اخبارمقالات

به این ۵ دلیل هر انیماتور سه بُعدی باید کار با نرم افزار مایا را خوب یاد بگیرید

5.62Kviews
۴٫۴
(۲۲)


۱- مایا یکی از بهترین، قدرتمند ترین، همه کاره ترین و قابل دسترس ترین نرم افزار تولید انیمیشن سه بعدی است

این نرم ‌افزار نخست توسط شرکت آلیاس. ویو فرانت عرضه شده ‌است که در سال ۲۰۰۵ شرکت اتودسک (شرکت سازنده نرم ‌افزار های سه بعدی و انیمیشن سازی از جمله تری ‌دی ‌اس ‌مکس و اتوکد) آن را خریداری کردو نسخه ‌های جدید مایا با نام اتودسک مایا (Autodesk MAYA) به بازار عرضه شدند.

نرم افزار مایا از قدرتمند ترین و مشهورترین نرم افزارهای تولید انیمیشن سه بعدی در دنیا می باشد که مدتها است در صنعت تولید انیمیشن بلند ، فیلم های سینمایی تلفیق رئال و انیمیشن ، صنعت بازی سازی ، دنیای شبیه سازی گرافیکی ، تیزر سازی سه بعدی …. به عنوان رکن اصلی و جدا ناپذیر آنها می باشد و تاکنون پروژه های بزرگ فراوانی در دنیا به کمک این نرم افزار انجام شده است.

مایا در استودیو بلو اسکای و برای ساخت انیمیشن بادام زمینی ها استفاده شده است و همچنین فیلم لایو اکشن ترانسفورماتور ها.

 

۲- استودیو های بزرگ انیمیشن سازی همچون بلو اسکای، فریم استور، موینگ پیکچر و ILM از مایا استفاده می کنند

بسیاری از استودیو های بزرگ انیمیشن سازی در پایپلاین تولید خود از نرم افزار مایا استفاده می کنند، از ریگ کردن گرفته تا مدلینگ.

فریم استور و مووینگ پیکچر در انیمیشن نگهبانان کهکشان از نرم افزار مایا استفاده کردند. و استودیو بلو اسکای هم در انیمیشن بادام زمینی ها. استودیو ILM در پروژه های شاخصی همچون اقیانوس آرام، ترانسفورماتور ها، جنگ ستارگان و پارک ژوراسیک از مایا استفاده کرده است.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: 5 انیمیت ریل از انیمیشن آواز دریا

 

۳- فیلم های برنده جایزه اسکار از مایا استفاده می کنند

 

 

لینک دانلود ویدیو با کیفیت HD

سال ۲۰۱۳ سال حضور پر رنگ نرم افزار مایا در بخش بهترین انیمیشن بلند جایزه اسکار بود. رالف خرابکار استودیو دیزنی و انیمیشن شجاع استودیو پیکسار. در سال ۲۰۱۴ انیمیشن یخ زده که جایزه بهترین انیمیشن را از اسکار دریافت کرده بود بخش عمده آن در نرم افزار مایا انجام شده بود.

در بخش بهترین جلوه های ویژه نیز نرم افزار مایا در فیلم هایی همچون هابیت و شکارچی خوش درخشید.

 

۴- دانستن این نرمافزار پیشرو در این صنعت، کار شما را در پیدا کردن شغل در این حرفه آسان تر می کند

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که اکثر استودیو های انیمیشن سازی نیاز به فردی با تخصص و دانش نرم افزار مایا دارند. داشتن این مهارت کار شما را در پیدا کردن شغل در این حرفه آسان تر می کند. همانطور که شاید بدانید نرم افزار مایا صرفا در انیمیشن سازی کاربرد ندارد و از آن در فیلم سازی و صنعت بازی هم استفاده می شود، سریال هایی همچون بازی تاج و تخت و مردگان متحرک.

 

۵- با یادگیری نرم افزار قدرتمند مایا استفاده از نرم افزار های اختصاصی شرکت ها برای شما راحت تر می شود

زمانی که شما یک نرم افزار پیچیده و اصلی مثل مایا را یاد گرفتید دیگر نگران استفاده از نرم افزار های اختصاصی دیگر شرکت ها نباشید، چون با کمی کلنجار رفتن با آنها می توانید به راحتی کار با آن ها را یاد بگیرید و از آن ها استفاده کنید. در واقع شما اصول استفاده از یک نرم افزار استاندارد سه بُعدی را یاد گرفتید و نباید نگران چگونگی استفاده از نرم افزار های دیگر باشید.

مطالعه کنید:  5 نکته برای سازماندهی کار فریلنس ها در دنیای انیمیشن

 

منبع: animationmentor

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۴ / ۵٫ ۲۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

8 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.