اخبارانیمیشن ایران

تعطیلی اکثر شرکت های انیمیشن سازی

6.99Kviews
۰
(۰)

کارگردان انیمیشن «فرهنگ انتخاب» و رییس انجمن صنفی انیمیشن‌سازان (ASIFA) درباره‌ی حضور اسپانسر برای کمک به حوزه‌ی انیمیشن، گفت: در یک کار فرهنگی حضور اسپانسرها باید در پشت کار اتفاق بیفتد و اگر جلو بیایند ارزش کار فرهنگی‌ افت پیدا می‌کند.

 روانبخش صادقی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: معتقد است حضور اسپانسرها حتما می‌تواند کمکی برای کاهش فشارهای مالی باشد و در واقع یکی از شرط‌های هر موضوعی حضور اسپانسرهای دولتی و غیردولتی است.

 وی وضعیت انیمیشن ایران از گذشته تاکنون را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: قبلا کارهای انیمیشنی کم بوده و یک اثری هم که خوب از آب درمی‌آمد در بین کارها دیده می‌شد، اما الان تعدد کارها باعث شده انتظارها بالا برود.

 این انیمیشن‌ساز افزود: انیمیشن‌سازان نسبت به گذشته قوی‌تر شده‌اند و آثار هم رشد پیدا کرده‌اند، انیمیشن، خوب اوج گرفته بود اما در یکی دو سال اخیر عدم حمایت‌های مالی که در کل جامعه هم شاهدش بودیم، در انیمیشن تاثیرات بیشتری گذاشته است.

 صادقی ادامه داد: انیمیشن یک صنعت جوان است و تمام نیروهای انسانی آن هم جوان هستند و پشتوانه‌های مالی ندارند. به همین دلیل وقتی محل درآمد آنهایی که صدا و سیماست، قطع می‌شود شکست می‌خورند؛ بیشتر شرکت‌های انیمیشن‌ساز تعطیل شدند و این به انیمیشن لطمه وارد کرده است.

 وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود ضعف انیمیشن‌های ایرانی را در فیلمنامه‌ها و آموزش‌های غلط و استفاده از روش‌های قدیمی تدریس در دانشگاه دانست و گفت: فیلمنامه انیمیشن به تکنیک‌اش متکی است، پس یک فیلمنامه‌نویس باید با تکنیک‌ها آشنا باشد.

مطالعه کنید:  Maya 2016 و 3Ds Max 2016

 رییس انجمن صنفی انیمیشن‌سازان همچنین درباره‌ی سایت این انجمن عنوان کرد: سه چهار ماه است که سایت آسیفا که مانند شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است، رونمایی شده و تعداد اعضاء و بازدیدکنندگانش روز به روز زیاد شده‌اند.

 او افزود: تاکنون ۱۲۰۰ نفر عضو آسیفا شدند که علت زیادی اعضا این است که آسیفا مجموعه‌ای از مشاغلی است که در انیمیشن کار می‌کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم آسیفا را به اتحادیه اصناف فیلمسازان انیمیشن تبدیل کنیم، این رویکرد برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد؛ اکنون اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها بررسی می‌شود تا بعد از انتخابات آسیفا را به سمت اتحادیه اصناف فیلمسازان ببریم.

 وی معتقد است: آسیفا اولین انجمن هنری است که در ایران افتتاح شده و در واقع قبل از خانه سینما شکل گرفته است و با این عقبه، پتانسیلی دارد که اگر خوب بتوان آن را مدیریت کرد بر روی انیمیشن هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 رییس انجمن صنفی انیمیشن‌سازان در پایان از همه کسانی که در بحث‌های مدیریتی و سازماندهی و … سر رشته دارند، دعوت به ارائه‌ی راهنمایی کرد.

اما سئوال اساسی اینجاست که آقای روانبخش صادقی (عضو هیأت مدیره و مدیر عامل آسیفا) این انتقادات و سوالات را بعنوان یک انیماتور مطرح نموده اند یا بعنوان یک مقام مسئول؟!

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

  1. salam.man chandvaqt pish khastam ozve asifa besham.hanooz darkhaste man roo taeid nakardan.kasi ham peygiresh nist.
    hanooz unjuri k bayad bashe nist.tush faaliat nemibinim.
    kasi kar nemizare.kasi kar moarefi nemikone.
    man daneshjooe geeraphiste daneshgah eslamshahr hastam

Leave a Response

+ 2 = 9

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.