اخبارمقالات

بهترین لب تاپ برای طراحان و هنرمندان

13.6Kviews
۳
(۲۲)

بررسی نیاز های هنرمندان و طراحان از یک لب تاپ و ارائه چند پیشنهاد خرید


به عنوان یک هنرمند و خلاق شما انتظارات بسیار زیادی از لب تاپی که می خواهید با آن کار کنید را دارید. می خواهید لب تاپ شما عملکرد بسیار خوبی در برنامه هایی که با آن کار می کنید و غالبا هم نرم افزار های سنگینی مثل فوتوشاپ، این دیزاین، اسکچ، مایا و یا نرم افزار های دیگر هستند، داشته باشد اما همچنین شما از لب تاپ خودتان انتظار دارید که سبک و باریک باشد تا بتوانید آن را به راحتی از روی میز کار خود را بردارید و با خودتان به جلساتی که در کافی شاپ ترتیب می دهید و یا در مسافرت و در قطار بتوانید آن را به راحتی حمل کنید و روی پروژه ی خودتان کار کنید.

شما یقینا نمی خواهید لب تاپی که قرار است با آن کار کنید بسیار زمخت و بد دست همانند نوت بوک هایی که قبلا مجبور بودیم از آن ها استفاده کنیم باشد، و البته قرار است لب تاپی که الان از آن استفاده کنید توانایی اجرای برنامه های ادوبی یا اتودسک را داشته باشد. خوشبختانه امروزه کمپانی هایی همچون اپل، دل، اچ پی و دیگر کمپانی ها توانستند ورژن بسیار جمع و جور و پر قدرت و پر کاربردی را از ورژن های کامپیوتری رومیزی تولید کنند که بتوانند نیاز شما را به راحتی بر طرف کنند و برای انجام کار حتما مجبور نباشید که پشت میز کامپیوتر خود بنشینید. امروزه لب تاپ ها به قدرت کیس ها رسیده اند و توانسته اند به خوبی از لحاظ قدرت و توانایی هم ردیف آن ها قرا بگیرند و در برخی موارد حتی از آن ها پیشی بگیرند.

مگر اینکه شما نیاز به هیولا برای انجام کار روزانه خود داشته باشید، در غیر اینصورت اکثر این لب تاپ ها می توانند نیاز های شما را به راحتی مرتفع کنند. شما همچنین می توانید اگر در خانه مشغول به کار هستید لب تاپ خود را به مانیتور بزرگ تری متصل کنید و در صورت کمبود از حافظه های جانبی و هارد های پرتابل برای این کار استفاده کنید.

ما در ابتدا با چندین پیشنهاد کلی برای خرید و کانفیگ مورد نیاز شما برای انجام کار های سنگین و اجرای نرم افزار های مرسوم طراحی شروع می کنیم. ما در لیست زیر بهترین مدل لب تاپ ها را برای شما معرفی کردیم که شما با توجه به سلیقه و نیاز خودتان می توانید گزینه مناسب خودتان را از بین آن ها انتخاب کنید.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: طراحی

شرکت های مطرح لب تاپ های خود را در چهار نوع مختلف ارائه می کنند که ما در اینجا دو نوع از مهمترین آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم: لب تاپ/ تبلت هیبریدی ۱۳ اینچ و لب تاپ های سبک و باریک ۱۵ اینچی.

در گذر این چند سال، ما دریافتیم که صفحه نمایش ۱۵ اینچی می تواند فضای کافی مناسبی را در اختیار کاربر قرار دارد و کاربر به راحتی می تواند با این فضایی که در اختیار دارد کار های خود را انجام دهد.

لب تاپ های قدیمی ۱۵ اینچی نیز همچنان در بازار وجود دارند و چندین مزیت نسبت به لب تاپ های سبک و باریک دارند آن ها رم های بیشتر از ۶۴ گیگ را ساپورت می کنند در صورتی که لب تاپ های سبک و باریک نهایتا رم ۳۲ گیگ را پشتیبانی می کنند، لب تاپ های قدیمی سرعت پردازنده هایشان دو برابر است و می توانند اطلاعات بیشتری را در خود ذخیره کنند. آن ها همچنین ممکن است از لب تاپ های سبک و باریک از لحاظ قیمتی ارزان تر هم باشند.

اگر شما به دنبال بزرگترین صفحه نمایش در لب تاپ ها هستید، لب تاپ های ۱۷ اینچی در بازار موجود است که معمولا گنجایش بیشتری در اطلاعات ذخیره و دارای پورت های خروجی بیشتری نیز می باشند، همراه با اترنت که برای انتقال سریع داده ها مورد استفاده قرار می گیرد (مدل های کوچک تر معمولا دارای پورت های یو اس بی و یا آداپتور های تاندر بولت هستند).

