اخبارمقالات

چه تعداد هنرمند برای درست کردن یک فیلم انیمیشن نیاز است؟

3.16Kviews
۵
(۲)

برای فهمیدن این موضوع باید دید درستی به پایپلاین تولید انیمیشن داشته باشیم. در حقیقت باید بدانیم که آغاز تولید یک فیلم انیمیشن از کجا شروع می شود و تا کجا به پایان می رسد تا یک فیلم انیمیشن تولید شود.

 

برخی از تعاریف اولیه:

ریگ کردن

پروسه ی اضافه کردن استخوان و کنترلر به مدل برای آماده سازی آن برای انیمیشن را ریگ کردن می گویند.

در انیمیشن سه بعدی رایانه ای، هر شی که باید حرکت داده شود، نیاز به ریگ شدن دارد. در کل، ریگینگ به معنی آماده سازی مدل برای حرکت دهی است. مثلا برای متحرک سازی خودرو، جهت شبیه سازی سیستم تعلیق خودرو، حرکت چرخ ها و ، مدل خودرو باید ریگ شود.

یکی از مشکل ترین ریگ ها، ریگ موجودات ارگانیک و تغییر شکل دهنده مثل انسان است. برای ریگ کردن مدل انسان، باید دانش کاملی از آناتومی اسکلتی و عضلانی بدن ، دانش ریاضی و دانش کد نویسی در اختیار باشد تا بتوان مدل رو به خوبی ریگ کرد.

بعد از اینکه مدل ریگ شد، در اطراف مدل، کنترل کننده هایی قرار میگیرد که با حرکت دادن آنها، مدل تغییر شکل داده و حرکت میکند. برای ریگ کردن و حرکت دادن مدل، نیاز هست که حرکت انسان، بسیار دقیق مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوان آن را در قالب انیمیشن باز سازی کرد.


 

رندرینگ

رندرینگ پروسه تولید یک عکس از یک مدل بوسیله نرم افزار های کامپیوتری است.

دنیای مجازی و ساختگی می ‌تواند هر چیزی باشد، یک فیلم انیمیشن یا یک بازی ویدیویی ولی نکته مهم در تمام آنها این است که قوانین فیزیکی موجود در دنیای واقعی باید تا حدودی بر روی آن اعمال شود تا دنیای مجازی را به دنیای واقعی ما نزدیک کند؛ در انیمیشن ‌های رایانه ‌ای این عمل توسط فرایندی به ‌نام “رندرینگ ” صورت می ‌پذیرد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه PLAY-OFF


 

تکسچرینگ

تکسچرینگ برای اختصاص دادن بافت مورد نظر بر روی مدل سه بعدی می باشد که در هنگام رندر، مدل ما به صورتی که مد نظر ماست در بیاید.

 

 

کی فریم انیمیشن

یک کی فریم در انیمیشن نقاشی است که شروع و پایان نقاط هر حرکت نرم و روان را تعریف می کند.

 

هر هنرمندی در استودیو وظیفه منحصر به فردی در پروژه دارد.

تیم تولید انیمیشن سه بعدی:

انیماتور

سازنده انیمیشن را انیماتور می گویند. انیماتور به نقاشی ها و مدل ها روی صفحه جان می بخشد. او می تواند انیمیشن های سینمایی، کارتون های تلویزیونی، تیزرهای تبلیغات، بازی های کامپیوتری، وب سایت ها و موزیک ویدئوها را بسازد.

انیمیشن قالب های مختلفی از جمله دو بعدی، سه بعدی، کامپیوتری و تلفیقی دارد. برای ساخت آن نیز روش های زیادی از جمله انیمیشن روی طلق، انیمیشن روی کاغذ، انیمیشن با بریده مقوا، انیمیشن کامپیوتری و… وجود دارد. در کنار اینها برای انیمیشن سازی کامپیوتری، نرم افزارهای بسیاری در این صنعت موجود است.

انیماتور باید صبر، دقت زیاد، تمرکز بالا و توجه به جزئیات داشته باشد. از آنجا که امروزه بسیاری از کارهای انیمیشن سازی به کمک نرم افزارهای مرتبط انجام می گیرد، انیماتور باید مهارت خوبی در کار با کامپیوتر داشته باشد.

 

هنرمند جلوه های ویژه

یک هنرمند جلوه های ویژه مسئول خلق جلوه های ویژه در انیمیشن از قبیل داینامیک، سیمولیشن، فلوید، سیستم های پارتیکل و مواردی از این قبیل می باشد. او سعی می کند تا مسائل فیزیک در دنیای واقعی را در انیمیشن پیاده سازی کند.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه From Artists To Artists

 

هنرمند جمعیت

او مسئول ساخت جمعیت در صحنه های انیمیشنی است و باید این کار را به نحوی انجام دهد که از لحاظ بصری بسیار خوب به نظر برسد.

 

نورپرداز

او مسئول درست کردن محیط به گونه ای طبیعی است که کامپوزیتور ها بتوانند خروجی نهایی را به نحو درستی بگیرند. نورپردازی، سایه ها، کالر بالانس و دیگر موارد از جمله وظایف آنهاست.

 

مدیر فنی مو / لباس

این مدیر فنی مسئول شبیه سازی و زیبا سازی موی کاراکتر و لباس آن ها می باشد.

 

مت پنیتر

او وظیفه کشیدن مناظر و صحنه هایی را دارد که از فاصله دور دیده می شوند.

 

مدیر فنی کاراکتر

او مسئول نظارت بر ریگ کردن درست کاراکتر ها و استایل آن ها بر طبق انتظارات کارگردان هنری است.

 

تکسچر پینتر

او وظیفه اضافه کردن تکسچر های مختلف بر طبق نیاز های صحنه به مدل ها و کاراکتر ها را دارد.

 

هنرمند لی اوت

یک هنرمند لی اوت مسئول تنظیم دوربین و صحنه در هر شات است و بعد از مشخص شدن کادر حرکات انیمیت خواهند شد.

 

مدلساز

او وظیفه ساخت مدل های سه بعدی از روی کانسپت ها به وسیله ی نرم افزارهای مربوطه را دارد.

 

رندر کار

کنترل و مدیریت مرحله رندر در رندرفارم به عهده اوست. او تصاویر رندر شده را به نحو مطلوبی باید برای کامپوزیت آماده و مهیا کند.

 

ریگر

مسئول ریگ کردن کاراکتر ها

 

دستیار مدیر فنی

مدیر فنی، عمومی

انیماتور فنی

مدیر فنی پایپلاین

هنرمند استریو اسکوپیک

مطالعه کنید:  ویدئویی از نحوه‌ی کارِ انیماتور در سکانسی از The Boxtrolls

با این تفاسیر و عنوان ها به طور متوسط برای یک فیلم سه بعدی انیمیشن بالای ۶۰۰ هنرمند در پروژه مشغول به کار می شوند تا یک فیلم انیمیشن تولید شود.

منبع: quora

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

56 + = 61

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.