اخبار

اتودسک هزینه بروزرسانی محصولاتش را بالا میبرد

3.21Kviews
۰
(۰)

اتودسک

اتودسک (Autodesk) هزینه ی بروزرسانی نسخه های قدیمی نرم افزارش را بالاتر خواهد برد و بروزرسانی را هم مختص شش نسخه ی آخر نرم افزار خواهد نمود و این قیمت های جدید از ۱ فوریه ۲۰۱۳ اجرایی خواهد شد.

کسانی که بیشتر بروزرسانی میکنند باید پول بیشتری پرداخت کنند و کسانی که بسیار کم بروزرسانی میکنند هم باید پول زیادی بپردازند .

قبلاً بروزرسانی سه نسخه ی قبلی نرم افزار اتودسک ۵۰ درصد هزینه ی نسخه ی جدید را داشت و برای نسخه های قبلی هم باید ۷۰ درصد هزینه پرداخت میشد.
حالا بروزرسانی از ۶ نسخه ی قبلی ۷۰ درصد هزینه ی نسخه ی جدید را خواهد داشت در حالی که کاربران نسخه های قدیمیتر باید کل هزینه ی نسخه ی جدید را پرداخت کنند.

(این عدد ۷۰ درصد از ایمیلهای دریافت شده گرفته شده است. در بخش سوال و جواب سایت اتودسک این مقدار حدودا ۷۰ درصد ذکر شده بنابراین ممکن است در برخی جاها این مقدار کمی بالا و پایین برود.)

بهر حال نتیجه آن است که اگر بطور مستمر برنامه را بروزرسانی میکنید یا بسیار کم این کار را انجام میدهید در هر دو صورت باید مبلغ زیادی بپردازید.

اگر محاسباتمان درست باشد برای بروزرسانی ۳ds Max یا Maya نسخه های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ به نسخه ی کنونی (بعد از پایان این ماه) باید ۷۰۰ دلار یا بیشتر بپردازید. و اگر نسخه ای دارید که برای سال ۲۰۰۷ یا پیش از آن است (یعنی ۳ds Max 8 یا پایینتر و Maya 7 و پایینتر) هزینه ی بروزرسانی ۱۱۰۰ دلار خواهد شد.

مطالعه کنید:  جذابیت دوباره کاغذ در عصر الکترونیک

اواخر ماه آگوست اتودسک قیمت مصرف کننده برای مشتریان آمریکای شمالی را ۵ درصد بالاتر برد و کسی زیاد به این موضوع نپرداخت و بسیاری از کنار آن به راحتی گذشتند. قیمت مصرف کنند ی ۳ds Max 2013 و Maya 2013 الان ۳۶۷۵ دلار است که از زمان انتشار خبر خبر در ماه آگوست از ۳۴۹۵ دلار به این میزان رسیده است.

قیمت گذاری بهینه یا رجوع به مشترکان

اتودسک سیاستگذاری جدید را ساده سازی یا  بهینه سازی قیمت گذاری نامیده است با این وجود بخش سوال و جواب سایت اتودسک خاطر نشان میسازد بهتر است قراردادهای نگهداری سالانه برای بروزرسانی به کار روند.

“برای بسیاری از مشتریان، سیستم اشتراک (قراردادی که شامل بروزرسانیهای مرتب میشود) هنوز هم بهترین و کم هزینه ترین راه بروزرسانی نرم افزار میباشد.”
البته باید در نظر داشت در سطح محلی برخی جاها قیمتها را به شیوه ای دیگر بالا خواهند برد. طبق نوشته ای که از توزیع کننده ای در انگلستان به نام bluegfx از طریق ایمیل دریافت شده هزینه ی تجدید اشتراک ۳ds Max در انگلستان افزایش خواهد یافت:
“در سالهای اخیر مشتریان انگلیسی ما کمتر از مشتریان دیگر کشورها هزینه ی تجدید اشتراک میپرداختند اما متاسفانه ادامه ی این امر دیگر امکان پذیر نخواهد بود. از ۲۵ مارس اتودسک قیمت را از ۳۶۰ پوند به ۴۹۵ پوند بعلاوه ی مالیات ارزش افزوده افزایش داده است.”

چرخه ی گرانتر و گرانتر

همانطور که انتظار میرفت واکنش کاربران اتودسک بسیار منفی بوده است. میتوانید در بیشتر فوروم های مربوط به گرافیک نظرات مشتریان را ببینید. هنرمند معروف ۳ds Max رونه اسپانز میگوید: “به نظرم اجباراً باید وارد چرخه ی بروزرسانی ای شوم که ممکن است در بعضی نسخه ها سودمندی مطلوبی هم نداشته باشد. این چرخه قیمت را همینطور بالا و بالاتر میبرد.”

مطالعه کنید:  پشت صحنه ساخت انیمیشن مستر بین در نرم افزار CelAction 2D

البته تولیدکنندگان نرم افزار می توانند هر چند مدت یکبار قیمتهای خود و قیمتهای اشتراک را بالاتر ببرند و اتودسک در این راه تنها نیست. اما در این زمانهای مشکلات اقتصادی اعتراض مردم امری عادی است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.