مطالعه کنید:  تماشا کنید: تریلر جدید انیمیشن کوبو و دوتار

اگر شما مدام به مسافرت می روید و نیاز دارید تا لب تاپ خود را در مسافت های طولانی حمل کنید، هر دوی این لب تاپ های ۱۵ اینچی چه نوع قدیمی و چه نوع سبک و باریک آن ها گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهند بود و در مسافت ها و مسافرت های طولانی تا اندازه ای دردسر ساز خواهند شد- البته اگر اصرار به لب تاپ های ۱۵ اینچی دارید نوع سبک و باریک آن تا اندازه ای بهتر است و گزینه مناسب تری برای شمایی که زیاد در حال جابجا شدن هستید می باشد.

یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی معمولا به دلیل اندازه کوچک، کار کردن با آن ها کمی مشکل است حتی اگر لب تاپ شما از نوع مدرن و دارای صفحه نمایش با کیفیت بالای نمایش باشد کار کردن با آن ها چندان راحت نیست اما این چیزی است که ما می توانیم خودمان را با آن وقف دهیم همانند مایکروسافت سرفیس پرو ۴٫ در هر صورت، استفاده ترکیبی از قلم استایلوس، انگشتان دست ما و کیبوردی که به آن متصل می شود بسیار خوب و رضایت بخش است. این مدل و مدل هایی شبیه این به قدرتمندی یک لب تاپ ۱۵ اینچی سبک و باریک نیستند، اما می تواند کارایی بهتری داشته باشد، زمانی که شما برای انجام کار های روزمره خود از یک کامپیوتر رو میزی استفاده کنید و در مسافرت های خود آن را در ساک دستی کوچک خود قرار دهید و به راحتی بتوانید باقی کار خود و یا کار های سبک تر را با آن انجام دهید.

خب چه چیزی باعث می شود یک لب تاپ برای طراحان و هنرمندان کامل و بی عیب و نقص شود؟

ما در اینجا چندین پیشنهاد را برای خرید شما مطرح می کنیم که با توجه به نیاز خودتان بهترین آن ها را انتخاب کنید.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: صفحه نمایش

همه لب تاپ هایی که ما در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد دارای یک صفحه نمایش HiDPI هستند (که توسط اپل رتینا نامیده می شود) البته شما ممکن است در هنگام خرید با آپشن های متعدد و استاندارد HD مواجه شوید. این صفحه نمایش ها دارای تراکم بالای پیکسلی هستند رزولوشن صفحه نمایش های اپل ۲٫۸۸۰در۱٫۸۰۰ است و رزولوشن لب تاپ های دل و اچ پی ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ است- این تراکم بالای پیکسل باعث می شود که در هنگام کار کردن با اپلیکشن های مورد نظر خود دقت بالایی را داشته باشید.

مزیت این صفحه نمایش ها نسبت به مدل های HD قدیمی این است که شما می توانید دو برابر جزییات را بیشتر تماشا کنید. این تفاوت را در نرم افزار های ویرایش ویدیو و عکس به طور کاملا مشخصی قابل لمس است. امروزه حتی استفاده از این نوع صفحه نمایش HiDPI در تبلت ها و اسمارت فون ها هم به یک امر عادی تبدیل شده است. واضح است که دیدن بیشتر جزییات به شما کمک خواهد کرد که دید بهتری از کاری که در حال انجام هستید به شما بدهد.

بسیاری از لب تاپ ها امروزه دارای صفحه نمایش لمسی هستند که یک آپشن خوب و مزیت برای آن ها حساب می شود. البته برخی نظریه ها در مورد این موضوع متفاوت است. برخی هنرمندان آن را دوست دارند: کنترل های بیشتری در اختیار دارند اسکرول، زوم کردن، کلیک کردن که بسیار سریع تر این کار انجام می گیرد. برخی دیگر از این مزیت متنفرند به این دلیل که این قابلیت را قاتل باتری دستگاه خود می دانند.

