اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن های منتخب جشنواره هنر مقاومت در شبكه دو

2.57Kviews
۰
(۰)

با هدف همدردی و همراهی مخاطبان با كودكان و زنان مظلوم غزه ، ویژه برنامه های مختلفی در گروههای كودك و خانواده شبكه دو طراحی شده است.

 

مهدی كریمی مدیرگروه فرهنگ ، تاریخ و هنر شبكه دو با اعلام این خبر افزود: گروه فرهنگ ،تاریخ و هنر شبكه دو با رایزنی هایی که با بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنر های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس انجام داده است مقرر شد از برترین های سه دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت در این ایام استفاده و آنها را در خلال برنامه های این شبکه پخش کند. این انیمیشن ها عبارتند از:

   «مقاومت تا پرواز» به مدت شش دقیقه، انیمیشنی دو بعدی به کارگردانی حمید سهرابی که انیماتورهای آن آناهیتا نژاد بختیاری و حمید سهرابی است که در آن فردی به اسارت دشمن درآمده و زیر شکنجه های فراوان قرار می‌گیرد… در نهایت نگهبان سلول انفرادی وی متوجه صدایی از سلول می‌شود. در را باز می‌کند و می‌بیند اسیر در حال پرواز است و در نور مهتابی سلول ناپدید می شود
   
«پایداری»به مدت هشت دقیقه، انیمیشنی دوبعدی به کارگردانی حمید بهرامی ، نوشته راحله یوسفی و حمید بهرامی و انیماتوری بهمن نظری است . و در آن مردی قوی هیکل با تلاش فراوان و سختی جعبه چوبی بزرگی را در بیابان حمل می کند… گاه گاهی استراحت و مجدد به کارش ادامه می دهد… افراد مختلفی به سرعت از کنار وی می گذرند یکی با اسکیت و دیگری با دوچرخه و … او از پا ناایستاده به راهش ادامه می‌دهد… در بخشی از مسیر به دریا می‌رسد و می‌بیند تمام کسانی که به سرعت و به راحتی از کنار وی عبور می‌کردند ایستاده‌اند و نمی توانند از آب عبور کنند. وی جعبه چوبی را می‌شکند و قایقی را از آن بیرون آورده و به راهش ادامه می‌دهد….
   
«ایستادگی»به مدت چهار دقیقه، انیمیشنی دوبعدی به کارگردانی کیارش زندی و نوشته ابوالفضل محترمی که انیماتورهای آن محمد جواد قاسمی و علی اصغر قربانی می باشند . در آن مردی سوار بر تانک است درختی سر راه وی قرار دارد او کلی به درخت شلیک می‌کند اما درخت مقاومت می‌کند. وی عصبانی می‌شود. در نهایت درخت را به شکل مشت بزرگی می‌بینیم که فرد و تانکش را له می‌کند.
   
«پابرجا»به مدت سه دقیقه، انیمیشنی دوبعدی به کارگردانی کیارش زندی و نوشته ابوالفضل محترمی است که در آن تانکی با تلاش فراوان می‌خواهد دیوار سرراهش را از بین ببرد و نمی‌تواند. پشت دیوار پسرجوانی است که با تمام قدرت دیوار را گرفته است
   
«مجسمه»به مدت شش دقیقه، انیمیشنی دوبعدی است به کارگردانی کیارش زندی و نوشته ابوالفضل محترمی که در آن مجسمه سازی در حال ساختن تندیسی که نماد مشت مقاومت است می باشد. ناگهان فرماندهی از دشمنان به سربازش دستور می‌دهد مسجمه را از بین ببرد. او شلیک می‌کند مجسمه از بین می‌رود و دست مجسمه ساز از مچ قطع می‌شود. مجسمه ساز قبل از شهادت دست جدا شده را به جای مجسمه قرار می‌دهد
   
«تونل» به مدت هشت دقیقه،انیمیشنی است ساخته مریم کشکولی (انیماتور، نویسنده و کارگردان) که داستان آن حفر تونل توسط ساکنین غزه برای بدست آوردن مایحتاج زندگیشان می باشد.
   
«مقابله» به مدت هشت دقیقه، انیمیشنی است ساخته آزاده معزی (انیماتور، نویسنده و کارگردان) که در آن پیرمردی هر روز گاوش را به چرا می برد و پس از مقابله با سختی‌ها و مشکلات فراوانی همچون حمله گرگ‌ها، راهزنان و … که بر سر راهش برای حفظ و نگهداری از گاو وجود دارد به خانه برگشته و برای همسرش که بیمار است از شیر گاو می‌آورد.
   
«راه حلی برای یک مسئله»به مدت پنج دقیقه ، انیمیشنی است به کارگردانی بهزاد فراهت و تهیه کنندگی محمد حبیبی که انیماتور آن فاطمه گودرزی می باشد.داستان آن از این قرار است: قورباغه‌ای که جای خود را توسط یک قورباغه زورگو از دست می‌دهد با تلاش و کوشش مجدداً جای خود را به دست می‌آورد.

مطالعه کنید:  نور (قسمت پنجم)

بانی فیلم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 35 = 41

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.