اخبارمقالات

تاجر تخم‌مرغ وارث کمپانی فیلمسازی چهار برادر یهودی

7.43Kviews
۳٫۹
(۷)

کمپانی برادران وارنر

مروری بر تاریخچه کمپانی برادران وارنر:

 لگوی کمپانی «برادران وارنرسیر تحولی لگوی کمپانی «برادران وارنر»

چهار برادر مهاجر یهودی ؛ تاسیس‌کننده کمپانی «برادران وارنر»

برادران وارنر به جزء کوچکترین آنها «جک» که در کانادا متولد شد، با نام فامیلی «ونسکولَسر» در لهستان متولد شدند، آنها ابتدا به لندن و سپس به کانادا و در نهایت به آمریکا مهاجرت کردند، یک دستگاه پخش فیلم تهیه‌ کردند و در شهرهایی که معدن کاران زیاد بودند مانند پنسیلوانیا و اوهایو شروع به نمایش فیلم کردند ولی کار در عرصه سینما را به طور رسمی از سال ۱۹۰۳ میلادی با ساخت یک سالن نمایش بسیار کوچک شروع کردند.

چهار برادر وارنرچهار برادر وارنر

این  چهار برادر در ابتدا اسامی خود را تغییر دادند «هریش» نام خود را به «هری»، «آبراهام» به «آلبرت» و «سموئیل» به «سم» و «جیکوب یا یعقوب» به «جک» تغییر داد، آنها نام سالن نمایش خود در نیوکاسل پنسیلوانیا را نیز «کَسکید» گذاشتند 

چهار برادر وارنربرادران وارنر در کنار جمعی از مردم همزمان با افتتاح فیلم «آرزوهای بزرگ«

تأسیس کمپانی توزیع فیلم و استودیوی تولید‌کننده اولین فیلم صدا‌دار تاریخ سینما

 سال ۱۹۰۴ این چهار برادر کار خود را به عنوان یک کمپانی توزیع کننده فیلم از سر گرفتند و همین مطلب خیلی زود راه آنها را به هالیوود باز کرد، برادران وارنر تا پایان جنگ جهانی اول این کار را ادامه دادند ولی سرانجام  در سال ۱۹۱۸ آنها استودیوی «برادران وارنر» را در بلوار سان‌ست هالیوود تأسیس کردند. استودیویی که بعدها تولید کننده اولین فیلم صدا دار تاریخ سینما و فیلم‌های پرهزینه‌ای چون «بتمن» و «هری‌پاتر» شد.

«سم» و «جک» در کالیفرنیا کار تولید و ساخت فیلم را در پیش گرفتند در حالی‌که «هری» و «آلبرت» وظیفه سرمایه‌گذاری و توزیع فیلم را در نیویورک به عهده داشتند. «سم» و «جک» در کالیفرنیا کار تولید و ساخت فیلم را در پیش گرفتند در حالی‌که «هری» و «آلبرت» وظیفه سرمایه‌گذاری و توزیع فیلم را در نیویورک به عهده داشتند.

اولین فیلمی که این کمپانی تولید کرد، فیلم «چهار سال من در آلمان» برگرفته از کتابی به همین نام نوشته «جیمز دبلیو. جرارلد»، سفیر سابق آمریکا، بود. 

فیلم چهارسال من در آلمانفیلم چهارسال من در آلمان

۴ آوریل سال 1923 با کمک وام هنگفتی که هری گرفت، دو کمپانی تولید و توزیع «برادران وارنر»، تحت نام «وارنر برادرز پیکچرز» با یکدیگر ادغام شدند.

این کمپانی  علاوه بر تولید محصولات سینمایی دست به تولید محصولات تلویزیونی نیز زد و زیر مجموعه‌ها خود را در این دو حوزه افزایش داد.