البته بر طبق تجربیات این مزیت خوبی به حساب می آید و بعد از مدتی کار کردن با آن کاملا با آن سازگار خواهید شد و سرعت شما در کار افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالعه کنید:  مجموعه طراحی کاراکتر: گربه

یک مزیت دیگر صفحه نمایش خوب، داشتن رنگ های واقعی تر است. این لب تاپ ها رنگ ها را به صورت زنده تری در صفحه نمایش شما نشان می دهند و شما قادر خواهید بود رنگی که در نهایت در کارتان دیده می شود را ببینید و قضاوت درست تری نسبت به آن داشته باشید. دو جنبه این مزیت شامل نمایش طیف های رنگی وسیع تر و دقت رنگ است. داشتن طیف رنگی وسیع برای خلق تصاویر منحصر به فرد و انواع مختلف شید ها یک چیز ضروری است. دقت رنگ هم برای طراحان یک چیز حیاتی است مخصوصا زمانی که می خواهند بر روی یک برند کار کنند.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: پردازنده

اپلیکشن های کریتیو نیاز به یک پردازنده قدرتمند دارند. پردازنده های Intel Core M پردازنده های ضعیفی به حساب می آیند همچون AMD. شما باید به دنبال پردازنده هایی همچون Intel’s Core i5, Core i7 یا Xeon E3 chips باشید. معماری این مدل از پردازنده ها به گونه ای است که بازدهی و قدرت بیشتری دارند در عین این حال که مصرف باتری کمتری نسبت به نسل های قدیمی تر خود دارند. پردازنده Core i7 قدرت بیشتری نسبت به i5 دارد و البته باتری لب تاپ شما را هم زودتر خالی می کند.

پیشنهاد ما برای شما یکی از پردازنده های Core i7 یا Xeon است اگر مقدار بیشتری انرژی باتری خود را از دست می دهید در عوض آن سرعت و لذت بیشتری در کار خواهید داشت.

 

بهترین لب تاپ ها برای طراحان: RAM

بیشتر لب تاپ ها بر اساس ششمین نسل پلتفرم Intel Skylake هستند که می توانند تا رم ۳۲ گیگ را پشتیبانی می کنند. لب تاپ هایی که Xeon chips رم ECC ساپورت می کنند، در محاسبات پیچیده عملکرد بهتری دارد همچون رندرینگ و ویدیو پروجکتس. البته داشتن یک رم ۳۲ گیگ در لب تاپ قیمت لب تاپ شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: گرافیک

شما به عنوان یک طراح حتی اگر صرفا کار ۲D انجام می دهید با توجه به تعداد لایه ها، فیلتر ها، افکت ها، عکس ها که برای یک پروژه استفاده می کنید، نیاز به یک گرافیک قوی و پر قدرت دارید.

بسیاری از لب تاپ ها مورد نظر دارای گرافیک AMD’s FirePro یا Nvidia’s Quadro هستند. این گونه گرافیک ها بسیار قابل اعتماد تر از گرافیک هایی همچون AMD’s Radeon یا Nvidia’s GeForce هستند، که برای کسانی که کار های ۳D انجام می دهند این موضوع از اهمیت بسزایی می تواند برخوردار باشد.

تمام لب تاپ ها حداقل دارای رم ۱ گیگ هستند که ما رم ۲ گیگ را برای شما پیشنهاد می کنیم. و تنها لب تاپ های ۱۷ اینچی هستند که از رم ۴ گیگ استفاده می کنند.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: حافظه

با وجود اینکه شما می توانید از حافظه های معمولی HDD برای لب تاپ خود استفاده کنید، اما توصیه می شود که حتما از حافظه های خشک SSD استفاده کنید. حافظه های خشک در به اجرا در آوردن برنامه های شما سرعت بیشتری نسبت به حافظه های قدیمی دارند.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: پورت ها

لب تاپ های باریک و سبک فضای زیادی در اطراف خود برای داشتن پورت های مختلف ندارند اما شما به برخی از آن ها نیاز دارید تا لب تاپ خودتان را در هنگام لزوم تبدیل به یک کامپیوتر رومیزی کنید: اتصال مانیتور به آن، کیبورد، موس، حافظه، شبکه، اسپیکر ها و شارژر تلفن همراه. حداقل داشتن یک جفت پورت USB 3.0 و HDMI ضروری است.

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: کیبورد / ترک پد

داشتن یک ترک پد خوب که به خوبی بتوان با آن تعامل بر قرار کرد، حس خوبی را در ما ایجاد می کند. به دلیل اینکه شما اکثرا کار های گرافیکی انجام می دهید و چندان نیاز به تایپ کردن برای کار خود ندارید، نمی توان زیاد به کیبورد پرداخت و کیبورد های موجود بر روی تمام لب تاپ ها می تواند نیاز شما را بر طرف کند.

