اخبار

بهترین انیمیشن های سال در انتظار اسکار

4.31Kviews
۵
(۱)

یک روز به برگزاری مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ مانده است و نامزدان بهترین محصولات
سینمایی در انتظار دریافت معتبرترین جایزه سینمایی هستند. امسال نیز شش فیلم
 سینمایی بلند و کوتاه انیمیشن در فهرست نامزدی قرار دارند.

فیلم «خانواده کرودز» (The Croods) با رکورد فروش جالب در گیشه، داستان یک خانوداه غارنشین است. آنها بعد از خراب شدن غارشان، با کمک یک پسربچه مخترع، وارد ماجرایی شگفت انگیز می شوند. کرک د میکو کارگردان فیلم می گوید: «شخصیت این پسر، واقعی و ملموس است، همه کارکترها ساکنان کره زمین هستند، به آنها بن بست تکاملی می گوییم

یکی دیگر از نامزدها فیلم بسیار موفق «من چندش آور ۲ »است که اولین فیلم آن سال ۲۰۱۰ ساخته شد. فیلم با بودجه پنجاه میلیون یورو، فروشی معادل هفتصد میلیون یورو داشته و یکی از سودآور ترین فیلمهای یونیورسال استودیو در صد سال گذشته است.

از ژاپن، فیلم «باد بر می خیزد»، ساخته هایائو میازاکی کارگردان، نویسنده، انیماتور و تصویرگر ۷۳ ساله ژاپنی نامزد دیگر این فهرست است. فیلم نگاهی به زندگی جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم دارد. «باد بر می خیزد» با استقبال مخاطبان و منتقدان ژاپنی همراه بوده و در چندین فستیوال برنده جایزه شده است.

فیلم «ارنست و سلستین»، محصول مشترک فرانسه ، بلژیک و لوگزامبورگ است. فیلم به کارگردانی دیدیر برونر، برنده جوایز متعدد از جمله سزار ۲۰۱۳ شد. «ارنست و سلستین» داستان دوستی عجیب و زیبا بین یک خرس به نام ارنست و یک موش به نام سلستین است و بر اساس یک کتاب کودکان ساخته شده است.

مطالعه کنید:  فیلم بعدی استودیو لایکا اعلام شد

فیلم «یخزده» یکی از فیلم های خوش اقبال دریافت بهترین انیمیشن، محصول شرکت دیسنی و داستان دو خواهر شاهزاده است. فیلم برنده جایزه گلدن گلوب و بفتا شده و هفتصد میلیون یورو در گیشه فروش داشته است. موسیقی فیلم نیز، نامزد دریافت اسکار است. «یخزده» اولین فیلم سینمایی انیمیشن کمپانی دیسنی است که توسط یک زن کارگردانی شده است.

جنیفر لی کارگردان فیلم می گوید:«برای من جالب بود که اولین کارگردان زن فیلم سینمایی انیمیشن در کمپانی دیسنی باشم. فوق العاده بود. فکر می کنم زنهای بیشتری فیلمهای انیمیشن بسازند

فیلم «سوار اسب» یا (Get a Horse) نامزد بهترین انیمیشن کوتاه که بعد از «یخزده» پر بیننده ترین فیلم نامزد اسکار است. «سوار اسب» شخصیت های کلاسیک و قدیمی والت دیسنی مانند میکی و مینی را قبل از ورودشان به دنیا سه بعدی و رنگی می دهد.

هشتاد و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار روز یکشنبه دوم مارس در سالن دالبی هالیوود برگزار می شود.

euronews

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

21 + = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.