اخبار

آموزش ساخت انیمیشن و استاپ موشن به کودکان

11.2Kviews
۳٫۱
(۱۲)

استاپ موشن
Pas a Pas ساخته ی ایزاک برتران ، وسیله ای برای آموزش اصول انیمیشن استاپ موشن به کودکان است (و همینطور وسیله ای برای آموزش هندسه) . این وسیله یادمان می آورد چیزی که فن آوریهای جدید به آن نیاز دارند اندکی ایده ی ناب است.

آموزش استاپ موشن
از نظر کارایی مهمترین بخشهای Pas a Pas صفحه نمایش و دوربین آن هستند که به کودکان امکان ساخت استاپ موشن را با طی مراحلی ساده میدهند. صفحه نمایش دسته ای از اشکال رنگی را نشان میدهد. کودک بلوکهای رنگی مربوطه را مستقیماً روی صفحه و روی شکلها قرار میدهد و دکمه ی Record را فشار میدهد. در این هنگام دوربین بالای وسیله که روی صفحه نمایش فیکس شده است از صحنه عکس میگیرد. بعد فریم بعدی انیمیشن هم به همین ترتیب آماده میشود و کودک بازهم فطعات مربوطه را جابجا میکند و کار تا پایان انیمیشن به همین ترتیب ادامه می یابد.

ایزار انیمیشن
زمانی که آخرین فریم عکسبرداری شد کودک میتواند انیمیشن خود را هم بصورت معمولی و هم به صورت گردشی از آخر به اول و از اول به آخر تماشا کند.

البته نیازی هم نیست حتماً بلوکهای رنگی استفاده شوند. Pas a Pas در واقع یک کامپیوتر است و الگوهای مختلف انیمیشنهای از پیش طراحی شده را میتوان با کارتریج وارد دستگاه کرد. این الگوها با توجه به گروه های سنی هستند. شکلهای هندسی ساده مخصوص کودکان ۴ تا ۶ سال هستند. با این وجود در حالت آزاد محدودیتی در مورد شکل یا مواد به کار رفته وجود ندارد (حتی میتوانید از حلزونهای زنده هم برای ساخت انیمیشن استفاده کنید!)

مطالعه کنید:  پیکسولوژیک ZBrush 4R5 را منتشر کرد

ساخت انیمیشن
جالبتر آن است که طراحی این وسیله به صورتی است که کار با آن به هیچ وجه از نظر کودکان کاری اجباری و خسته کننده به نظر نرسد.

Pas a Pas جوایز جشنواره های تعاملی امسال را در بخشهای دانش آموزان و ظاهر وسیله را برده است.

ویدئو زیر نشان میدهد Pas a Pas چگونه کار میکند و کودکان با اشتیاق با آن کار میکنند و تصور نمیکنند مجبورند کاری را انجام دهند و با تمایل کار با Pas a Pas را انجام میدهند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۱ / ۵٫ ۱۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. میشه بگید که این دستگاه تو ایران اومده یا نه و بگید که قیمتش چقدره ممنون اگه جواب بدید.
    —-
    پاسخ : خیر ، این دستگاه هنوز به تولید تجاری نرسیده است

Leave a Response

+ 54 = 62

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.