اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن «فهرست مقدس» در فهرست بهترین های جشنواره

3.07Kviews
۰
(۰)

انتخاب شایسته «فهرست مقدس» به عنوان بهترین انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر برای نخستین بار انیمیشن‌ها نیز حضور داشتند که از میان آن‌ها «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی به عنوان انیمیشن برگزیده انتخاب شد.

به گزارش خانه انیمیشن و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، در اولین دوره حضور انیمیشن در جشنواره فیلم فجر آثار منتخب این بخش توسط روانبخش صادقی، محمدعلی صفورا، علیرضا گلپایگانی، بهرام عظیمی، علی نوری اسکویی، وحید نصیریان و اسماعیل شرعی مورد داوری قرار گرفت.

ضمن تشکر از مجید اسماعیلی برای ساخت انیمیشن « پادشاه آب»، جایزه ویژه به حامد كاتبی برای کارگردانی فیلم «در مسیر باران» تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه بهترین انیمیشن به محمد امید همدانی برای انیمیشن «فهرست مقدس» تعلق گرفت.

همدانی در این مراسم عنوان کرد: همه از وجود پویا نمایی در جشنواره تعجب کردند، چون این بخش هم وجود داشت که ۸ انیمیشن در این بخش حضور پیدا کرده‌اند. دغدغه ما سیمرغ نیست و دغدغه‌مان دیده شدن است. مخاطب ما مسئولین فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: در سالی که انیمیشن نام داشت و «شاهزاده روم» با وجود بی‌مهری‌ها به خوبی فروخت و دیده شد، ۸ انیمیشن در جشنواره حاضر شدند، انیمیشن‌هایی که خودشان روی پای خودشان ایستادند. در زمانی که انیمیشن می‌خواهد خودش را ثابت کند، ما امیدواریم که به این بخش توجه بیشتری شود.

«در مسیر باران» ساخته حامد کاتبی، «پادشاه آب» اثر مجید اسماعیلی، «فهرست مقدس» ساخته محمد امین همدانی، «کله آهنی» به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی، «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند، «بازمانده» به کارگردانی احسان طاهری، «قلب خورشید» به کارگردانی احمد علمداری و «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی فرهاد عظیما انیمیشن های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بودند.

مطالعه کنید:  چه چیز باعث می شود تا انیمیشن دو بعدی «کلاز» سه بعدی به نظر برسد؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.