مقالات

استوری‌بورد آرتیست‌های مشهور

2.16Kviews
۳٫۴
(۹)

استوری‌بورد آرتیست‌های مشهور

فیلم‌سازی در استودیو‌های بزرگ انیمیشنی، مانند پیکسار و دیزنی، نیازمند قبول مسئولیت‌های متنوع بسیاری است که هر یک از این‌ها عنوان شغلی خاص خود را دارند. انیماتور‌ها روی گرافیک، جلوه‌های ویژه و انیمیت کار‌ می‌کنند و از طرفی به توسعه استوری بورد نیز کمک می‌کنند. استوری‌بورد آرتیست‌ها نیز سعی می‌کنند که با ساختن تصاویر مختلف (حداقل برای صحنه‌های اصلی داستان) به فیلم جهت بدهند. این استوری‌بورد‌ها می‌توانند جزئیات بیشتری را داشته باشند و پز‌‎های کاراکترها، حالت چهره‌ها، گگ‌ها، دیالوگ، و پس‌زمینه را هم شامل شوند.

طراح کاراکتر به دنبال رسیدن جلوه مناسب در شخصیت‌های داستانی کار هستند. استوری آرتیست‌ها نیز سعی می‌کنند با درنظرداشتن استوری‌بورد و فیلمنامه به داستان توسعه بخشند.

کم پیش می‌آید که هنرمندی در انیمیشن بتواند به شهرت دست پیدا کند. در ادامه با برخی از این هنرمندان آشنا می‌شویم.

 شرم کوهن

پاول شرمان “شرم” کوهن (متولد ۱۹ ژانویه، ۱۹۶۵) استوری بورد آرتیست، کارگردان و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. او به‌خاطر آثاری همچون رن و استیمپی که در زمان شروع کارش در نیکلودئون ساخته شد شناخته می‌شود. پس از آن او به‌عنوان استوری‌بورد آرتیست و کارگردان در انیمیشن هی آرنولد فعالیت کرد. او در مجله نیکلودئون و همچنین در انیمیشن باب اسفنجی نیز به‌عنوان استوری‌بورد آرتیست، نویسنده، کارگردان، و سرپرست استوری‌بورد فعالیت داشت. او در انیمیشن سینمایی باب‌اسفنجی نیز حضور داشت و پس از آن به دیزنی رفت. نام کاراکتر شرم در انیمیشن باب اسفنجی از شرم کوهن گرفته شده است. سری آموزشی رازهای استوری‌بورد یکی از دوره‌های آموزشی است که توسط شرم کوهن ساخته شده است.

مطالعه کنید:  تریلر سینماتیک جدید بازی «Halo Wars 2» منتشر شد

گریزاندورم

گریسلدا استراویناتا لیمی و نورماند لیمی زوج هنرمندی هستند که گریزاندنورم را بنیان‌گذاری کردند. گریز دو در اندونزی به دنیا آمدند و از کودکی عاشق انیمیشن‌های دیزنی بودند. گریز در سال ۲۰۱۵ از دریم‌ورکس به والت دیزنی رفت و در زمینه طراحی کاراکتر و لباس فعالیت کرد. او در انیمیشن فروزن ۲، رالف خرابکار، موانا، اینر ورکینگ، پنگوئن‌های ماداگاسکار، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲، کرودز، و پاندای کونگ‌فوکار حضور داشته است.

نورم نیز که اهل فرانسه و کانادا است، به‌عنوان استوری آرتیست در سال ۲۰۰۹ وارد استودیو دیزنی شد و در انیمیشن‌های فروزن، فروزن ۲، ۶ قهرمان بزرگ، زوتوپیا، موانا، و رالف خرابکار ۲ حضور داشت.

لویی دل کارمن

 لویی دل کارمن هنرمند فیلیپینی است که به‌عنوان استوری‌بورد آرتیست، کارگردان، و تصویرساز انیمیشنی است. در دهه نود میلادی او در انیمیشن‌های نیکلودئونفعالیت می‌کرد، در آثاری همچون هیولاهای واقعی، روگرت‌ها، مهاجم زیم و راکت‌پاور حضور داشته است. در سال ۲۰۰۷ او کارش را در استودیو دریم‌ورکس شروع کرد و در آثاری مانند پاندای کونگ‌فوکار، مربی‌اژدها و کرودز حضور داشت. او همچنین سری کتاب‌های کمیکش را منتشر کرد و اکنون نیز برای سونی پیکچرز فعالیت می‌کنید. رونی و ریک دو برادر او نیز در پیکسار و فاکس قرن بیستم فعالیت می‌کنند.

آئورلی کاربونیر

آئورلی کاربونیر استوری‌بورد آرتیست و انیماتور است. او به‌خاطر آثاری از جمله بون نومرو، قلمروهای کوچک بن وهالی، دنیای

 شگفت‌انگیز گامبال شناخته می‌شود. طرفداران آثارش او را بخاطر صدایش در نقش کاراکتر سوزی می‌شناسند. او استوری‌بوردهای انیمیشن دنیای شگفت‌انگیز گامبال را از فصل یک تا شش انجام داده است.

مطالعه کنید:  مدل سه بعدی آلبرت انیشتین; مدلسازی در مایا و زیبراش و رندر در آرنولد

منیع: boords.com

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۴ / ۵٫ ۹

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.