اخبارمقالات

پروسه دورکاری در کمپانی جلوه های ویژه Legion

2.26Kviews
۰
(۰)


استودیو جلوه های ویژه Legion توسط سوپروایزر جلوه های ویژه James Hattin و تیم مستقل و همفکر او پایه گذاری شده است. Legion  پنجاه آرتیست و هنرمند را از سراسر دنیا گرد هم آورده و سفارش های کاری بین المللی خود را توسط آنها انجام میدهد. این شرکت معرف و پشتیبان تکنولوژی هایی همچون Cospective’s cineSync و Autodesk-owned Shotgun است که برای یک روند کاری دیجیتالی از راه دور از آنها استفاده میشود.

Hattin  میگوید: ما در Legion کاری را انجام میدهیم که برای افرادی که میخواهند به تازگی این مسیر را طی کنند هموار کننده مسیرشان باشد. دلیلی وجود ندارد که کاری که ما انجام میدهیم در ۵ سال آینده به یک استاندارد تبدیل نشود. این کار به یک کار معقول در خیلی از مراحل تبدیل خواهد شد- این همان راهیست که جلوه های ویژه به سمت آن هدایت خواهد شد.

کارهای جهانی

در این کمپانی و یا کمپانی های دیگر جلوه های ویژه این که گروهی در جایی گردهم آیند  و در آنجا به همکاری بپردازند، سالیان سال است که به یک استاندارد تبدیل شده است و با این کار می توانستیم نتیجه بهتری به دست آوریم. امروزه، این همکاری دیگر نیازی به گرد هم آمدن در یک محیط فیزیکی ندارد. Moore’s Law، نوآوری تکنولوژیکی، به دیگران این امکان را میدهد تا راه های جدیدی برای ایجاد ارتباط و کار از اره دور انجام دهند و Legion با افتخار آن را برگزیده است.

Christopher Sinnott (تهیه کننده VFX در پس از تولید استودیو Legion) میگوید: به یاد می آورم زمانی که به Epcot Center در دیزنی میرفتم، قسمتی از پارک پر از نوآوری های تکنولوژی و دستاوردهای انسانی بود، یکی از اولین چیزهایی که شما به آنها مواجه میشدید، این بود که بسیاری از دانش آموزان از طریق سایبری و کامپیوتر به مدرسه می رفتند به جای اینکه هر روزه مسیر خانه تا مدرسه را طی کنند در عوض با معلم خود به صورت تعاملی در صفحه کامپیوتر به فرگیری میپرداختند. این تصویری از یک مدرسه در آینده بود. من همواره آن را به خاطر دارم زیرا به عقیده من این واقعیت جلوه های ویژه امروز است.

اما استودیو Legion تنها استودیویی نیست که به این حقیقت در جلوه های ویژه رسیده و این راه را برگزیده است و به آن اعتقاد دارد.

Sinnott توضیح میدهد: استودیو Legion شروع به تحقق این رویا کرد که هر کس در محل زندگی خود میتواند کار خود را انجام دهد و دلیلی ندارد خود را در قید و بند زندگی در شهرهای گران قیمت و بزرگ کند. کار کردن در زمینه جلوه های ویژه کار دشواری است و همانند یک صنعت خاص است. مجموعه مهارت های ما خیلی خاص هستند و نیاز به رشد و تعالی دارند. در حالی که شما باید برای امرار معاش خود تلاش کنید باید به جاهای مختلف برای کار بروید، کار شما ممکن است در هند، کانادا و یا برزیل باشد. این مکان ها به عنوان مثال تا حدودی گران قیمت هستند و زندگی در آنها کمی مشکل است و ممکن است یک VFX آرتیست به ترک دانشگاه نیز فکر کند و آن را رها کند.

Legion یک راه حل بود، یک مدل بر خلاف مدل های رایج سایر کمپانی ها. در Legion آرتیست ها ممکن است در هر کجای این دنیا باشند و با این استودیو همکاری کنند. ممکن است در خانه و یا یک دفتر کوچک در محله خود باشند و از طریق اینترنت و با زمان بندی خودشان با استودیو همکاری کنند.

Hattin توضیح میدهد که: ما در حال جمع آوری بهترین استعدادها هستیم. در حالی که در گذشته برخی از هنرمندان به دلایل مختلف از جمله زندگی در کنار خانواده خود ممکن بود محل کار  خود را ترک کنند، امروزه گزینه ی دیگری پیش روی آنها است و آنها از این طریق میتوانند در هر جایی از این کره خاکی به همکاری و تقویت مهارت های خود بپردازند.

این همان چیزی است که این صنعت به سوی آن در حال رشد است و تکنولوژی نیز در این راستا به کمک و یاری آن میشتابد. این همان مدلی است که بر خلاف قوانین روزمره زندگی ماست و همان چیزیست که VFX به آن نیاز دارد.

