اخبار

کارت گرافیک اکسترنال انویدیا آماده بهره‌برداری

1.44Kviews
۰
(۰)

انویدیا در حالی در SIGGRAPH 2017از همکاری خود با دیگر شرکت‌های سازنده برای توسعه کارت‌های گرافیکی اکسترنال خبر داده که تمرکز ویژه متخصصان این شرکت روی ادغام کارت‌های گرافیکی نظیر Titan Xp و Quadro در نوت‌بوک‌ها بوده است تا پردازش گرافیکی سطح بالا برای کاربرهای حرفه‌ای ممکن شود.

 

اگرچه در حال حاضر شاسی‌های ویژه تعبیه کارت‌های گرافیکی اکسترنال پیش روی مشتاقان قرار گرفته‌اند اما انویدیا به دنبال تولید محصولاتی است که امکان برآورده کردن نیازهای کاربران حرفه‌ای را در بحث عملکرد سطح بالا و البته دریافت گواهی‌های لازم، خواهند داشت.

محبوبیت نوت‌بوک‌های باریک و سبک در سال‌های اخیر مزید بر علت شده تا شرکت‌های تولیدکننده این دسته از محصولات به دنبال کارت‌های گرافیکی یکپارچه یا نمونه‌های مجزا اما با توان پایین باشند. حال آنکه انویدیا به دنبال آن است تا شانس استفاده از عملکرد گرافیکی سطح بالا مشابه با کامپیوترهای دسکتاپی را برای این دسته از کابران افزایش دهد.

انویدیا تاکید کرده که Titan Xp را در قالب واحد پردازش گرافیکی اکسترنال یا همان eGPU را می‌توان در فرایندهای نیازمند به قدرت پردازش بالا نظیر مدل‌سازی سه‌بعدی، ویرایش محتویات ویدئویی، تصحیح رنگ، سرویس‌های ارائه شده در بستر واقعیت مجازی و در نهایت امر، گیمینگ استفاده کرد. این شرکت بر این نکته نیز تاکید داشته که درایور جدیدی را برای Titan Xp عرضه خواهد کرد تا استفاده از این کارت گرافیکی در نرم‌افزارهای نظیر Maya و Adobe Premier Pro با عملکرد بهتری همراه شود.

پردازنده گرافیکی اکسترنال Quadro بر خلاف برادر خود با چالش دشوارتری روبرو خواهد بود. این چالش چیزی نیست جز دریافت تاییدیه‌های لازم برای استفاده در نرم‌افزارها و سرویس‌های حرفه‌‌ای. البته همکاری انویدیا با سرویس‌ها و برندهای یادشده می‌تواند به تسهیل روند دریافت تاییدیه‌های لازم کمک کند. منظور اصلی ما، دریافت تاییدیه‌های لازم در خصوص سازگاری این محصول با نرم‌افزارهای CAD و مهندسی نظیر PTC Creo و Siemens NX است. نرم‌افزارهایی که شرکت‌های سازنده آن‌ها تنها در صورتی امکان نصب برنامه را به کاربر خواهند داد که کامپیوتر آن‌ها از پردازنده گرافیکی تایید شده بهره‌مند شده باشد. با هدف حل این مشکل، انویدیا برنامه‌های ویژه‌ای را برای پردازنده گرافیکی اکسترنال Quadro درنظر گرفته است. در قالب این برنامه، همکاری با برندهایی نظیر Sonnet، Magma، Akiti و Bizon در دستورکار خواهد بود. انویدیا اعلام کرده برنامه‌های بیشتری را هم در دست آماده‌سازی دارد.

مطالعه کنید:  آشنایی با برخی مفاهیم انیمیشن

با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد پشتیبانی ویژه‌ای را حداقل در بحث درایورهای مخصوص واحدهای پردازش گرافیکی اکسترنال، شاهد خواهیم بود. البته این پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال برای دستگاه‌هایی توسعه یافته‌اند که از تاندربولت ۳ بهره می‌برند. هنوز هیچ توضیحی در خصوص قیمت و زمان عرضه این محصولات ارائه نشده است اما انویدیا امروز به طور رسمی از تکمیل فرایند آماده‌سازی پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال Titan Xp خبر داده است. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال Quadro نیز ظرف دو تا سه هفته آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

67 + = 69

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.