مقالات

مصاحبه ای با انیماتور پیکسار: مایک استرن

1.82Kviews
۳٫۷
(۳۰)

انیماتورها به طرز ناامیدکننده ای وقت فشرده ای دارند، بنابراین ما بسیار خوش شانس بودیم که توانستیم با مایک استرن، انیماتور پیکسار و فارغ التحصیل AM (انیمیشن منتور) همنشین باشیم. در این سوال و جواب ها، مایک درباره ی تجربه ی دانشجویی خود صحبت می کند و روی هنر تفسیر بازخورد تاکید می کند. این متن را بخوانید تا هوش و خرد این فرد حرفه ای را درک کنید!

تجربه ی دانش آموز در انیمیشن منتور

منتور انیمیشن: خاطره انگیزترین تجربه ی شما از انیمیشن منتور چیست؟

مایک استرن: من از ابتدا در کلاس اول در انیمیشن منتور بودم و به یاد می آورم که آنجا بودن در هنگام ناهار، چقدر هیجان انگیز بود. من خوش شانس هستم که در زمان درست، در مکان درست بوده ام. در گروه اول، اکثر ما تلاش کرده بودیم تا انیمیشن را از طریق خودمان یا مدارس مختلف دیگر که آموزش محرک سازی کاراکتر را به صورت بسیار محدود ارائه می کردند، یاد بگیریم.

یکی از نماهای مایک از Onward

 

زمانی که AM باز شد و همه ی ما در یک مکان جمع شدیم، AM توانست بهترین افراد را با خود به ارمغان آورد. من فکر می کنم که به همین دلیل، آن کلاس توانستند با یکدیگر نزدیک و صمیمی باشند. همچنین ما توانستیم رابطه ای را با بابی، شاون، کارلوس و فارغ التحصیلان ایجاد کنیم؛ زیرا آنها نسبت به بازخوردهای ما بسیار پاسخگو و علاقمند بودند. این واقعا این حس را ایجاد می کرد که آنها می خواستند که مدرسه ی متفاوتی درست کنند. این کار، برای گروهی که از راههای معمولی مطالعه می کردند، تازه و نو بود.

خاطره انگیزترین تجربه ی من، اولین AM BBQ  بودن در Crissy Field بود. در آن زمان، گروه ما زمان زیادی را روی تعامل آنلاین، صرف کرده بود و برای بسیاری از ما، این اولین باری بود که به صورت حضوری، یکدیگر را می دیدیم. ما بیشتر روز را روی گردش در فضای آزاد و انطباق اسامی آنلاین با چهره های واقعی سپری می کردیم. آن شب، ما در Mint جمع شدیم و کارائوکه خواندیم. این برای من دیوانه کننده است که فکر کنم که این اتفاقات، برای ۱۵ سال پیش است. من نمی توانم باور کنم که آن زمان گذشته است. من هنوز هم با بسیاری از افرادی که در آن روز ملاقات کردم، در ارتباط هستم.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: انیمیت های تکراری در فیلم های دیزنی

AM: چه چیزی از AM یاد گرفتید که به شما کمک کرد به جایی که الان هستید، برسید؟

MS: یکی از ارزشمندترین چیزهایی که یاد گرفتم، چگونگی تفسیر بازخورد بود. فضا به گونه ای طراحی شده بود که تمام مدرسه می توانستند کاری را که هر هفته ارائه می شد، ببینند یا درباره ی آن، نظر دهند. این بدین معناست که دانش آموز، علاوه بر مربی خود، مرتبا از منابع مختلفی بازخورد دریافت می کرد. من هر هفته احساس می کردم که این مسئولیت من است که بازخورد را تجزیه کرده، سپس یادداشت های خاص را اولویت بندی کرده و آنها را در کار خودم درست کنم.

گبی گبی از داستان اسباب بازی ۴

این فرایند، بسیار شبیه به محیط Dailies در یک تنطیمات حرفه ای است. انیماتور، یادداشت هایی از کارگردان فیلم و انیماتورهای همکار آنها، همراه با سایر منابع برای یک نما می گیرد.

این هنر است که بازخورد را تفسیر کرده و آن را به گونه ای در کار خود به کار بگیرید که سبب بهبود آن شود. من خوشحالم که آن تجربه را در AM داشتم و زودتر با آن مفهوم، آشنا شده بودم.

توصیه برای انیماتورهای تازه کار

AM: چه توصیه ای برای دانش آموزان کنونی دارید؟

MS: فکر می کنم بهترین توصیه این است که صبور باشید. اکثر ما، وارد انیمیشن شدیم؛ زیرا فیلمهای متحرکی دیدیم که به ما الهام بخشیدند و تمایل ما این است که قادر باشیم کار آنها را با همان کیفیت در این زمان، تکرار کنیم. فرایند یادگیری طول می کشد و این آسان است که با جاه طلبی خودتان خفه شوید. اگر من جای شما بودم می گفتم که دست کم بگیر، اما با آن، کار بیشتری کن. خودت را با یک قدم در هر زمان بهبود بده. انیمیشن با جنبه های مختلفی به وجود آمده و هر یک از این جنبه ها، نیاز به تمرکز خاص برای توسعه دارند.

