انیمیشن ایران

انیمیشن ‘بچه گربه’ در بخش مسابقه جشنواره انسی فرانسه

3.84Kviews
۰
(۰)

به گزارشباشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکریبچه گربهکودکان و نوجوانان، این فیلم به کارگردانی شیوا صادق اسدی قرار است در سی و هفتمین دوره این رقابت معتبر جهانی، از ۲۰ تا ۲۵ خرداد با ۵۲ فیلم انیمیشن به رقابت بپردازد.

جشنواره انسی از دو بخش مسابقه و غیرمسابقه تشکیل می‌شود که در بخش مسابقه امسال ۵۲ فیلم کوتاه، ۹ فیلم زنده، ۲۵ سریال تلویزیونی، ۱۰ ویژه برنامه تلویزیونی، ۴ فیلم تربیتی، علمی و صنعتی، ۲۳ فیلم تبلیغاتی، ۱۱ موزیک ویدیو و ۵۱ فیلم دانشجویی با یک‌دیگررقابت می‌کنند.

در عین حال در بخش غیرمسابقه جشنواره انسی ۳۷ فیلم کوتاه و ۱۴ فیلم زنده حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، هر ساله بیش از ۲۵۰۰ فیلم انیمیشن، زنده، تلویزیونی، مجاز و دانشجویی به این جشنواره ارسال می‌شود که از این میان، تعداد ۲۲۰ فیلم در بخش رسمی پذیرفته می‌شوند.

همچنین هر ساله جایزه ویژه بلورین این جشنواره به کارگردان، تهیه کننده و دست‌اندرکاران فیلم انیمیشن اهدا می‌شود و امسال این جایزه توسط یکی از استادان انیمیشن لهستان به افتخار بزرگداشت کارهای شخصی او به برندگان اهدا خواهد شد.

جشنواره انسی در همین حال جوایز بی‌شماری را در بخش‌های مختلف به شرکت کنندگان اهدا می‌کند که از این میان در بخش مسابقه فیلم کوتاه جایزه انسی بلورین، جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه ژان لوک زیبراس به اولین فیلم، جایزه ویژه، جایزه تماشاگران و جایزه ساسِم اهدا خواهد شد.

حضور فیلم «بچه‌ گربه» در بخش مسابقه انسی از آن رو واجد اهمیت است که پیش از این طی همه‌ی دوره‌های برگزاری جشنواره، تنها دو انیمیشن “شنگول و منگول” به کارگردانی فرخنده ترابی و سیدمرتضی احدی در سال ۲۰۰۰ و انیمیشن “قصه سیب” به کارگردانی سیدمظفر و رامین شیدایی در سال ۲۰۰۲ از تولیدات امور سینمایی کانون در بخش چشم‌انداز این جشنواره به نمایش گذاشته شده بود و این اولین حضور فیلم‌های کانون در بخش رقابتی این جشنواره است که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم انیمیشن در دنیا به شمار می‌رود.

مطالعه کنید:  پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی به میزبانی گلستان آغاز شد

پویانمایی “بچه گربه” اسفند سال گذشته نیز در هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۳ تندیس طلایی بهترین کارگردانی، صداگذاری و موسیقی را در بخش‌ مسابقه ایران و تندیس نقره‌ای بهترین کارگردانی را در بخش مسابقه بین‌الملل به دست آورد.

اولین حضور بچه گربه در انسی فرانسه

اولین جشنواره انسی از سال ۱۹۵۶ راه‌اندازی شد و امسال سی و هفتمین دور آن در شهر انسی فرانسه از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳ (برابر با ۲۰ الی ۲۵ خرداد ۱۳۹۲) برگزار خواهد شد.

هر ساله به این جشنواره بیش از ۲۵۰۰ فیلم (اعم از انیمیشن، زنده، تلویزیونی، مجاز، دانشجویی) ارسال می‌شود که از این میان تنها تعداد ۲۲۰ فیلم در بخش رسمی پذیرفته می‌شوند.

این جشنواره امسال شامل بخش‌های فیلم کوتاه (۵۲ فیلم)، فیلم زنده (۹ فیلم)، سریال تلویزیونی (۲۵ سریال)، ویژه برنامه‌های تلویزیونی (۱۰ فیلم)، فیلم‌های تربیتی، علمی، صنعتی (۴ فیلم)، فیلم‌های تبلیغاتی (۲۳ فیلم)، موزیک ویدئو (۱۱ فیلم)، فیلم‌های دانشجویی (۵۱ فیلم) در بخش مسابقه و نیز فیلم‌های کوتاه (۳۷ فیلم) و فیلم‌های زنده (۱۴ فیلم) بخش غیرمسابقه‌ای می‌باشد.

فیلم انیمیشن “بچه گربه” به کارگردانی “شیوا صادق‌اسدی” از تولیدات جدید کانون در بخش مسابقه فیلم کوتاه پذیرفته شده است و به همین منظور از ایشان برای حضور در این جشنواره دعوت بعمل آمده است.

گفتنی است هر ساله جایزه ویژه بلورین به کارگردان، تهیه کننده و دست‌اندرکاران فیلم انیمیشن اهدا می‌شود و امسال این جایزه توسط “ژرزی کوکیا” یکی از استادان انیمیشن لهستان به افتخار بزرگداشت کارهای شخصی او به برندگان اهدا خواهد شد.

 این جشنواره جوایز بی‌شماری را در بخش‌های مختلف به شرکت کنندگان اعطا می‌کند که از این میان در بخش مسابقه فیلم کوتاه جایزه انسی بلورین، جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه ژان لوک زیبراس به اولین فیلم، جایزه ویژه، جایزه تماشاگران، جایزه ساسِم اهدا خواهد شد.

مطالعه کنید:  «باور» بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره کوکر طلایی

در این جشنواره که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم انیمیشن در دنیاست در سال ۲۰۰۰ فیلم انیمیشن “شنگول و منگول” به کارگردانی “فرخنده ترابی” و “سیدمرتضی احدی” در بخش “چشم‌انداز” و نیز فیلم انیمیشن “قصه سیب” به کارگردانی “سیدمظفر و رامین شیدایی” در بخش “چشم‌انداز” این جشنواره در سال ۲۰۰۲ به نمایش در آمدند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 75 = 85

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.