مطالعه کنید:  ساخت انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 تایید و تاریخ اکران آن اعلام شد


واقعیت VFX در Legion

این مدل ابداعی توانست کمک شایانی در حفظ سرمایه و رشد مالیبه Legionکند ولی این سرمایه خرج زیرساخت های آن شد، فلسفه این کمپانی بر پایه چیزی بیش از یک درآمد ساده و سود مالی است. واقعیت این استودیو معرفی یک تبادل فوق العاده به دنیای جلوه های ویژه است. توانمندسازی این تکلونولوژی و ابداع آن که بسیار برای دنیای جلوه های ویژه مهم است.

Sinnott میگوید: کتابی در مورد مسائل مالی تجارت به نام Let My People Go Surfing وجود دارد اما این ممکن است همان چیزی را بیان کند که صنعت VFX به آن اشاره دارد.. در استودیو Legion ما سیستمی را داریم که به شما اجازه میدهد خانواده خود را ببینید و در کنار آنها زندگی کنید. مردم از سراسر دنیا برای ما کارهای VFX انجام میدهند، در حالی که هر روزه میتوانند بچه های خود را تا مدرسه همراهی کنند. ما به آنها این انعطاف را میدهیم و این مسئله بسیار مهمی است. هنرمند و خلاقه بودن یک علم نیست: یک اتفاق و پدیده است و نیازی به زمان بندی دقیق ندارد.

Hattin توضیح میدهد که: اگر هنرمندی یک برنامه بسیار شلوغ و پرکاری را داشته باشد ما در جهت پایپ لاین و یا برنامه او حرکت خواهیم کرد و نه در خلاف آن. سیستم ما به افراد اجازه میدهد که شب ها و یا در تعطیلات کار کنند، به آنها اجازه میدهد که کار پاره وقت دیگری  نیز داشته باشند، به آنها اجازه میدهد که در کنار برنامه ریزی  و برنامه کاری همسر خود کار کنند. و از همه مهمتر، ما نیازی به اخراج کسی نداریم وقتی که آنها هیچ حضوری در اینجا ندارند. این انعطاف بخشیدن به آرتیست ها، زمان و امنیت چیزی است که در حقیقت یک فضای خلاقانه را ایجاد میکند.

در اینجا تمام مدل های کاری بوسیله هنرمندان و از روی علاقه قلبی ابداع شده اند و Legion بسیار مشتاق است که همواره در این مسیر گام بردارد.

Sinnott میگوید: ما در این استودیو تلاش میکنیم که ارزشمند بودن را به هنرمندان برگردانیم. ما یک تیم کامپوزیت چهر نفره از کشور نیوزلند داریم که از طریق این راه ابداعی میتوانیم هر زمان از آنها استفاده کنیم. زمانی که صحبت کار میشود ما نمگوییم که این استودیو بود که کار را انجام داده، ما میگوییم این افراد هستند که آن را انجام داده اند.

ارزش دادن به هنرمند به آنها میفماند که ما واقعا به حضور آنها نیاز داریم.


شروع ساختار

Legion راه های بسیار زیادی برای رسیدن به یک کیفیت فوق العاده در VFX ترسیم کرده است، اما این نوع کار غیر قابل انکار است. راهی که این استودیو هنرمندان را جذب خودش میکند و چگونگی جستجوی این افراد، تمام اینها منجر به موفقیت میشود.

Hattin می افزاید: ما یک پروسه ی مناقصه ای داریم که در آن ما ساعت کاری و یا تعداد روز کاری برای شات ها را مشخص میکنیم و با توجه به قیمتی که توسط هنرمندان برای ساعت و یا روز کاری مطرح شده، مناقصه را انجام میدهیم. اگر که زمان لازم برای یک کار یک روز تعیین شده باشد و هنرمند ما آن ار در دو ساعت انجام دهد، ما همان حقوق یک روز را به او پرداخت خواهیم کرد. ما خیلی مشتاقیم که افراد کار خود را زودتر از موعد مقرر به اتمام برسانند، در این صورت آن ها درآمد خوبی خواهند داشت.

در این سیستم هنرمندان تضعیف نمیشوند. در این سیستم هنرمند خود پیش برنده است نه اینکه کار برای توجیه هزینه و کم شدن آن به بیرون سپرده شود. در این سیستم همه دارای منفعت خواهند بود. این استودیو یک استودیویی نیست که تنها در کنار و اطراف ما باشد، این استودیو وسعتی به اندازه کل دنیا دارد. و دوباره همان ارزش قائل شدن به هنرمند مطرح میشود که ما را به جلو میراند.

Legion یک کمپانی است که روابط نوعی را در شکل کار و تعامل دارد. یافتن همواره بهترین راه ها برای دورکاری به یک هدف والا برای این شرکت تبدیل شده است. و همانند هر کمپانی تازه تاسیسی Sinnott  و  Hattinهمواره در تلاش برای نشان دادن خود در هر پروژه های جدید هستند.

