جشنواره پویانمایی

تولید انیمیشن با کیفیت نیازمند کار گروهی است

4.07Kviews
۵
(۱)

ابوالفضل بیاتاکثر آثار ایرانی به نمایش درآمده در جشنواره پویانمایی محصول کار انفرادی بود ؛ در صورتی که اگر این آثار توسط کار گروهی تولید می شدند بدون شک از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بودند.

ابوالفضل بیات کارگردان ، انیماتور و طراح کاراکتر در گفتگو با خانه انیمیشن، اظهار داشت : آثار به نمایش درآمده در هشتمین دوره انیمیشن در مقایسه با دوره قبل از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بودند تا حدی که با آثار بین المللی برابری می کرد.

وی تصریح کرد : اکثر آثار ایرانی به نمایش درآمده در جشنواره محصول کار انفرادی بود؛ در صورتی که اگر این آثار توسط کار گروهی تولید می شدند بدون شک از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بودند.

وی افزود : البته باید همواره به این امر توجه داشت که تمام جشنواره ها سلیقه های برگزار می شوند و در نهایت تمام شرکت کنندگان باید به نظر هیات انتخاب و داوران احترام بگذارند.

به گفته بیات ، بودجه و زمان دو عامل مهم در ساخت یک انیمیشن خوب محسوب می شوند که متاسفانه هیچ گاه این دو عامل در کنار هم برای انیمیشن سازان ایرانی فراهم نمی شود تا بتوانند نبوغ خود را به ظهور برسانند.

این فعال صنعت انیمیشن، خاطرنشان کرد : هم اکنون بیشتر انیمیشن سازان متخصص به دلیل نبود منابع ملی کافی در حال ترک همیشگی این حرفه و پرداخت به شغل دیگر برای تامین امرار معاش زندگی خود هستند.

بیات ، یکی دیگر از ضعف های حال حاضر صنعت انیمیشن را عدم جرات ساخت فیلم بلند انیمیشن در کشور عنوان کرد و گفت : مهمترین دلیل این امر نیاز عدم تخصیص بودجه کافی برای ساخت این فیلم ها است.

مطالعه کنید:  چشم‌انداز نهمین جشنواره پویانمایی تهران در پنج بخش برگزار می‌شود

این کارگردان انیمیشن، یادآور شد : یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت صنعت انیمیشن این است که سفارش دهنده های آثار، بهترین تهیه کننده را برای ساخت انیمیشن مورد نظرشان انتخاب کنند؛در صورت رعایت این امر مطمئن باشید همواره شاهد تولید آثار فاخر در کشور خواهیم بود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 50 = 60

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.