ماجرای سگی که باعث قرار گرفتن نام کمپانی برادران وارنر بر نقشه هالیوود شد

ماجرای سگی که باعث قرار گرفتن نام کمپانی برادران وارنر بر نقشه هالیوود شداگرچه اولین معامله مهمی که کمپانی برادران وارنر انجام داد در سال ۱۹۱۹ بود که حقوق مربوط به نمایشنامه «جویندگان طلا» اثر «دیویوید بلاسکو» که در برادوی اجرا شده بود را خریداری کرد ولیاولین باری که کمپانی «برادران وارنر» روی نقشه هالیوود قرار گرفت، در پی اکران فیلم «رین تن‌تن»، سگی که از یک انفجار مهلک در فرانسه جان سالم به در برد، بوداین سگ پس از جنگ جهانی اول توسط سربازی آمریکایی از فرانسه به آمریکا آورده شده بود.

 خیلی زود این سگ به یک ستاره تبدیل شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد، تا جایی که «جک وارنر» پذیرفت که در ازای هفته‌ای هزار دلار این سگ را در فیلم‌های بیشتری شرکت دهد.

 

قرارداد با «جان باریمور»، بازیگر برادوی و موفقیت پیاپی در گیشه

  علی‌رغم موفقیت این فیلم‌ها کمپانی «برادران وارنر» هنوز به عنوان یک قدرت مطرح نبود بنابراین جک و سم تصمیم گرفتند از «جان باریمور»، بازیگر مطرح تئاتر در برادوی بخواهند نقش اول فیلم «برومل خوش‌تیپ» را به عهده بگیرد، این فیلم به قدری در گیشه با استقبال روبرو شد که «هری وارنر» قراداد «باریمور» را برای طولانی مدت تمدید کرد.

جان باریمورجان باریمور

تا پایان سال ۱۹۲۴، کمپانی «برادران وانر به عنوان یک استودیوی مستقل بسیار موفق در هالیوود مطرح بود ولی او همچنان سه رقیب سرسخت به نام‌های «فرست نشنال»، «پارامونت پیکچرز» و «مترو گلدن مایر» داشت.

 

ساخت انیمیشن و کسب محبوبیت

 با این وجود استودیوی برادران وارنر تا دهه ۳۰ که تصمیم به تولید انمیشن گرفت، نتوانست به محبوبیت دلخواهش دست یابد. 

دیوار استودیوی انیمیشن سازی برادران وارنردیوار استودیوی انیمیشن سازی برادران وارنر

آنها از استودیوی «هرمن و ایسینگ» که پیش از آن برای «والت دیزنی» انیمیشن ساخته بود، خواستند تا انیمیشنی به نام «مری ملودیز» را بسازد که در نهایت شخصیت «لونی تونز» به این انیمیشن اضافه شد که امروزه در سطح جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

اولین قسمت‌های انیمیشن «مری ملودیز لونی تونز»

اولین قسمت‌های انیمیشن «مری ملودیز لونی تونز»

انیمیشن «مری ملودیز و لونی تونز» پس از ده‌ها سالانیمیشن «مری ملودیز و لونی تونز» پس از ده‌ها سال

سال ۱۹۵۵ این انیمیشن به صورت سریال از تلویزیون پخش شد  ولی به شدت از نظر محتوایی مورد بازبینی و سانسور قرار گرفت.

شخصیت‌های کارتونی ساخته شده در کمپانی «برادران وارنر» شخصیت‌های کارتونی ساخته شده در کمپانی «برادران وارنر«

به طور کلی دهه 30 دهه درخشش این کمپانی بود، این دوران با ظهور انیمیشن‌های مشهوری چون «پورگی پیگ»، «باگز بانی»، «توییتی برد» و «سیلوستر» همراه بود.

تأسیس استودیوی موسیقی «برادران وارنر«

برادران وارنر همچنین در اواخر دهه ۳۰ میلادی عده‌‌ای از تولید‌کنندگان مشهور موسیقی را گردهم آوردند و استودیوی موسیقی برادران وارنر را تأسیس کردند و «لوئیس وارنر»، فرزند ارشد «هری» را به ریاست آنجا برگزیدند.

