اخبارکلیپمقالات

تبدیل تلفن هوشمند به کینکت

3.84Kviews
۵
(۱)

پروژه ی تیم تحقیقاتی مایکروسافت، دوربین تلفن هوشمند را به کینکت تبدیل می‌کند

 

 مایکروسافت در کنفرانس SIGGRAPH امسال، چندین ایده‌ی جالب و کاربری را ارائه کرده است که یکی از آن‌ها تبدیل تلفن هوشمند به کینکت است. آن‌ها قصد دارند از دوربین تلفن‌های هوشمند برای دریافت اطلاعات مربوط به حرکت و عمق اشیاء استفاده کنند و امکانات شبیه به سنسور کینکت را در آن‌ها فراهم کنند.

 یک تیم تحقیقاتی متشکل از مهندسان مایکروسافت و محققان دانشگاه کمبریج بر روی ایده‌ی جالبی کار می‌کنند که در آن می‌توان از دوربین تلفن هوشمند برای دریافت ژست‌های حرکتی استفاده کرد. آن‌ها برای نمایش این موضوع دوربین یک تلفن هوشمند را جدا کرده و به همراه یک فرستنده اینفرارد در بالای مانیتور قرار دادند تا عملکرد آن را به نمایش بگذارند. آن‌ها سپس پا را فراتر گذاشتند و سنسور اینفرارد را از تلفن اندرویدی و وب‌کم ساخت مایکروسافت جدا کردند و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را اعمال کردند تا تشخیص حرکت دست بدون اینفرارد نیز انجام شود.

  

به این ترتیب یک تلفن هوشمند تنها با دوربین اصلی خود قادر است به یک کینکت تبدیل شود و دستوارت حرکتی کاربر را دریافت کند. پروژه‌ی بعدی مایکروسافت، طراحی و توسعه‌ی یک دوربین جدید RGB-Depth (دوربین RGB با قابلیت تشخیص عمق) است. آن‌ها با ترکیب این دوربین و نرم‌افزار مربوط به آن موفق شده‌اند تا مدل سه‌بعدی کاربر یا اشیاء مقابل دوربین را بصورت زنده و آنی ترسیم کنند. از این روش به خوبی می‌توان برای ساخت مدل‌های سه بعدی از صحنه‌های پیچیده استفاده کرد و در موارد مختلف مورد استفاده قرار داد. جالب اینجاست که این کار بسیار سریع و با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

مطالعه کنید:  "رابرت داونی جونیور" در دو نقش "پینوکیو" و "ژپتو"

zoomit.ir

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. سلام
    ممنون از این مطلب بسیار جالب و مفیدی که در اختیار همه قرار دادید.
    سوال :
    ۱ = آیا با هر نوع گوشی هوشمندی میشه این کار رو کرد منظورم گوشی های امروزی هست ؟
    ۲= آیا برنامه خاصی نیاز داره ؟
    خلاصه چجوری میشه از این قابلیت استفاده کرد؟
    با تشکر

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.