اخبارانیمیشن ایران

برگزاری پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی

3.73Kviews
۰
(۰)

به گزارش ایرنا ˈغلامرضا منتظریˈ مدیرکل ارشاد اسلامی گلستانغلامرضا منتظری مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان و دبیر جشنواره ملی پویانمایی روز چهارشنبه اظهار کرد: جشنواره ملی پویانمایی رضوی از مجموعه برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت به میزبانی این اداره کل برگزار خواهد شد.

منتظری در خصوص موضوع جشنواره، تصریح کرد: سیره رضوی شامل احادیث، روایات، نکته ها، حکمت ها، داستان ها و حکایات، لطایف، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی، اصحاب و یاران امام، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت از جمله موضوعات است.

وی ادامه داد: کرامات رضوی، منازل سفر امام رضا (ع) از مدینه تا مرو(تولد، زندگی و شهادت حضرت)، آداب حضور در حرم (زیارتنامه، سلام )، خاطرات کاروان های زیارتی امام رضا (ع)، تاریخ حرم مطهر رضوی، معماری حرم مطهر و فرهنگ وقف، آیین های اقوام در خصوص زیارت، ارادت واستقبال از زائرین حرم مطهررضوی، زمامداران عباسی ورفتار آنان با اهل بیت ویاران ایشاناز دیگر موضوعات جشنواره انیمیشن رضوی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی شامل بخش مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن و بخش جنبی شامل برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور مهمانان و اساتید صاحبنظر برگزار می شود.
وی گفت: ارسال فیلم ها در قالب ۲ نسخه  DVD، ارسال نسخه اصلی اثر به همراه سه قطعه عکس صحنه فیلم ،عکس کارگردان و خلاصه داستان فیلم بر روی CD با فرمت JPG، ضبط فقط یک فیلم بر روی هر DVD، حداقل یک و حداکثر ۲۰ دقیقه زمان فیلم و اینکه تاریخ ساخت باید از سال ۱۳۹۰ به بعد باشد از مقررات حضور درجشنواره است.
منتظری با اشاره به جوایز بخش فیلم، افزود: تندیس و دیپلم افتخار جشنواره برای احراز رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال، دیپلم افتخار جشنواره برای احراز رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال، دیپلم افتخار جشنواره برای احراز رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال از جمله جوایز است.
به گفته وی، همچنین لوح تقدیر جشنواره برای بهترین فیلمنامه و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال، لوح تقدیر جشنواره برای بهترین انیمیت ( حرکت بخشی – پویانمایی) و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال و لوح تقدیر جشنواره برای بهترین فضاسازی و سبک تصویری و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال از جوایز است.
دبیر پنجمین جشنواره ملی پویانمایی (انیمیشن) رضوی استان گلستان اضافه کرد: نفر اول جشنواره به عنوان میهمان در آیین پایانی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) (همزمان با سالروز میلاد امام هشتم) در مشهد مقدس شرکت می کند.
منتظری با اشاره به روز شمار جشنواره، گفت: علاقه مندان برای شرکت تا ۲۵ مرداد سال جاری مهلت دارند و لازم است آثار خود را به دبیرخانه به نشانی پستی گرگان، میدان فخرالدین اسعد گرگانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان واحد امور سینمایی و سمعی بصری ارسال کنند.

مطالعه کنید:  10 فیلم برتر جلوه های ویژه در اسکار

همچنین می توانند آثار خود را به نشانی سایت و پست الکترنیکی Email : Golestan .farhang88@gmail.com 

ارسال و در صورت داشتن سوال با شماره تماس : ۲۲۲۸۱۶۱ – 2251322 – 0171 تماس بگیرند.
وی، زمان انتخاب آثار اولیه را ۱۰ شهریور و زمان برگزاری آیین پایانی در استان را ۱۸ شهریور سال جاری و در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی اعلام کرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. با سلام
    فکر میکنم جوایز بسیار ناچیزه، بهتره برای افزایش انگیزه شرکت کنندگان جوایز رو بیشتر کنند.

Leave a Response

14 + = 23

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.