استودیوی موسیقی برادران وارنراستودیوی موسیقی برادران وارنر

استودیوی موسیقی برادران وارنراستودیوی موسیقی برادران وارنر

ساخت فیلم «Disraeli» با حضور «جرج آرلیس» واولین درخشش در رقابت‌های اسکار

همزمان با تأسیس این استودیو، اواخر سال ۱۹۲۹ میلادی «جک» از «جرج آرلیس» خواست تا در فیلم «Disraeli» بازی کند که موفقیتی خارق‌العاده بوداین بازیگر توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند و پس از آن نیز در ۹ فیلم دیگر به عنوان نقش اول حضور یافت.

مطالعه کنید:  رندر فارم خانه انیمیشن

بیش از یک دهه تلاش و سرانجام تأسیس اولین شبکه تلویزیونی

اواخر دهه ۴۰ که اوج محبوبیت برنامه‌‌های تلویزیونی بود این کمپانی تلاش کرد در این زمینه نیز فعالیت‌های خود را گسترش دهد ولی نتوانست اما پس از تلاش‌های فراوان سال ۱۹۵۴ موفق به افتتاح شبکه تلویزیونی خود شد.

دهه ۸۰ و افتتاح استودیوی تولید بازی‌های آتاری

این کمپانی که همواره در بازاریابی حرف اول را می‌زد سال ۱۹۸۰ همزمان با ترویج و محبوبیت بازی‌های ویدئویی، استودیوی تولید بازی‌های آتاری را راه‌اندازی کرد و در این زمینه موفقیت‌های عظیمی به دست آورد.

کسب امتیاز رمان‌های «هری‌پاتر» و تحولی عظیم در کارنامه کاری «برادران وارنر«

 کمپانی «برادران وارنر» اواخر دهه ۹۰ حق امتیاز سری رمان‌های «هری‌پاتر» را خریداری کرد و با ساخت فیلم‌های پرهزینه «هری‌پاتر» تحولی عظیم در کارنامه خود به وجود آورد و از این طریق به سودی سرشار دست یافت تا آنجا که این کمپانی در سال ۲۰۰۹ لقب تنها کمپانی فیلمسازی که توانست در طول یک سال بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد را از آن خود کند.

استودیوی برادران وارنر و نمایشگاهی از یادگارهای فیلم «هری‌پاتر»

استودیوی برادران وارنر و نمایشگاهی از یادگارهای فیلم «هری‌پاتر«

کمپانی برادران وارنر دارنده یکی از معتبرترین آرشیوهای فیلم دنیا

 امروزه کمپانی «برادران وارنر»، یکی از معتبرترین و بزرگترین آرشیوهای فیلم دنیا را داراست که متشکل از بیش از ۶ هزار و ۶۵۰ فیلم سینمایی، ۵۰ هزار عنوان تلویزیونی و انیمیشن است.

انیمیشن‌های موجود در این آرشیو نیز خود از ۱۵۰۰ انیمیشن کلاسیک و ۱۴ هزار انیمیشن کوتاه تشکیل شده است.

 

درآمد میلیاردی «برادران وارنر» در گیشه

 براساس آماری که کمپانی «برادران وارنر» در سال گذشته میلادی منتشر کرد، فروش سالانه این کمپانی در گیشه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بر‌آورد شد.

براساس این آمار، از این میزان فروش، ۱ میلیارد و ۶۶۰ هزار دلار مربوط به فروش داخلی و ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار مربوط به فروش بین‌المللی این کمپانی است.

