آموزشاخبارمقالات

برنامه ریزی برای تولید انیمیشن

3.23Kviews
۲
(۳)

چرا ما برای تولید یک انیمیشن به برنامه ریزی نیاز داریم؟

آیا شما از برنامه ریزی برای تولید کار خودتان لذت می برید؟ ما صرفا مورد تحقیق و جستجو و یا مسائل مربوط انیمیت صحبت نمی کنیم، منظور ما برنامه ریزی، حساب و کتاب مالی و اینگونه چیز هاست. اگر بخواهیم صادقانه با این قضیه برخورد کنیم، برخی کار ها مانند نوشتن، بازیگری، صداگذاری بسیار لذت بخش است. در هر صورت بر طبق تجربه صورت گرفته، یک پروژه بدون برنامه و درهم و برهم، دارای تاخیر و پر از استرس خواهد بود و یا حتی اینکه با شکست منجر می شود. به همین دلیل است که شما نیاز به یک برنامه ریزی برای کار خودتان دارید و مسئله مهمی که در اینجا بیشتر نمود دارد زمان است و رساندن به موقع کار. بیایید برویم سراغ اولین موضوع: چرا برنامه ریزی؟

 

اگر شما می خواهید کاری را همچون یک ساختار قابل پیش بینی (مثل گفتن نریشن) در روزی تمام کنید، می توانید و باید یک برنامه ریزی برای آن داشته باشید. بله در اینجا ممکن است که افرادی حضور داشته باشند و این کار را انجام دهند و بتوانند از وقت خود نهایت لذت را ببرند، اما اکثر انیماتور ها تعداد بسیار زیادی پروژه نا تمام را همیشه کنار دست خود دارند. شاید به نظر شما برخی استثنا ها ممکن است در پروژه وجود داشته باشد که نیازی به برنامه ریزی دقیق برای آن ها نداشته باشیم همانند کار های هنری مثل کشیدن یک طرح که ممکن است هر وقت دست از کار طاقت فرسای خود برداشتیم به سراغ آن ها برویم.

حتی برای آن ها ما نیازمند صرف زمان هستیم و یا اینکه باید دست از کار خود بکشیم و ساعتی را به آن ها اختصاص دهیم، پس از این لحاظ بسیار دارای اهمیت هستند.

یک مشکل بزرگی که در پروژه های بدون برنامه ریزی وجود دارد عدم قطعیت و بلاتکلیفی آن است. اگر برنامه ریزی وجود نداشته باشد، شما ممکن است مقدار کار زیادی که در پیش رو دارید را دست کم بگیرید و این معمولا همان دلیلی است که پروژه های شخصی به اتمام نمی رسند. اگر شما از حجم کاری که در پیش دارید مطلع باشید می توانید به درستی آن را انجام دهید. برخی مواقع خوب است که در نظر بگیریم سرعت آهسته شما مشکلی نیست، چون بعضی چیز ها نیازمند زمان هستند. با یک نقشه راه از روند تولید خود که در دست دارید، حداقل شما می دانید که الان در کجای پروژه هستید و چه مقدار تا انتهای آن راه دارید و زمان تقریبی اتمام پروژه را می دانید. وقتی که شما یک چک لیست داشته باشید و با اتمام وظیفه مورد نظر آن را با ضربدر بزنید بسیار کار لذت بخشی خواهد بود و از خستگی شما کم خواهد کرد. ما انسان ها عاشق این گونه کار ها هستیم.

مطالعه کنید:  انیمیشن از دیدگاه «برَد بِرد»

 

بسیاری از افراد این تصور را دارند که برنامه ریزی آن ها را محدود می کند و دست و پای آن ها را می بندد ولی ما می توانیم یک برنامه ریزی منعطف و قابل تغییری هم داشته باشیم. در ابتدا این کمک می کند که شما به صورت پویا در مورد سناریو های مختلف فکر کنید. تنها با نوشتن تعدادی عدد و رقم شما می توانید به این نکته برسید که چه دیزاین و استایل و چه مقدار طبیعی بودن کار انیمیشن شما می تواند به مقدار قابل توجهی حجم کاری شما را کاهش دهد. ما در مقاله بعدی مفصل در این باره صحبت خواهیم کرد. تمام این موارد باید قبل از ورود شما به کاری باشد که احتمال تمام شدن و نتیجه رسیدن در آن ممکن نباشد. برنامه ریزی دقیق قسمتی از یک کار خلاقانه است.