مطالعه کنید:  15 نکته ای که باید درباره انیمیشن «شگفت انگیزان» بدانید

Hattin میگوید: همانند هر کاری، این پروسه و روند برای رشد کردن و بزرگ شدن است. به هر اندازه که شما کار میکنید، به همان اندازه برای نشان دادن دادن خودتان تلاش میکنید. این تفاوت های ظریف هستند که باعث رشد شما میشوند و  ماهیت کارمان را تعریف میکنند.

او در ادامه میگوید: در Legion ما تصمیم گرفتیم تا هنرمندان فری لنس یا آزاد را گرد هم آوریم، همانند مولکول هایی که با هم در تعامل هستند. در اینجا همواره یک هنرمند مرکزی و قوی وجود دارد که به عنوان هسته کار به حساب می آید و نقش رهبری را دارد که نقش نظارت بر چهار و یا پنج آرتیست دیگر را دارد که در جاهای مختلف دنیا زندگی میکنند. آنها همانند یک غلاف و یا یک پوسته برای این کمپانی هستند و با همکاری یکدیگر در حال گسترش آن هستیم. واقعا چیز حیرت آوری اتفاق می افتد. ما هم اکنون بسیاری از افراد را در سراسر دنیا در اختیار داریم که می توانیم از آنها در تمام پروژه های جدیدمان استفاده کنیم.

البته، ارتباط با این افراد مشکل است و اینکه این افراد دور یک میز جمع شوند و یا کنار یک فواره با هم به صحبت و تبادل اطلاعات بپردازند بسیار راحت تر است تا زمانی که شما مایل ها دورتر و در آن سوی اقیانوس ها باشد. برای اطمیانان پیدا کردن از روحیه گروه در Legion استفاده از تکنولوژی اجتناب ناپذیر است تا تمام افرادی که درگیر یک پروژه هستند به یک سرعت پیش بروند.  تمام این هنرمندان ممکن است مورد نظارت دقیق قرار بگیرند و به آنها یادآوری شود که به عنوان مثال این شات و یا صحنه از چه اهمیتی برخوردار است و کار آنها به دقت سنجیده شود، اما به واسطه ابزار جدید و بروز، آنها خودشان بهترین اثر را خلق خواهند کرد.


هماهنگی های جهانی

بدون حضور این تکنولوژی جدید دورکاری، کار استودیو Legion به مشکل برمیخورد. استفاده از ای میل، صفحات اکسل و امثال اینها میتواند در کار شما موثر باشد، اما زمانی که صحبت از جلوه های ویژه به میان می آید، یک عکس ساده ممکن است بهتر و کاراتر از یک ایمیل با ۱۰۰۰ کلمه باشد و دید بهتری به شما بدهد. به لطف تکنولوژی های جدیدتر Legion قادر خواهد بود نیروی کاری خود را در یک جا متمرکز کند و مهم نیست آنها چقدر از هم فاصله داشته باشند.

بوسیله ابزرای همچون Google Hangouts ، Aspera  و Shotgun-based  پایپ لاین، این استودیو قادر به هماهنگی و کنترل از راه دور میباشد و همچنین استفاده از cineSync بسیار برای این کمپانی کاربردی بوده است. برای Hattin و کمپانی بسیار حیاتی است که زمانی که مسئله ای مطرح میشود تمام هنرمندان از آن مطلع شوند. در پروژه جدید Jem and the Holograms استودیو Legion به این راه حل رسید.

Sinnott  میگوید: در این پروژه (Jem and the Holograms) ما به سمت استفاده از cineSync سوق داده شدیم و شروع جدی برای استفاده از آن بود. سوپروایزر ما به سوی Colorado رفت تا پروژه را شروع کند و ما هم میخواستیم که همچنان خلاقانه و مبتکرانه پیش برویم و تنها راهی که برای ارتباط با کارگردان و بحث و تبادل نظر داشتیم، استفاده از cineSync بود.

cineSync به ما این اجازه را میدهد تا مراحل کار را از راه دور و از هر جا مانیتور کنیم. آنها میتوانند کلیپ ها را به صورت تعاملی مشاهده کنند، پخش کنند، استاپ کنند، و روی صفحه مانیتور شروع به ترسیم و یادداشت کنند. و تمام این مراحل توسط همه قابل مشاهده باشد. در صورت نیاز Legion میتواند با ارسال یک یادداشت همه افراد را از جریان کار باخبر سازد که دچار اشتباه احتمالی نشوند.