در این سال برای دوازدهمین سال پیاپی فروش دو بخش بین‌الملل و داخلی کمپانی برادران وارنر از مرز ۱ میلیارد دلار گذشت که در میان دیگر کمپانی‌های فیلمسازی رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

 

کمپانی برادران وارنر و ده زیر مجموعه:

کمپانی بزرگ فیلمسازی «برادران وارنر» دارای چندین کمپانی کوچکتر در زیر مجموعه خود است که عبارتند از : «وارنر برادرز استودیو»، «وارنر برادرز پیکچرز»، «وارنر برادرز اینتراکیتو اینترتیمنت»، «وارنر برادرز تلویژن»، «وارنر برادرز انیمیشن»، «وارنر هوم ویدئو»، «سینما نیولاین»، «دبلیو بی دات کام» و «دی‌سی اینترتیمنت»، همچنین نیمی از سهام شبکه تلویزیونی «سی دبلیو»ی آمریکا (American broadcast television network) نیز از آن برادران وانر است.

 استودیوی انیمیشن سازی برادران وارنر

استودیوی انیمیشن سازی برادران وارنر

این کمپانی همچنین یکی از اعضاء انجمن فیلم آمریکاست.

 

 امکانات سخت افزاری کمپانی برادران وارنر

 این کمپانی دارای یکی از بزرگترین و مجهزترین استودیوهای تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی و همچنین امکانات پس از تولید در سراسر دنیاست.

 

امکانات تولید و پس از تولید فیلم

از جمله امکانات تولیدی این کمپانی در زمینه سخت‌افزار محوطه‌ای تاریخی به مساحت ۱۱۰ جریب است در برگیرنده ۳۰ استودیوی صداست.

همچنین محوطه‌ای سرباز به مساحت ۲۰ جریب برای صحنه‌هایی در فضای باز اختصاص داده شده که تقریبا جاهای مهم آمریکا از خیابان‌های اصلی تا جنگل‌های باران خیز در آن بازسازی شده است.

 کریستفر نولان و همکارانش در حال تدوین صدای «شوالیه تاریکی» در استودیوی برادران وارنر

کریستفر نولان و همکارانش در حال تدوین صدای «شوالیه تاریکی» در استودیوی برادران وارنر

علاوه بر موارد ذکر شده محوطه دیگری به مساحت ۳۲ جریب وجود دارد که در آن ۵ استودیوی صدای جداگانه و همچنین لوکیشن‌های مختلف فیلمبرداری وجود دارد.

این کمپانی همچنین دارد ۱۶ استودیوی ضبط دوباره، ۵ استودیوی دیالوگ گذاری فیلم‌ها، دو استودیوی بسیار بزرگ فولی و بیش از ۱۷۵ اتاق تدوین است.

همچنین این استودیو در انگلستان یک استودیوی تولید فیلم ۱۶۰ جریبی دارد که محل تولید فیلم‌های شاخص و پرهزینه‌ای چون هشت فیلم «هری‌پاتر»، «شوالیه تاریکی»، «شرلوک هلمز» و «چارلی و کارخانه شکلات» است.

 

تنها موزه استودیویی هالیوود

این کمپانی همچنین دیگر امکانات مربوط به تولید از اتاق گریم و لباس گرفته تا جلوه‌های ویژه و اتاق عکس‌برداری را داراست.

موزه استودیویی هالیوود

این کمپانی همچنین دارای موزه‌ای بسیار بزرگ و دو طبقه است که در آن تمامی وسایل مربوط به فیلم‌هایی که در این استودیوی ساخته شده از نمایشنامه، لباس، اتومبیل و … نگهداری می‌شود.

 

تاسیس سالن نمایش‌های مجهز به فن‌آوری روز در سراسر جهان

کمپانی «برادران وارنر» از سال ۱۹۹۱ اقدام به ساخت سینما در سراسر جهان کرد.

تاکنون این سینما اقدام به ساخت بیش از ۱۷۰ سینما در ۱۱ کشور جهان کرده که این سینماها در برگیرنده هزار و ۶۰۰ سالن نمایش است.

 

از دیگر کشورهایی که سینماهای برادران وارنر در آنجاها ساخته شده است می‌توان به کشورهای پرتغال،ژاپن، هلند، ایتالیا، چین، انگلستان و تایوان اشاره کرد.

از مجموع ۱۷۰ سینمای سراسر جهان، ۶۰ سینما در ژاپن قرار دارد، اولین فیلم سه بعدی اکران شده در ژاپن را نیز «برادران وارنر» در سینماهای خود در این کشور به نمایش درآوردند.

