آموزشاخبارمقالات

انیمیشن برای تازه کار ها: چطور راه رفتن کاراکتر از نمای روبرو را انیمیت کنیم

6.92Kviews
۴٫۴
(۳۱)

راه رفتن یکی از جذاب ترین و معمول ترین کار ها برای انیمیت کردن است.


در این آموزش قصد داریم راه رفتن کاراکتر از نمای روبرو را بررسی کنیم و گام به کام به تشریح این نوع حرکت بپردازیم.

ما در این آموزش به جای استفاده از واژه چپ و راست که ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد، چون ممکن است با خود بگویید سمت چپ من یا سمت چپ کاراکتر، از واژه های شرق و غرب (پای شرقی و یا پای غربی) استفاده می کنیم تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

 

انیمیت راه رفتن کاراکتر یک کار جذاب و دینامیک است. انیمیت راه رفتن از نمای روبرو یک چالش است، اما با این تمرین شما می توانید به راحتی از پس آن بر بیایید. پس شروع می کنیم!

 

۱- پوز های اصلی راه رفتن را بکشید

گام اول

بیایید با کشیدن یک خط راهنما برای کف شروع کنیم برای مشخص کردن حدودی که پاهای کاراکتر در آن اطراف به زمین می خورد و یک خط برای بالای جایی که سر کاراکتر قرار دارد. ما می خواهیم یک راه رفتن از نمای روبرو را انیمیت کنیم، و پایی که در فاصله دور تری از ما قرار دارد، عقب تر از پایی است که به ما نزدیک تر است.

 

گام دوم

اولین پوز را بکشید

در ابتدا ترجیح می دهیم که برای شروع کاراکتر را با گام میانی بکشیم. پای غربی با زمین تماس دارد. ما روی یک مدل بسیار ساده کار می کنیم و کاراکتر ما تنها با دو نقطه به عنوان چشم مشخص شده است.

توجه کنید که ما یک خط عمودی کمرنگ در وسط بدنه کاراکتر رسم کردیم. زمانی که ما در حال انیمیت هستیم از این خط به عنوان خط هادی در گام برداشتن و حال بدن استفاده می کنیم.

 

بیایید این دو عکس زیر را با هم مقایسه کنیم، یکی از نمای روبرو و دیگری از نمای کناری. توجه کنید که هر دوی این کاراکتر ها در یک پوز قرار دارند. پای غربی به سمت ما می آید و بزرگتر می شود. پای شرقی از ما دورتر می شود پس کوچکتر می شود. دست شرقی به سمت ما نزدیک می شود و بزرگ تر می شود و دست مخالف رفتار متناقضی دارد.

مطالعه کنید:  تماشای فیلم‌های اسکاری‌ در جشنواره پویانمایی تهران

 

گام سوم

پوز دوم را طراحی کنید. پای غربی روی زمین است و به سمت عقب سر می خورد. از این که ممکن است کار شما کمی کثیف به نظر برسد نگران نباشید، چون ما در نهایت این خطوط اضافی را پاک می کنیم. ساق پای شرقی از زمانی که پا شروع به خم شن می کند آرام آرام از ما دور می شود و خود پا هم با دور شدن از ما کوچک می شود.

 

بیایید یک مقایسه سریعی نسبت به دو نما از کاراکتر داشته باشیم. باید ببینیم که پای کاراکتر ما به درستی به لگن متصل شده است یا خیر.

 

گام چهارم

حالا پوز سوم را می کشیم. زمانی که پای شرقی به سمت جلو می آید، این پا بزرگتر می شود و به ما نزدیک تر می شود.

موقعیت بالا تنه کاراکتر ما در همان سطحی است که پوز اولیه ما بود. تقریبا این پوز شبیه پور اولیه ما است با این تفاوت که پاها جابجا شده است.

 

گام پنجم

حالا می رویم به سراغ کشیدن پوز چهارم. حالا بدن کاراکتر کمی به سمت بالا می آید چون پای جلویی از عقبی در حال گذشتن است و موقعیت بدن تقریبا در همان موقعیت پوز دوم است.

 

بیایید ببینیم تا اینجای کار به چه چیزی رسیده ایم. تقریبا به شکل مطلوبی است. حالا بیایید تا حرکت را با اضافه کردن فریم های میانی نرم و روان تر کنیم.

 

کشیدن فریم های میانی

گام اول

بیایید در این گام فریم هایی را بین پوز های ۱ و ۲ اضافه کنیم.

