم در اینترنت به جستجوی ایده ها، ویدیو رفرنس ها و موارد الهام بخش دیگر بپردازیم. در این منابع موارد بسیار مختلف و متعددی وجود دارد که ما خودمان به تنهایی قادر به تولید این  همه ایده و موضوع مختلف نیستیم و از این موقعیت می توانیم به نفع خودمان نهایت استفاده را بکنیم.

 

چگونه آن را انجام دهید:

موتور جستجوگر شما در اینترنت یکی از جاهای عالی است که می توانیم از آنجا شروع کنیم. به قسمت عکس ها بروید و هر نوع از احساسی که مد نظر دارید را در آن جا تایپ کنید و به دنبال آن بگردید. و پس از آن شما منبعی خوب از ایده ها را جمع آوری کرده اید که واقعا می توانند کاربردی باشند. جستجو را به خوبی انجام دهید. الان نوبت کمیت است. گزینه های مختلفی را جستجو و جمع آوری کنید و سپس شروع به دور انداختن آن ها کنید. در ابتدا شروع به ویرایش آن ها نکنید، شما نمی دانید که چه موقعی به نتیجه خواهید رسید.

اگر شما از خودتان ویدیو رفرنس تهیه می کنید، مقدار زیادی از بازی خودتان را فیلم برداری کنید. از یک، دو و یا حتی پنج برداشت خشنود نشوید. فیلم بگیرید، فیلم بگیرید، و فیلم بگیرید. سعی کنید چیز های مختلف و بازی های گوناگون را انجام دهید. احساس و دیالوگ هایی که با آن ها در حال بازی هستید را حس کنید. چیزی را که فیلم برداری کرده اید را تماشا کنید و سپس دوباره مجددا شروع به فیلم برداری کنید. تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید و در مرحله اول سعی کنید مقادیر زیادی فیلم در اختیار خودتان قرار دهید. بعضی اوقات پس از تلاش سی ام شما به نتیجه رضایت بخشی خواهید رسید. وقتی که به اندازه کافی ویدیو رفرنس از خودتان تهیه کردید وقت آن می رسد که در ابتدا بدون وسواس گزینه های بد را پاک کنید و شات هایی که خوب از آب در آمده است را نگه دارید.

مطالعه کنید:  درسی کوتاه در مورد توسعه کاراکتر

 

مثال:

بیایید دوباره کلیپ صدایی که در سایت ۱۱ Second Club برای رقابت گذاشته شده بود مورد بررسی قرار دهیم.

I was adorable once… and now, look at me!”

در اینجا نتیجه چندین مورد از جستجویی که انجام داده ام را مشاهده می کنید:

 

مواردی که در جستجو خودمان از آن ها استفاده کرده ایم:

·        دوست داشتنی

·        افسرده

·        غمگین

·        مبهوت

·        چرا

·        درمانده

·        بی اعتقاد

·        تسلیم شدن

 

چه زمانی در استفاده از این روش به مشکل بر می خورد:

همانطور که رفرنس ها می توانند مفید باشند، آن ها همچنین می توانند مضر هم باشند. بدون زحمت زیاد فکر کردن شما می توانید رفرنس ها را به کار بگیرید و آن ها را عینا در کار خود کپی کنید. ویدیو رفرنس ها در این زمینه خطرناک ترند، چون شما می توانید کاملا احساسات کارتونی را به تصویر بکشید که برای یک بازیگر و یا یک شخص چیز نرمال و طبیعی نیست، و سپس دقیقا همان را به عنوان کار نهایی کپی کنید. بهتر است از رفرنس های معقول فیلم تهیه کنید (کار های معقول و شدنی و نه کار های دیوانه وار) و سپس انتخاب نهایی خود را بر پایه بازی هایی که کرده اید انجام دهید، و آن ها مستقیما در کار خود کپی نکنید. به یاد داشته باشید: اگر از خودتان می خواهید ویدیو رفرنس تهیه کنید باید به بازی کردن فکر نکنید و سعی کنید در نقش کاراکتر مورد نظر قرار بگیرید و طبیعی به اجرای حرکات آن بپردازید.