 

محصولات جانبی «برادران وارنر»

 کمپانی «برادران وارنر» از سال ۱۹۸۴ تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مجوز برای فروش محصولات جانبی خود از عروسک، لباس و لگو و … در سراسر جهان صادر کرده است.

مطالعه کنید:  نور (قست هفتم)

 موزه استودیویی هالیوود

در تمامی این محصولات از شخصیت‌های جهانی چون «بتمن»، «سوپرمن» و «زن شگفت‌انگیز» گرفته تا شخصیت‌های محبوب کارتونی چون «لونی تونز»، «اسکوبی دو»، «یوگی» و «تام و جری» و همچنین «هری‌پاتر» الهام گرفته می‌شود.

 

دهه‌های ۳۰ و ۴۰ اوج ساخت انیمیشن‌های نژادپرستانه در کمپانی برادران وارنر

 کمپانی برادران وارنر ساخت محصولات نژاد پرستانه را در دهه ۳۰ و ۴۰ به اوج خود رساند، آثاری که در آنها به اشخاص آمریکایی آفریقایی توهین می‌شد، تا آنجا که طی این دوران ۱۱ انیمیشن محصول این کمپانی یا سانسور شد یا نمایش آن برای همیشه چه در تلویزیون و چه در سینما ممنوع اعلام شد.

 موزه استودیویی هالیوود

در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ بسیاری از نوازنده‌ها و خواننده‌ها موسیقی جاز همچون «لوئی آرمسترانگ»، آمریکایی‌های سیاهپوست بودند و کمپانی «برادران وارنر» با ساخت آثار موزیکال، شخصیت کارتون‌هایش را نوازندگان موسیقی جاز معرفی می‌کرد همچون ۳ خرسی که در کارتون مشهور «موطلائی و سه خرس» وجود دارد.

موطلایی و سه خرس

موطلایی و سه خرس 

از دیگر آثار تبعیض‌آمیزی که در دوران خود جنجال‌آفرین شد و همچنان نمایش آن ممنوع است، می‌توان به اولین قسمت‌های کارتون «لونی تونز و مری ملودیز»_ (سرزمین هللویا) سال ۱۹۳۱_ ، «یکشنبه برای ملاقات تیم برو» (1936) و «چراگاه‌های تمیز» (1937) اشاره کرد.

در انیمیشن «چراگاه‌های تمیز» 4 نوازنده ساهپوست جاز (فتز والر، لوئیس آرمسترانگ، کب کالووی و جیمی لانسفورد) که در دهه ۳۰ و ۴۰ از شهرت خاصی برخوردار بودند به صورت فرشته‌هایی در بهشت به تصویر کشیده‌ شده‌اند.

 

«خانه ییلاقی عمو تام» و «جنگل وحشت» از جمله ۱۱ انیمیشن جنجال‌برانگیزی هستند که نمایش‌شان ممنوع شد.

انیمیشن جنگل وحشتانیمیشن جنگل وحشت

«جنگل وحشت» داستان فروشنده احمقی است که سر از خانه‌ای درمی‌آورد که آدم‌‌خوارهایی سیاه‌پوست در آن زندگی می‌کنند و او را برای ناهار خود در نظر می‌گیرند.

 

سرانجام برادران وارنر/ رؤسای جدید کمپانی چه هستند؟

 می سال ۱۹۵۶ میلادی برادران وارنر اعلام کردند که سهام کمپانی را واگذار می‌کنند، در این میان «جک» به طور مخفیانه ترتیب تشکیل یک سندیکا را به ریاست «سرژه سمننکو»،بانکدار بوستونی، داد که بیش از آن ۹۰ درصد از سهام کمپانی را خریده بود.

