اخبار

ایسوس سرور حرفه ای جدیدی برای کاربرد های گرافیکی و انیمیشن معرفی نمود

2.6Kviews
۰
(۰)

ایسوس اخیرا سرورهای حرفه‌ای جدیدی را برای مصارف High Performance Computing شامل کاربردهای گرافیکی و ساخت انیمیشن معرفی نموده که از ویژگی‌هایی چون کار در دمایی پایین‌تر، راندمانی بالاتر و پشتیبانی از کارت‌های توسعه‌دهنده بیشتر برخوردار هستند. در ادامه به تشریح این محصولات می‌پردازیم.

 

ASUS ESC4000G2S

ایسوس به تازگی سرور جدیدی با نام ESC4000 G2S را معرفی نموده که مشخصات آن نشان دهنده کارایی این سرور برای کاربرد های حرفه ای گرافیکی و انیمیشن است. این سرور که در سایز ۲U ارائه شده دارای دو سوکت پردازنده با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v2 است. همچنین این سری از یک طراحی برتر در سیستم خنک کننده خود بهره می برد که در نتیجه آن، بورد و قطعات نصب شده در آن در دمایی مناسب‌تر کار می‌کنند.

این سرور دارای ۶ محفظه SATA 2.5 اینچ با قابلیت تعویض سریع و آسان و همچنین ۹ رابط PCI Express 3.0 با سرعت ۱۶x می باشد. با توجه به این ویژگی‌ها و همچنین قابلیت‌های دیگری همچون کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی، این سرور به یک انتخاب مناسب آل برای کاربرد های موسوم به High-performance computing) HPC) تبدیل می‌گردد.

طراحی حرفه‌ای بورد برای افزایش جریان هوا و کاهش هزینه‌ها

برای رسیدن به بهترین HPC سرور ESC4000 G2S دارای محفظه های HDD به صورت عمودی است. این طراحی هوشمندانه باعث خواهد شد تا فضای بیشتری در بین این محفظه‌‌ها وجود داشته باشد و در نتیجه جریان هوای بیشتری در این سرور برقرار می‌گردد که این موضوع باعث خواهد شد تا پردازنده های گرافیکی و دیگر قطعات نصب شده در این سرور خنک‌تر شده و مصرف انرژی کاهش و عمر قطعات افزایش یابد که به معنای کاهش هزینه های جاری است. علاوه بر این سیستم خنک کننده این سرور گرما را سریع‌تر جذب و دفع نموده و در نتیجه دمای بورد کاهش می یابد. همچنین فن‌هایی که در این سرور برای خنک نمودن کارت‌های توسعه مانند پردازنده‌های گرافیکی تعبیه شده‌اند، دمای G2S را در مقایسه با مدل های قبلی تا ۱۰% (۹ درجه سانتیگراد) خنک تر می نمایند.

مطالعه کنید:  «پایپر» جدید ترین ستاره پیکسار

اما سرور های سری ESC4000 G2S از استاندارد معروف PLUS® Platinum-certified 1+1 redundant power supplies بهره می برند که تا ۹۴% از راند مان انرژی برخوردار هستند و در نتیجه مصرف و هزینه انرژی کاهش می یابد.

پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی و کارت‌های توسعه‌دهنده

سرورهای سری ESC4000 G2S ایسوس از محدوده وسیعی از کارت های توسعه شامل جدیدترین نسخه کارت‌های Intel Xeon Phi 7120P,5110P و سری ۳۱۰۰ ،کارت‌های NVidia Tesla و خانواده GRID GPU و همچنین کارت های گرافیکی AMD FirePro پشتیبانی می نمایند. همانطور که پیشتر بدان اشاره شده سرورهای سری ESC4000 G2S از ۸+۱ پورت PCIe 3.0 X16 بهره می برند که ۸ تای آنها کارت های توسعه و یک عدد برای ASUS PIKE در نظر گرفته شده‌اند. 

زومیت

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.