اخبارانیمیشن ایران

برگزاری یک همایش پس از یک وقفه ۷ ساله

2.16Kviews
۰
(۰)

پس از وقفه‌ای هفت ساله، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی دومین همایش ملی انیمیشن ایران را در مرداد ماه ۹۴ برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا،نخستین جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین همایش ملی انیمیشن ایران با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، علی‌اکبر صادقی، اکبر عالمی، مرتضی رزاق‌کریمی، علیرضا قاسم‌خان، فرید فرخنده‌کیش، سعید توکلیان، روانبخش صادقی، محمدعلی صفورا، ناصر گل‌محمدی و امیرمحمد دهستانی، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

در این جلسه طباطبایی‌نژاد پس از اهدای احکام اعضای شورا، درباره لزوم برگزاری این همایش گفت: «اولین دوره همایش ملی انیمیشن در سال ۸۷ و با همکاری دانشکده صداوسیما برگزار شد؛ حال بعد از گذشت هفت سال، برگزاری دومین دوره این همایش اتفاق مبارک و پُربرکتی است که می‌تواند به فرایند علم و تولید انیمیشن کمک کند.»

وی ادامه داد: «با توجه به جلساتی که با آقای ایوبی ریاست سازمان سینمایی داشتیم و همچنین مسئولیت مرکز گسترش در سال جدید که در حوزه تولید و حمایت از انیمیشن تعریف شده، به این نتیجه رسیدیم که با برگزاری مطلوب این همایش، چند روزی در کنار هنرمندان حوزه انیمیشن باشیم تا بتوانیم وضعیت این حوزه را بررسی کنیم و به چشم‌انداز تازه‌ای برسیم. از همین رو شورایی از خُبرگان حوزه انیمیشن را گرد‌هم آوردیم تا بتوانند دومین همایش ملی انیمیشن ایران را هدایت و راهبری کنند.»

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه توقع نداریم با برگزاری یک همایش اتفاق ویژه‌ای در حوزه انیمیشن بیفتد، خاطرنشان کرد: «اگر قرار باشد نقش زیبایی از این هنر سال‌های آینده شکل بگیرد، برگزاری این همایش می‌تواند یک رج این نقش را عیان سازد. از سال جاری ۵۰ درصد بودجه مرکز به انیمیشن اختصاص پیدا می‌کند و امیدواریم بتوانیم در تولید انیمیشن هم اثرگذار باشیم.»

مطالعه کنید:  پشت صحنه ساخت لینک گمشده; یک تولید حرفه ای

وی افزود: «این همایش مرداد ماه ۹۴ با حضور ۱۲۰ نفر از اساتید، دست‌اندرکاران و هنرمندان عرصه انیمیشن و حوزه سینما و در قالب سفر به یکی از مناطق ایران برگزار می‌شود. آقای ایوبی هم قول مساعد دادند تا در این سفر همراه ما باشند و تلاش می‌کنیم حضور یک روزه جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز در این همایش داشته باشیم تا از نزدیک با وضعیت فعلی سینمای انیمیشن، مشکلات و موانع و پیشنهادات این بخش روبرو شوند»

در ادامه این جلسه، علیرضا قاسم‌خان دبیر دومین همایش ملی انیمیشن ایران ضمن تشکر و قدردانی از حضور استادان و هنرمندان انیمیشن در شورای سیاستگذاری این همایش، به تشریح برنامه‌های آن پرداخت و گفت: «تشکیل کارگروه‌های فنی و نظری و همچنین سخنرانی‌های علمی همراه با نمایش فیلم‌های منتخب انیمیشن طی سه روز، از جمله برنامه‌های این رویداد خواهد بود»

وی با اشاره به نقش تکنولوژی‌های جدید در همراهی با سینمای رو به تحول ایران، اظهار داشت: «این همایش یکی از اهداف خود را تشریح رابطه تازه‌ای میان توانایی‌های سینمای انیمیشن و سینمای واقع‌گرای ایران قرار داده است»

فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران که مسئولیت برگزاری اولین دوره این همایش را بر عهده داشت هم در سخنان کوتاهی گفت: «در برگزاری اولین دوره دوستانی که کنارم بودند همه تلاششان را به کار گرفتند تا این همایش به بهترین شکل برگزار شود. دلیل اصلی برگزاری همایش ملی انیمیشن ایران این بود که جامعه انیمیشن را به این واسطه کنار هم قرار دهیم. از همین رو دانشکده صداوسیما به عنوان مکان برگزاری همایش انتخاب شد و مجموعه مقالات ارائه شده در این همایش هم در قالب یک کتاب منتشر شد. البته فرصت محدود و امکانات آن زمان، برگزاری چنین همایشی را ایجاب می‌کرد؛ اما امید می‌رود که امسال دومین همایش ملی انیمیشن ایران با کیفیت بهتری برگزار شود»

مطالعه کنید:  اعتراض کارگردان و نویسنده «شجاع» به دیزنی

در این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی انیمیشن ایران موافقت خود را با استفاده از لوگوی دوره اول اعلام کردند. همچنین با نظر مساعد اعضای شورای سیاست‌گذاری، مقرر گردید تا دومین دوره این همایش در هفته دوم مرداد ماه ۹۴ و به صورت ترکیبی از مقالات علمی و کارگروه‌های تخصصی، در یکی از شهرهای استان اردبیل برگزار شود.

در این جلسه علیرضا رضاداد، سیدعلیرضا گلپایگانی و فاطمه حسینی‌شکیب از دیگر اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی انیمیشن ایران حضور نداشتند.

از هفته آینده، اعضای شورای علمی همایش ملی انیمیشن ایران کار خود را در این «مرکز» آغاز خواهند کرد تا طی جلساتی، موضوعات همایش جمع‌بندی و فراخوان آن تهیه و منتشر شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. واقعا خبر خوشحال کنند ای بود به امید پیشرفت بیشتر انیمیشن در ایران امد به اون روزی که انمیشن هم جای گاه واقعی خودش رو به عنوان یک عامل تاثیر گذار بر جامعه در ایران پیدا کنه

Leave a Response

+ 40 = 45

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.