پس از آنکه سه برادر دیگر سهامشان را فروختند، جک در معامله‌ زیر میزی با «سمننکو» به سندیکای او پیوست و تمام سهام خود که شامل ۲۰۰ هزار سهم بود را بار دیگر خریداری کرد، این معامله جولای ۱۹۵۶ به اتمام رسید و پس از آن جک بار دیگر به بزرگترین سهام‌دار کمپانی «برادران وارنر» تبدیل شد و رسما به ریاست این کمپانی انتخاب شد.

 جک وارنرجک وارنر

خبر ریاست جک و معامله مخفیانه‌اش با سمننکو ۳۱ می سال ۱۹۵۶ در مجله سینمایی ورایتی به چاپ رسید و خانواده‌اش او را برای همیشه طرد کردند، مدتی بعد او دچار سکته خفیف قلبی شد و به دلیل نقص در پاها تا آخر عمر مجبور بود از عصا استفاده کند.

تنها کمی پس از سکته قلبی، جک از استودیوی دیدن کرد و ۶۰۰ میلیون دلار از حساب خود از این استودیو را برداشت کرد که ۳۰۰ میلیون از آن را به همسرش «رِآ» بخشید و ۳۰۰ میلیون بقیه را میان دو دخترش دوریس و بتی تقسیم کرد.

کمی پس از آن نیز «جک» بخش اعظمی از سهام باقیمانده‌اش از کمپانی را به «سمننکو» فروخت و دیگر هیچگاه از استودیوی برادران وارنر دیدن نکرد.

«جک وارنر» سرانجام ۹ سپتامبر سال ۱۹۸۷ میلادی در سن ۸۶ سالگی براثر ابتلا به بیماری قلبی درگذشت، دیگر برادرهای او «سم» سال ۱۹۲۷ براثر عوارض عفونت سینوسی در سن ۴۰ سالگی، «هری» سالی ۱۹۵۸ بر اثر سکته قلبی در سن ۷۷سالگی و «آلبرت» سال ۱۹۶۷ در سن ۸۳ سالگی بدرود حیات گفتند.

 هری وارنرهری وارنر

خانواده «وارنر» پس از فروش سهام کمپانی فیلمسازی خود به حرفه پرورش اسب مشغول شدند.

 

تاجر ژاپنی تخم‌مرغ، مدیر اجرائی کمپانی «برادران وارنر»

 »کوین تی ‌سو ‌جی ‌هارا» متولد ۲۵ اکتبر سال ۱۹۶۴، تاجر ژاپنی‌الاصل آمریکا، اولین و تنها آسیایی گرداننده یک استودیوی بزرگ هالیوودی است.

 کوین تی‌‌ سو جی هاراکوین تی‌‌ سو جی هارا

او و خانواده‌اش صاحبان کمپانی «ایمپایر اِگ» بودند و کار تجارت تخم‌مرغ را به عهده داشتند.

«کوین» بعدها از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد و سال ۱۹۹۴ میلادی برای کمک به راه‌اندازی «تم پارک‌های شش پرچمی» (بزرگترین پارک‌های سرگرمی جهان) به استخدام کمپانی «برادران وارنر» درآمد.

او به قدری در کارش موفق بود که سال ۲۰۰۵ توانست ریاست کمپانی «برادران وارنر» در بخش «هوم اینترتیمنت» را به دست آورد.این بخش وظیفه پخش ویدئوهای خانگی و بازی‌های ویدئویی را به صورت آنلاین به عهده دارد.

این تاجر ژاپنی از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی، پس از بازنشستگی «باری میر» (تهیه‌کننده آمریکایی که از سال ۱۹۷۱ وارد کمپانی «برادران وارنر» شد) به عنوان مدیر اجرائی این کمپانی انتخاب شد. او پنجمین مدیر اجرائی تاریخچه ۹۰ ساله کمپانی «برادران وارنر» است.

»کوین تی ‌سو ‌جی ‌هارا» هفته گذشته نیز حکم برکناری  «جف رابینف» را از ریاست کمپانی «برادران وارنر» صادر کرده و به جای آن تیم سه نفره‌ای را به این سمت انتخاب کرد.