مطالعه کنید:  «کوکو» جوایز «آنی» را درو کرد

 

بهترین لب تاپ برای طراحان: باتری

تمام برند های مطرح همواره در حال بهبود وضعیت باتری لب تاپ های تولیدی خود هستند و روز به روز هم شاهد بهبود هایی در این زمینه هستیم. برای ما می تواند بسیار لذت بخش باشد که بدون شارژ کردن مجدد ساعت ها از لب تاپ خود در مسافرت ها و مسیر های طولانی استفاده کنیم. البته امروزه پدیده هایی همچون پاور بانک هم می توانند تا حدودی به کار ما بیایند و یا حتی استفاده از یک باتری یدکی. به هر حال بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک منبع تغذیه پر قدرت همواره یکی از مزیت های لب تاپ ها و دیوایس های قابل حمل است.

 

خب حالا بیایید نگاهی به لب تاپ هایی بیندازیم که از نظر ما می توانند بهترین لب تاپ برای طراحان و هنرمندان باشد.

 

اپل مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا

 

قیمت تقریبی: ۷ میلیون تومان

مشخصات فنی: ۲٫۵ GHz Core i7 (4th-gen), 16GB 1600MHz DDR3 RAM, 512GB PCIe Flash storage, AMD Radeon R9 M370X graphics chip with 2GB RAM, 2,880 x 1,800-pixel screen, 1.8kg

نکته قابل توجه طراحی این MacBook Pro، صفحه نمایش Retina آن است. طراحان اپل، با ساخت این نمایشگر فوق ‌العاده، با چنین تراکم پیکسلی ‌ای، تمامی رقیبان خود را به چالش کشیده‌ اند. نه تنها این صفحه نمایش از کیفیت و رزولوشن بالایی برخوردار است، بلکه از طراحی ظاهری شاهکاری بهره‌ مند شده و دیگر باریکی و زیبایی را به انتهای آن رسانده است. باتری دستگاه از نوع لیتیوم پلیمر است که قابل جدا شدن نیست و تا ۹:۰۰ ساعت شارژ دهی می ‌کند. رم و حافظه داخلی آن نیز قابل ارتقا نیستند و به بورد اصلی دستگاه متصل هستند.

 

Dell Precision 5510

 

قیمت تقریبی: ۵ میلیون تومان

مشخصات فنی: ۲٫۸ GHz Xeon E3 (6th-gen), 16GB 2133MHz, DDR4 ECC RAM, 512GB SSD, Nvidia Quadro M1000M graphics chip with 2GB RAM, 3,840 x 2,160-pixel touchscreen, 1.8kg

لب تاپ Dell Precision 5510 یک لب تاپ سبک و باریک است که از لحاظ عملکرد می توان آن را در رده قوی ترین لب تاپ های موجود در بازار نام برد. صفحه نمایش لمسی این لب تاپ جزییات را به خوبی نمایش می دهد، قابلیت نمایش طیف وسیعی از رنگ ها را دارد و تاچ بسیار خوبی نیز از لحاظ عملکرد و پاسخ گویی دارد.

 

 HP ZBook Studio

 

قیمت تقریبی: ۶ میلیون تومان

مشخصات فنی: ۲٫۸ GHz Xeon E3 (6th-gen), 32GB 2133MHz, DDR4 ECC RAM, 512GB M.2 SSD, Nvidia Quadro M1000M graphics chip with 2GB RAM, 3,840 x 2,160-pixel touchscreen, 2kg

گفتنی است که ZBook Studio به بهترین و قدرتمند ترین قطعات سخت افزاری حال حاضر بازار تجهیز شده، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این نوت بوک رزولوشن UHD دارد. لب تاپ ZBook Studio یکی از محدود لب تاپ هایی است که علاوه بر استفاده از پردازنده های Core شرکت اینتل امکان بهره بردن از پردازنده های Xeon server-class را نیز خواهد داشت.

 

مایکروسافت سرفیس پرو ۴

 

قیمت حدودی: ۴ میلیون تومان

مشخصات فنی:  Core i7 (6th-gen), 8GB RAM, 256GB SSD, Intel Iris graphics, 12.3-inch 2,736 x 1,824-pixel touchscreen, 786g

سرفیس پرو ۴ جلوه ‌ای از یک پی ‌سی قدرتمند در قالب یک تبلت ظریف است. سرفیس پرو ۴ را باید یک دستگاه تکامل ‌یافته نسبت به نسل گذشته‌ ی خود بدانیم؛ نه یک محصول انقلابی. سرفیس پرو ۴ می ‌تواند یک دستگاه فوق ‌العاده برای کسانی باشد که به دنبال یک پی ‌سی قدرتمند، باریک و با قابلیت حمل‌ و نقل بالا هستند.

 

منبع: Digital Arts Online

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

21 + = 30

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.