برای یک پروژه پیچیده این کار به شما اجازه می دهد که متوجه شوید تا چه تعداد افراد نیاز است که در پروژه با شما همکاری کنند (کی و کجا) تا پروژه به اتمام برسد. در اینجا شما قطعا نیاز به یک برنامه ریزی دارید… اگر شما تخمینی در مورد حجم کار و زمان تقریبی پایان کار نداشته باشید، چطور می توانید برای پیش برد موثر پروژه با دیگران به توافق برسید و از آن ها در پروژه خودتان بهره ببرید؟

با یک برنامه ریزی شما می توانید نسبت به دیر کرد کار مطلع شوید و نسبت به پیش برد بهتر آن اقدامات لازم را انجام دهید. اگر مشکلی در جریان روند کاری شما پیش بیاید، شما می توانید به سرعت متوجه شوید که این مشکل از کجا آب می خورد و چه تاثیری می تواند در کل پروژه داشته باشد، و می توانید تنها با شیفت دادن وظایف مرتبط با هم از پس آن بر بیایید. شما همچنین می توانید آزمایش کنید تا مقدار زمانی که بوسیله کم کردن کارهای دارای اولویت کم ذخیره می کنید به چه اندازه است.

مطالعه کنید:  پشت صحنه جالبی از انیمیشن کلاسیک دیزنی «شیر شاه»

پس بنابراین، همانطور که می بینید برنامه ریزی صرفا برای راحت کردن کار ها نیست بلکه برای انجام یک کار حرفه ای یک نیاز اساسی به حساب می آید. متاسفانه حتی در برخی کمپانی های هالیوودی هم به دلیل داشتن یک برنامه ریزی ناقص و یا نداشتن برنامه ریزی مشکلات بسیار زیادی از جمله از دست دادن سرمایه و یا برگشت سرمایه بسیار پایین اتفاق می افتد. باید البته به این موضوع هم واقف باشیم که برنامه ریزی برای یک پروژه بزرگ کار بسیار پیچیده و سختی است چون فاکتور های بسیار زیادی در آن درگیر می شوند، و این دلیلی نمی شود که ما برای کار های کوچک تر و شخصی خودمان برنامه ریزی را انجام ندهیم. پشت میز خود بنشینید، یک فنجان چایی برای خود بریزید، و کاملا شفاف برای خود در نظر بگیرید که چه مقدار حجم کاری در پیش روی شما است این چند ساعتی که شما برای برنامه ریزی صرف می کنید در آینده موجب صرفه جو های زمانی و مالی بسیاری خواهد شد. و اگر شما داری یک تیم هستید، شما این برنامه ریزی را به تیم خود مدیون هستید. آن ها زمان با ارزش خود را بر روی پروژه شما صرف خواهند کرد، پس باید قدر زمان آن ها را بدانید و برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 

مزایای برنامه ریزی برای پروژه شما به ترتیب زیر خواهد بود:

·        شما دید درستی از مسیری که در پیش دارید پیدا می کنید.

·        شما با ساده کردن برخی فاکتور های پروژه می توانید حجم کاری خود را کاهش دهید، قبل از اینکه در موقعیتی قرار بگیرید که رها شدن از آن ممکن است کار بسیار سختی باشد.

مطالعه کنید:  9 نکته برای ساختن یک انیمیشن کوتاه موفق

·        شما می دانید چه موقع و در کجا به یک نتیجه خواهید رسید.

·        شما از موقعیت خودتان در تایم لاین اطلاع پیدا خواهید کرد و می دانید که به چه نتایجی تا به این جای این کار دست پیدا کردید.

·        شما به موقع به تاخیر پیش آمده در پروژه عکس العمل نشان خواهید داد و برنامه پوششی دیگری را برای مشکل پیش آمده در نظر خواهد گرفت.

·        شما توقعات بی جا و غیر واقعی از خودتان و دیگران پیدا نخواهید کرد.

·        شما به طور دقیق و موثر تری می توانید از نیرو هایی که در اختیارتان هستند استفاده کنید و حجم کاری را که برای پروژه تعریف شده به خوبی مدیریت و انجام دهید.

 

آیا شما برای پروژه خودتان همیشه برنامه ریزی دقیقی انجام می دهید و تمام جزییات را در نظر می گیرید؟ تجربیات شما از یک پروژه شلوغ و پلوغ و در هم چیست؟ آن ها را با ما در میان بگذارید. ما بی صبرانه منتظر شنیدن تجربیات و نظرات شما در این مورد هستیم.

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 21 = 23

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.