جف رابینف، رئیس سابق کمپانی برادران وارنرجف رابینف، رئیس سابق کمپانی برادران وارنر

»جف رابینف» از سال ۲۰۰۷ با حقوق ۱۵ میلیون دلار در سال ریاست کمپانی برادران وارنر را به عهده داشترابینف» 54 ساله، از سال ۲۰۰۴ نیز به عنوان یکی از اعضاء آکادمی اسکار انتخاب شده است.

تیم سه نفره مدیریتی «برادران» «گریگ سیلورمن»، «سو کرول» و «توبی امریش»، از چهره‌های مطرح صنعت سینمای آمریکا هستند که به ترتیب به ریاست بخش‌های «توسعه خلاقیت و تولید در سطح بین‌الملل»، «بازاریابی در سطح بین‌الملل و پخش جهانی» و «نیولاین سینما» انتخاب شده‌اند

مطالعه کنید:  "بچه‌ گربه" ایرانی از جشنواره بلاروس جایزه گرفت

 

پروژه‌های عظیم برادران وارنر:

کمپانی «برادران وارنر» هر ساله به طور متوسط ۱۸ الی ۲۲ فیلم تولید می‌کند که در میان آنها پروژه‌های عظیم سینمایی زیادی به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به دو فیلم موزیکال «جادوگر شهر اوز»، «رقص در باران»، فیلم جنایی «محرمانه ال.ای»،فیلم‌های کلاسیک «بر باد رفته»، «بن هور»، «امپراطوری خورشید» و درام‌های فراموش‌ نشدنی «پرواز بر فراز آشیانه فاخته»، «رنگ بنفش»، «شمال از شمال غربی» (هیچکاک)، «دکتر ژیواگو» (دیوید لین)، «رقصنده با گرگ‌ها» (کوین کاستنر)، «پدرخوانده» (فرانسیس فورد کاپولا)، «ارباب حلقه‌ها» و همچنین سری هفت‌گانه و بسیار پرهزینه «هری‌ پاتر» اشاره کرد.

 

پروژه‌های ضد اسلامی و ضد ایرانی «برادران وارنر»:

هالیوود از دیرباز ساخت فیلم‌های ضد اسلامی و طی دهه‌های اخیر ضد ایرانی را در برنامه کاری خود قرار داده است، برخی از این پروژه‌ها در کمپانی «برادران وارنر» شکل گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به دو فیلم سینمایی «300» که یکی سال ۲۰۰۷ ساخته شد و دیگری قرار است سال آینده میلادی به نمایش درآید، فیلم برنده اسکار «آرگو»، فیلم سینمایی «اسکندر» و فیلم «تول‌هِد» اشاره کرد.

فیلم «اسکندر«:

کمپانی «برادران وارنر»، فیلم «اسکندر» را سال ۲۰۰۴ به کارگردانی «الیور استون» ساخت.

 

در این فیلم که در زمان خود جنجال زیادی به پا کرد بازیگرانی چون «آنجلینا جولی»، «وال کیلمر» و «کالین فارل» ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم دوران کودکی و آموزش دیدن اسکندر توسط ارسطو را نشان می‌دهد و سپس نبردهای اسکندر با داریوش سوم و نابود ساختن امپراتوری هخامنشیان که ریشه‌ای طولانی داشت و همچنین پس از آن حملات اسکندر به هند و مرگش را نشان می‌دهد.

ولی در این فیلم تصویری که از ایرانیان ارائه شده، انسان‌هایی وحشی و دور از تمدن است و وقایع تاریخی در آن تا حد زیادی تحریف شده است.

فیلم «300» در دو قسمت:

این کمپانی سال ۲۰۰۷ اقدام به ساخت فیلم ضد ایرانی دیگری با نام «300» کرد که اعتراض ایرانیان در سراسر جهان را برانگیخت،کارگردانی این فیلم را «زاک اسنایدر» براساس فیلمنامه‌ای اقتباس شده از کمیک استریپی از «فرانک میلر»، نویسنده آمریکایی به عهده گرفت.