 

نقطه شروع سوم: X-sheet

 

چرا این شیوه کار آیی دارد:

استفاده از ایکس شیت سابقه ای به اندازه ی خود انیمیشن دارد و از دوران اولیه پیدایش انیمیشن انیماتور ها قبل از اینکه انیمیت را روی کاغذ پیاده کنند ابتدا از آن استفاده می کردند. یک دلیل استفاده از آن مفید بودن آن است چون این متد به شما اجازه می دهد که از ریتم کار خودمان را از طریق چارت ها و نکاتی که روی آن نوشتیم تصویر کلی داشته باشیم که به بهتر انیمیت شدن کمک کند. برخی افراد این ادعا را دارند که استفاده از این شیوه منسوخ شده و کارآیی خود را ندارد اما مشخص شده است که هر آنچه شما از این روش بیشتر استفاده کنید، کارآیی این کار بیشتر نمود پیدا می کند. وقتی که شما تنها در تایم لاین خود موج های صوتی را مشاهده می کنید نمی توانید به درستی به برخی مسائل مهم و برجسته دقت کنید.

 

چگونه آن را انجام دهید:

اگر شما تا به حال با ایکس شیت کار نکرده اید، کمی طول خواهد کشید تا با نحوه کار آن آشنا شوید. نقطه شروع و استفاده از آن برای کسانی که تازه کار هستند آسان ترین مرحله نیست. شما باید صدا را در بخش کناری ایکس شیت خود پیاده سازی کنید و سپس زمان بندی خود را در باکس های کناری علامت گذاری کنید. برخی ایکس شیت ها فضایی را هم جهت تایم لاین در سمت راست صفحه دارند ، که بسیار خوب است که جنبه بصری و محاسبات کار را با هم داشته باشیم. این برگه تبدیل به یک طرح جامع و کلی برای کل انیمیشن شما خواهد بود، تمام برنامه های خود را که در ذهن داشته اید روی برگه پیاده سازی کرده اید و نیاز نیست که همواره در طول کار آن ها در ذهن خود نگه دارید.

مطالعه کنید:  « چطور اژدهاتون رو آموزش بدین 3 »

 

چه زمانی در استفاده از این روش به مشکل بر می خورد:

برای تسلط پیدا کردن بر روی ایکس شیت ها شما باید بسیاری از این برگه ها را تکمیل کنید تا بتوانید به صورت معقول تر از آن استفاده کنید (و همچنین برای زمان بندی) و این کاری نیست که بشود آن را در یک شبانه روز انجام داد. زمانی که شما قسمتی از کار را برای دوازدهمین بار پاک می کنید، به راحتی حس نا امیدی به سراغ شما می آید. این متد چیزی است که ارزش وقت صرف کردن را دارد، وقتی شما دقت خود را در این متد بالا ببرید و روی برگه ها به اندازه کافی تمرکز داشته باشید، مشاهده می کنید که کار شما رو به بهتر شدن می رود. نمونه ای خالی و آماده از این ایکس شیت ها رامی توانید از لینک زیر دانلود کنید.

[Download the Animator Island Basic X-sheet Here]

 

شما از چه متدی باید استفاده کنید؟

به طور واضحی هر یک از این روش ها برای شروع دارای موافقان و مخالفان خودش است و شما باید با امتحان هر کدام دریابید که کدام به شما حس بهتری منتقل می کند و می توانید با آن ارتباط لازم را برقرار کنید. به علاوه روش های فوق، متدهای دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به نقشه ذهنی و یا درخت های برین استورم اشاره کرد. و البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ممکن است ترکیب این سه روش برای کار شما یک نتیجه ایده آل را به همراه داشته باشد، و شما با امتحان کردن آن ها صرفا متوجه این قضیه می شود که ترکیب کدام متد ها می تواند برای کار شما بهترین ثمر و نتیجه را داشته باشد. پس اگر شما تا به حال از تامبنیل استفاده نکرده اید، دست به کار شوید. تا به حال به سراغ ایکس شیت ها نرفته اید؟ امتحان آن ضرر ندارد! مسئله مهمی که در اینجا مطرح است تمرین کردن با آن ها و پیاده سازی عملی آن ها است.

 

متد مورد علاقه شما برای یک شروع انیمیشن چیست؟ چه متد هایی را تا به حال امتحان کرده اید، از کدام آن ها متنفّر بوده اید؟ چه متد هایی به شما پیشنهاد شده است؟ ما بی صبرانه منتظر شنیدن پیام ها و داستان های شما در این مورد هستیم.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.