اخبارانیمیشن ایران

پخش انیمیشن های جدید در نوروز

5.18Kviews
۰
(۰)

حسین ساری؛ رییس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا گفت: سعی داشته‌ایم برای ایام نوروز برنامه‌های شاد و مفرحی در نظر بگیریم و برهمین اساس هفت هزار دقیقه آثار جدید ویژه نوروز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری رییس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا؛ حسین ساری با خبرنگاران رسانه صبح روز دوشنبه؛ ۱۹ اسفند ماه ساعت ۱۰:۳۰ برگزار شد.

این نشست با حضور حسین ساری؛ مدیر مرکز پویانمایی صبا و شبکه پویا، مهدی مینایی؛ مدیر پخش این شبکه، مهدی قلی نژاد؛ مدیر روابط عمومی مرکز پویانمایی و اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست حسین ساری عنوان کرد: ویژه برنامه های شبکه پویا برای نوروز سال۹۳ از ۲۹ اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان نوروز ادامه دارد. برنامه هاشبکه پویا از ۷:۳۰ هر روز شروع می‌شود و تا ساعت ۲۲:۴۵ میزبان مخاطبان است. در کل بین ۱۴ تا ۱۵ ساعت در طول روز برنامه خواهیم داشت. اغلب برنامه ها نیز جدید و پخش اولی است. در کل هفت هزار دقیقه کار جدید از شبکه پویا روی آنتن می رود که از این حجم ۱۵۰۰ دقیقه انیمیشن سینمایی است، ۲۸۰۰ دقیقه مجموعه و سریال های خارجی پخش اولی و ۲۹۰۰ دقیقه سریال‌های پخش اولی ایرانی خواهد بود.

ساری در ادامه بیان کرد: پخش انیمیشن های سینمایی از ۲۷ اسفندماه آغاز خواهد شد. ۹۰ درصد از انیمشن های سینمایی خارجی محصول ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هستند و انیمیش های ایرانی نیز برای سال ۹۲ هست. انیمیشن های سینمایی هرشب ساعت ۲۱ و تکرار آن نیز ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد است. اکثر موضوعات این آثار نیز شاد و مفرح است. نسبت انیمیشن های ایرانی و خارجی نیز اینگونه است که ۵۷ درصد خارجی و ۴۳ درصد از تولیدات داخلی است. البته مدنظر ما این است که این نسبت را تغییر دهیم.

مطالعه کنید:  هفت اصل خلاقه «جان لستر» برای انیمیشن

وی افزود: ۲۰ انیمیشن سینمایی که از شبکه پویا پخش می شود برای سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ است. ۱۸ عنوان نیز از انیمیشن های سریالی و مجموعه ای تولیدات خارجی است، ۱۳ عنوان ایرانی نیز خواهد بود. چهارشنبه آخر سال دو کار سینمایی و روز تحویل سال نیز دو اثر سینمایی دیگر نیز روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: گرافیک کلی شبکه پویا در نوروز نسبت به زمان قبل کاملا متفاوت می شود و شعارهایی نیز برای ایام نوروز داریم که این شعارها را در قالب پیام هایی که اغلب کودک و نوجوان هستند، انتقال می دهیم. پیام های ما نیز در نوروز ۹۳ متمرکز بر کتاب و کتابخوانی است. در کل در این ایام ۳۱ عنوان سریال و مجموعه و ۲۰ عنوان فیلم سینمایی نمایش داده می شود. فیلم‌هایی مثل «دانشگاه هیولاها»، «بارش کوفته قلقی ۲»، «من نفرت انگیز۲»، «هواپیماها»، «دوران دایناسورها»، «تام و جری»، «خرسهای مهربان»، «جورج کنجکاو»، «بازگشت به دریا»، «کتاب جنگل»، «ملکه برفی» از جمله این ها خواهد بود. متأسفانه در تولیدات سینمایی انیمیشن در کشور عقب ماندگی داریم و سینمای کشور در این حوزه حرکت جدی را آغاز نکرده برخلاف بخش رئال که بالغ بر صد فیلم ساخته می شود.

مدیر شبکه پویا افزود: در حوزه آثار ایرانی نیز؛ مجموعه انیمیشن چندین قسمتی «تاریخ از این ور»، «گاگیلا و دوستان»، «دشت تمشک»، «زرد مشکی»، «هرکسی کاری دارد» و «سارا و سامان» در این ایام در کنداکتور قرار می گیرند. در حوزه آثار خارجی؛ مجموعه انیمیشن‌هایی خارجی نیز مثل «پاندای کونگ‌فوکار»، «باب اسفنجی»، «پلنگ صورتی»، «خرگوشکها»، «تام و جری»، «اژدها سواران»، «بره ناقلا» و «قهرمانان تنیس» را داریم. در برنامه های نوروزی همانند گذشته از مجری استفاده نمی‌کنیم با این حال سعی داریم روی انیمشن زنده یا آنلاین کار کنیم.

مطالعه کنید:  اینفوگرافیک ساخت انیمیشن

ساری گفت: یک سری برنامه ها رزرو نیز در نظر گرفته‌ایم که در صورت مشکل برای برنام های آماده شده، جایگزین شود. لزومی ندارد که شبکه پویا برای تحویل سال، ویژه برنامه ای داشته باشد و برنامه ای نخواهیم داشت ولی همان کنداکتور روز سال تحویل نیز از برنامه های خاص استفاده شده و به این روز توجه ویژه داریم. از ۳۰ دقیقه قبل از ساعت تحویل، فرم جدول پخش برنامه های شبکه پویا تغییر می‌کند و برنامه های ویژه جای برنامه های عادی را می‌گیرد.

حسین ساری در پایان گفت: برای نوروز شبکه از برنامه ها و میان برنامه های جذاب و شاد استفاده شده و قبل از تحویل سال نو یک انیمیشن سینمایی پخش میشود و در زمان تحویل سال نیز سخنرانی رهبر معظم انقلاب و احتمالا پیام رئیس جمهوری را خواهیم داشت.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

41 + = 50

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.