 پشت صحنه فیلم 300پشت صحنه فیلم ۳۰۰

در این فیلم ماجرای حمله خشایارشا به یونان به طرزی غیر واقعی تصویر شده استنکته خاص و عجیب ماجرای ساختگی فیلم، پیروزی ۳۰۰ سرباز یونانی بر سپاهی ۱۲۰ هزار نفری ایران است!

در این فیلم همچنین ایرانیان را مردمانی هیولا صفت ، فاقد فرهنگ و شعور و انسانیت معرفی می‌کنند که جز حمله به سرزمین های دیگر، تهدید صلح و کشتن انسان‌ها، چیز دیگری نمی‌دانند و البته در مقابل این قوم شرور چاره ای جز جنگ و نابودی آنها نیست تا بلکه جهانیان از دست این محور شرارت رهایی یابند.

البته «برادران وارنر» نه تنها نسبت به احساسات جریحه دار شده ایرانیان واکنش مثبتی نشان نداد بلکه هم‌اکنون در حال ساخت دومین قسمت این فیلم است و قرار است آن را سال آینده میلادی به نمایش درآورد.

فیلم «تول‌هِد» (هیچ‌چیز خصوصی نیست(

سال ۲۰۰۷ برای کمپانی «برادران وارنر» از نظر ساخت پروژه‌های ضد ایرانی، ضد اسلامی، سال پرکاری بود.

فیلم هیچ چیز خصوصی نیست

فیلم «هیچ چیز خصوصی نیست»

این کمپانی در این سال علاوه بر ساخت فیلم ضد ایرانی «300»، اقدام به ساخت فیلم «هیچ چیز خصوصی نیست» کرد.

کمپانی کمی بعد نام این پروژه را به «تُوِل‌هِد» تغییر داد، واژه‌ای بسیار توهین آمیز برای افرادی از مذاهب مختلف که به عنوان حجاب یا با عناوین مختلف چیزی بر سر می‌نهند.

این فیلم داستان آن در طول جنگ خلیج فارس اتفاق می‌افتد درباره یک دختر عرب آمریکایی است که در عین آنکه با وسواس‌های جنسی خود درگیر است باید با پدر سخت‌گیر و یک‌دنده‌اش نیز کنار بیاید.

موضوع تغییر اسم فیلم، خشم مسلمانان را برانگیخت و نگرانی‌ها تا آنجا بالا گرفت که انجمن ارتباطات آمریکایی اسلامی طی نامه‌ای به کمپانی «برادران وارنر»، از این کمپانی خواستند که فیلم با همان نام «چیزی خصوصی نیست» پخش شود، ولی پاسخ این کمپانی کاملا منفی بود.  

فیلم برنده اسکار «آرگو«

آخرین فیلم ضد ایرانی که کمپانی «برادران وارنر» دست به تولید آن زد، فیلم «آرگو» به کارگردانی «بن افلک» بود.

آرگو

فیلمی که علی‌رغم اعتراف برخی از رسانه‌های غربی و منتقدان سینمای غرب مبنی بر ضعیف بودنش، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد. جایزه‌ای که در اقدامی نادر و باور نکردنی توسط «میشل اوباما»، همسر «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا اعلام شد. اقدامی که مورد انتقاد بسیاری از منتقدان و کارشناسان سینمای آمریکا و اروپا قرار گرفت، تا آنجا که اسکار ۲۰۱۳ یکی از سیاسی‌ترین اسکارهای تاریخ سینما نام گرفت.

فیلم «آرگو» روایتی هالیوودی از واقعه تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران است.

در این فیلم همچون دیگر آثار ضد ایرانی که تاکنون در هالیوود ساخته شده است، علاوه بر تحریف تاریخی، ایرانیان را انسان‌هایی غیرمتمدن و خالی از فرهنگ معرفی می‌کند.

فارس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۹ / ۵٫ ۷

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

Leave a Response

+ 74 = 83

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.