مطالعه کنید:  علم رنگ ها - قسمت دهم: گاموت (محدوده رنگی)

دش از شگفت انگیزان ۲

 

من مشاهده کرده ام که ما گروهی هستیم که تمایل داریم به خود، سخت بگیریم. ما اغلب، در مقایسه با چیزهایی که می دانیم به درستی انجام می دهیم، روی چیزهایی متمرکز می شویم که نمی توانیم بفهمیم. من شما و انیماتورهای آینده را تشویق می کنم تا با خود، مهربان باشند. برای چیزهای جدیدی که یاد گرفته اید، برای خودتان ارزش قائل شوید و به خود، زمان دهید ایده ها و تکنیک هایی را که هنوز در آنها، استاد نشده اید، توسعه دهید.

 

الهام انیمیشن

AM: آیا به تازگی انیمیشنی دیده اید که به شما الهام بخشیده باشد؟ کدام انیمیشن بود؟

MS: بچه های من، مدتی است که غرق همسایه ی من، توتورو شده اند، بنابراین من آن را زیاد دیدم. در این فیلم، سادگی و جذابیت زیادی وجود دارد و فکر نمی کنم که من هرگز از آن خسته شوم. کودکان من، همیشه به بخش های مشابه می خندند و حتی با بعضی از صحنه ها، بازی می کنند. من آن را الهام بخش می بینم؛ زیرا به من یادآوری می کند که چرا ما این کار را انجام می دهیم. گاهی اوقات، ما در فریم ها گرفتار می شویم و کار آنقدر یک دست می شود که ما اهمیت سادگی صادقانه و سرگرم کننده بودن آن، برای مخاطب را فراموش می کنیم.

AM: چه چیزی را در انیمیشن دوست دارید؟

MS: چیزهای زیادی در انیمیشن هست که من عاشقشان هستم. من همچنان، هنگام گرفتن نماهای جدید هیجان زده می شوم. من عاشق فرایند تلاش کردن برای ساخت ارتباط کاراکترها در لحظاتی که به من داده شده است، هستم. من هر بار حس می کنم که من به این فرایند، متعهد شده ام. این فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید است.

یکی از نماهای مایک از پیدا کردن دوری

 

من اغلب، درباره ی کاری که برای زندگی کردن انجام می دهیم و اعتباری که آن، با خود می آورد، فکر می کنم. اتفاقات اخیر سبب شده که من، مجددا ارزیابی کنم. روزهایی هست که نشستن جلوی یک کامپیوتر سخت است، در حالیکه می دانید که راه های تاثیرگذارتری وجود دارند که شما می توانید زمانتان را صرف آنها کنید.

مطالعه کنید:  هنر قصه گویی - فصل چهارم- قسمت چهارم

آن چیزی که همیشه سبب بازگشت من می شود، همگانی بودن انیمیشن است. من فکر می کنم که این برای مخاطبان راحت تر است که کاراکترهای محرک را شناخته و با آنها همدل شوند؛ زیرا ما تلاش نمی کنیم که دنیای واقعی را به تصویر بکشیم. این به ما یک فرصت منحصر به فرد، برای برقراری ارتباط می دهد.

کوکوی پیکسار

 

برای کوکو، فکر نمی کنم که کسی می توانست پیش بینی کند که فیلم انیمیشنی که بر اساس یک خانواده در مکزیک ساخته شده، بتواند عمیقا با مردم در سایر کشورها با فرهنگ های مختلف، ارتباط برقرار کند.

در نهایت، این نشان می دهد که از لحاظ احساسی، ما بیشتر شبیه هستیم تا متفاوت. و من فکر می کنم که این مثال، نشان می دهد که این در حال حاضر، بسیار مهم است. من عاشق این کار در انیمیشن هستم و سبب می شود که به خودم افتخار کنم که برای گذران زندگی، چنین کاری انجام می دهم.

مایک را بشناسید

مایک استرن

انیماتور، استودیوی انیمیشن پیکسار

مایک از سال ۲۰۰۳، در صنعت انیمیشن کار می کند. بعد از شروع در تبلیغات و بازی ها، مایک توسط شرکت انیمیشن Dreamworks استخدام شد، جایی که در آن ۷ سال کار کرد. کارهای او، شامل فیلم زنبور عسل، پاندای کونگ فوکار، هیولاها در مقابل بیگانگان، چگونه به اژدهای خود آموزش دهید، گربه ی چکمه پوش، ظهور نگهبانان، کلاهبرداری و چگونه به اژدهای خود آموزش دهید ۲، می شوند. در سال ۲۰۱۳، مایک Dreamworks را ترک کرد تا به استودیوی انیمیشن پیکسار بپیوندد، جایی که او در ۹ نسخه ی بعدی آنها، کمک کرد. این فیلم ها، شامل درون بیرون، دایناسور خوب، پیدا کردن دوری، ماشین های ۳، کوکو، شگفت انگیزان ۲، بازی اسباب بازی ۴، رو به جلو و روح هستند.

ترجمه اختصاصی خانه انیمیشن

منبع: animationmentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 87 = 96

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.