اخبارانیمیشن ایران

اکران «رستم و سهراب» در گروه استقلال

4.96Kviews
۵
(۱)

داریوش دالوند تهیهکننده فیلم «رستم و سهراب» درباره اکران این فیلم سینمایی به مهر گفت: پخش این فیلم سینمایی به عهده فیلمیران است و طبق گفته پخشکننده قرار است «رستم و سهراب» در تاریخ ۲۶ آبان یا ۵ آذرماه در گروه سینما استقلال و چند سینمای آزاد نمایش داده شود.

وی با اشاره به این مطلب که تغییراتی در این فیلم سینمایی برای اکران ایجاد نشده است، گفت: فیلم انیمیشن «رستم و سهراب» از ابتدا به دو زبان انگلیسی و فارسی تهیه شده بود و حال برای اکران عمومی فیلم ساخته شده به زبان فارسی روی پرده می رود.

دالوند در توضیح تولید این فیلم سینمایی به زبان انگلیسی و فارسی متذکر شد: انیمیشن «رستم و سهراب» یکبار به زبان انگلیسی ساخته شده و پس از بازبینی مجدد فیلم به این تصمیم رسیدیم که تمام شخصیت هایی را که رو به دوربین دیالوگ دارند بار دیگر از ابتدا مجددا روی استوری برد نقاشی کنیم و مراحل تولید را به زبان فارسی بگذرانیم. مجموع این عملیات حدود ۲۷ دقیقه بود که اجرای آن ۶ ماه زمان برد.

ضمن اینکه قرار است هنگام اکران انیمیشن «رستم و سهراب» محصولات جانبی جهت تبلیغات این فیلم نیز تولید شود.

فیلم انیمیشن «رستم و سهراب» با قابلیت پخش ۳ بعدی و دوبله به دو زبان فارسی و انگلیسی در ابعاد فیلمهای هالیوودی تهیه شده و با فروش ۱۰ میلیون دلاری در بازار فیلم کن فرانسه رکورد فروش خارجی تاریخ سینمای ایران را شکست. از سوی دیگر با توجه به سابقه درخشان داستانهای شاهنامه در منطقه و توجه خاص فارسیزبانان این منطقه همچون تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، کردستان، هند، پاکستان و بخشهای مهمی از آسیای مرکزی می تواند مخاطب بسیاری را جذب کند.

مطالعه کنید:  انیمیت انواع راه رفتن (قسمت هشتم)

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

+ 76 = 81

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.