مطالعه کنید:  جشنواره پویانمایی از تمامی شاخص های بین المللی برخوردار است

پای غربی با زمین تماس دارد و به سمت عقب در حال سر خوردن است. زمانی که پای شرقی به سمت جلو می آید همچنان این پا با زمین تماس کوچکی دارد. ما نمی خواهیم که پای شرقی کاملا اتصالش با زمین قطع شود قبل از این که پای غربی کاملا بر روی زمین قرار گیرد. فریم های میانی زیاد مهم نیستند که به چه شکل باشند ولی سعی کنید در تمام آن ها تعادل وجود داشته باشد.

 

خوب به نظر می رسد. همینطور ادامه دهید.

 

گام دوم

بیایید در این گام فریم هایی را بین پوز های ۲ و ۳ اضافه کنیم.

بیایید چک کنیم که پاهای کاراکتر ما در هوا غوطه ور نیست و او همچنان بر روی زمین تعادلش را حفظ کرده است. دقت کنید که پای شرقی به سمت ما نزدیک می شود. همانطور که این پا به سمت ما می آید بزرگتر و نزدیک تر می شود. نگاهی نزدیکتر به کاراکتر خود می اندازیم.

 

خوب به نظر می رسد. پس همینطور ادامه می دهیم.

 

گام سوم

بیایید در این گام فریم هایی را بین پوز های ۳ و ۴ اضافه کنیم. پای شرقی با زمین تماس پیدا می کند و به سمت عقب سر می خورد.

 

خوب است. تقریبا به چیزی که می خواهیم نزدیک شده ایم.

 

گام چهارم

بیایید در این گام فریم هایی را بین پوز های ۴ و ۱ اضافه کنیم. این فریم ها باعث می شوند که ارتباطی بین پوز آخر و ابتدایی بر قرار شود و در نهایت به یک چرخه برسیم. دقت کنید که پای غربی چگونه به سمت ما می آید.

 

عالی به نظر می رسد. به حالت دست ها و طرز قرار گرفتن و نحوه اتصال آن ها به شانه کاراکتر دقت کنید.

 

بیایید ببینیم تا اینجای کار به کجا رسیده ایم.

 

نتیجه تا حد زیادی رضایت بخش است. راه رفتن از نمای روبرو همواره به عنوان یک چالش برای انیماتور ها است.

مطالعه کنید:  تمرکز ادوبی بر راهکارهای تحت رایانش ابری

 

۳- ریزه کاری انیمت

الان وقت این رسیده است که ما انیمیت خود را تمیز تر کنیم و به ریزه کاری های بیشتر بپردازیم. خطوط اضافی را پاک می کنیم و روی اعضای بدن کاراکتر بیشتر کار می کنیم تا به شکل زیبا تری جلوه کند.

 

عالی به نظر می رسد. شما یک راه رفتن عالی از نمای روبرو را انیمت کرده اید.

 

 

 

۴- اضافه کردن جلوه های جذاب دیگر به انیمیت

انیمیتی که ما انجام دادیم یک انیمیت عمومی بود. اما بسیار جالب می شود که ما بتوانیم آن طور که می خواهیم این انیمیت را انجام دهیم. مقداری سینه کاراکتر را به جلو بدهید. دستان کاراکتر را تا آرنج بالا بیاورید و یک راه رفتن با اعتماد به نفس را به تصویر بکشید.

 

 


حالا با داشتن دستانی بدون حرکت و مشت هایی گره کرده و سری که به سمت پایین آمده است شما یک فرد عصبانی را دارید که در حال راه رفتن است.

 


 

شما می توانید انواع مختلف را در این چرخه راه رفتن از نمای روبرو امتحان کنید و مطمئنا به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد.

 

تبریک می گوییم! کارتون عالی بود!

 

راه رفتن یکی از جذاب ترین و معمول ترین کار ها برای انیمیت کردن است.  با اندکی تغییر در جزییات این چرخه راه رفتن شما می توانید شخصیت های مختلف را در هنگام راه رفتن به تصویر بکشید. هیچ محدودیتی در این کار برای شما وجود ندارد. و این موضوع را به خاطر داشته باشید که با تمرین کردن می توانید مهارت خود را در انیمیشن بهتر کنید، پس به انیمت کردن ادامه دهید. 


این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۴ / ۵٫ ۳۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 11 = 19

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.