Sinnott میگوید: بین Colorado و جایی که ما هستیم California، قادر بودیم تا مروری کامل بر روند جریان داشته باشیم، از جمله پلی بلست ها، کشیدن و نوشتن توضیحات روی فریم ها، و دریافت پاسخ از کارگردان، همچنین در مورد عوض کردن المان های گوش کاراکتر ربات داستان از همین طریق بحث کردیم. مدیریت و سوپروایزری بر روند کار و ارتباط با هنرمندان کار بزرگی است و ما با اطلاع از اختلاف ساعت بین منطقه های مختلف، میدانستیم که چه کسی در حال حاضر بیدار است. cineSync این امکان را به ما میداد تا به ساده ترین و سریع ترین راه بتوانیم به بحث و تبادل نظر بپردازیم. ما میتوانیم با هنرمند خود ارتباط برقرار کنیم و در طی نیم ساعت تمام آن چیزی که نیاز داریم از جمله جزییات بوسیله یادداشت و ارتباطهای دیگر، به او منتقل کنیم.

مطالعه کنید:  برندگان اسکار دانشجویی اعلام شدند

و در حال حاضر، این مسئله برای ما مهم است که بتوانیم یادداشت های خودمان را درباره پروژه ارسال کنیم و پیگیری کنیم و آنها را مستقیما بوسیله پلتفرم Shotgun از  cineSync مدیریت کنیم. این کار به هنرمندان کمک میکند تا به این داده ها در هر زمان رجوع کنند و دیتابیس خوبی داشته باشند. افراد همچنین میتوانند آفلاین باشند و به تمام نتیجه ها و بحث ها دسترسی داشته باشند. این کار واقعا همه چیز را برای ما تغییر داده است.

چیز مهمی که در مورد ادغام جدید Shotgun/cineSync وجود دارد و استودیو ما نمیتواند آن را بفهمد این است که این عمل چیز خاصی را تغییر نمیدهد.

Hattin میگوید: ادغام Shotgun ممکن است استفاده از cineSync تا حدودی تغییر داده باشد. Shotgun در واقع ابزار اصلی ما است: ما همه چیز را از طریق آن پیگیری میکردیم، از ساعات کاری آرتیست تا مناقصه ها، نظرات و ویدیوها. ادغام این دو واقعا کار فوق العاده ای بود، مخصوصا حین تبادل یادداشت ها و تبادل نظر در مورد کار هنرمندان، حتی اگر آنها آفلاین باشند.

بدون این سیستم ما باید بر روی ایمیل تکیه میکردیم و دست به نگارش میزدیم که کار واقعا بیهوده ای بود و عملی نمیشد. همچنین ما راه حل های مختلفی را نیز از دیگر شرکت های IT معمولا دریافت میکنیم که هیچ کدام عملی نیستند. ما همچنین باید بیشتر روی کنترل و مدیریت این نرم افزار کار کنیم چون ما با هنرمندان سر و کار داریم و نه با افراد عادی.

cineSync مطمئنا بهترین گزینه برای ما است و تمامی سیستم ما روی ان بنا نهاده شده است و استفاده از آن برای ما اجتناب ناپذیر است.

 

نگاه به آینده

چیزی که ما در فیلم های تخیلی میدیدم به لطف قدرت ابزارهایی همچون Shotgun  و cineSync در زمینه VFXبه واقعیت رسیده اند و امروزه از آنها استفاده میشود.

به نظر Sinnott, Hattin و دیگر آرتیست های این استودیو، این راهی است که در آینده بسیار جامع و فراگیر خواهد بود و تمام استودیوها از آن استفاده خواهند کرد.

Sinnott میگوید: در بسیاری از صنایع، ادامه موفقیت به مقدار پیشرفت شما بستگی دارد. من از این تکنولوژی که باعث پیشرفت ما شد همواره تشکر میکنم. این تکنولوژی از سوی برخی از شرکت های بزرگ استفاده میشود ولی آنها موفقیت چشمگیری در آن ندارند زیرا از قبل زیرساخت های وسیعی را برای خود ایجاد کرده اند و معمولا به مشکل برمیخورند. اما Legion با اندازه و ابعاد منعطفی ایجاد شد و به راحتی توانست با این شرایط برخلاف استودیوهای بزرگ خود را وقف دهد. ما در پروژه Jem and the Holograms توانستیم کار را در موعد مقرر تحویل دهیم  و این حاکی از تسط ما بر این روند کاری است.

Hattin اعتقاد دارد در ۵ سال آینده استودیو ما به طور کلی تغییر خواهد کرد ولی همچنان برفلسلفه دورکاری تکیه خواهد کرد و از سیستم های نوین و جدیدی بهره خواهد برد که این امر را تسهیل کنند. ما در حال حاضر در این سیستم پیشرو هستیم و در آینده هم خواهیم بود و به این اعتقاد داریم که دنیای جلوه های ویژه به صورت فعلی باقی نخواهد ماند.


منبع: AWN

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 27 = 36

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.