اخبار

جایزه جلوه های ویژه به آنگ لی می رسد

4.13Kviews
۰
(۰)

آنگ لی

انجمن جلوه های ویژه اعلام کرد کارگردان برنده ی اسکار آنگ لی را در یازدهمین دوره ی جوایز سالیانه ی VES در ۵ فوریه ی ۲۰۱۳ مفتخر به دریافت جایزه ی رویاپردازی خواهد کرد. مراسم در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز کالیفرنیا انجام خواهد شد.

جایزه به فردی تعلق میگیرد که هنر و دانش را در جلوه های ویژه به کار گرفته تا با روشهای هنری، خلاقانه و نوآورانه راه را برای آینده ی جلوه های ویژه هموار سازد.

جفری ای. اوکُن مدیر کمیته ی جایزه ی جلوه های ویژه ی جشنواره گفت: “آنگ لی هنر جلوه های ویژه را برای روایت استادانه ی داستان “زندگی پی” به صورتی که جز آن امکان نداشت به کار گرفته است. او با سابقه ی کارگردانی فیلمهایی چون “ببر غران، اژدهای پنهان”، “حس و حساسیت” و “کوهستان بروک بک” تصاویر بدیعی به صنعت سینما هدیه داده است و مایه ی افتخار ما خواهد بود که جایزه ی رویاپردازی امسال را به او بدهیم.”

آنگ لی که متولد تایوان است یکی از با افتخارترین کارگردانهای جهان است. او دو اسکار برای کارگردانی کوهستان بروک بک در سال ۲۰۰۶ و بهترین فیلم خارجی برای فیلم ببر غران، آژدهای پنهان در سال ۲۰۰۱ دریافت نموده است. فیلمهای او دو جایزه ی معتبر شیر طلایی فستیوال بین المللی فیلم ونیز را در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به ترتیب برای فیلمهای کوهستان بروک بک و “هوس، هشدار” دریافت نموده اند.

همچنین دو جایزه ی خرس طلایی فستیوال برلین هم در سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ به ترتیب برای فیلمهای مهمانی عروسی و حس و حساسیت نصیب او شده است. فیلم “هوس، هشدار” با بردن ۸ جایزه از جمله بهترین فیلم جوایز اسب طلایی فستیوال تایوان را درو کرد. این فیلم یکی از پرفروشترین و بهترین فیلمهای پینی زبان تاریخ سینماست.

مطالعه کنید:  جلوه های ویژه فیلم اسکای فال نامزد جلوه های ویژه اسکار

فیلم جدید آقای لی یعنی “زندگی پی” هم اکنون در حال اکران است و موفقیت زیادی در سراسر دنیا داشته است. اخیراً این فیلم یکی از ده فیلم برتر AFI در سال ۲۰۱۲ اعلام شد و کاندید ۳ جایزه ی گلدن گلاب هم شده است (بهترین فیلم، درام و بهترین کارگردانی). همچنین این فیلم نامزد ۹ جایزه ی BFC (جایزه ی منتقدین فیلم) از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

فیلم سنت شکن کوهستان بروک بک آقای لی دو جایزه ی اسکار دیگر هم برد : یکی برای بهترین فیلمنامه ی اقتباسی (لری مک مورتی و دایانا اوسانا) و یکی هم برای بهترین آهنگسازی (گوستاوو سانتااولالا) و علاوه بر آن کاندید دریافت ۵ جایزه ی دیگر هم شده بود (از جمله کاندید بهترین فیلم).

آقای لی جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، بافتا، گلدن گلاب و ایندپندنت اسپریت را هم در کنار چندین جایزه ی دیگر برای این فیلم دریافت کرده است. فیلم ۳ جایزه ی گلدن گلاب از جمله برای بهترین فیلم، یک جایزه ی ایندپندنت اسپریت برای بهترین فیلم، سه جایزه ی بافتا از جمله برای بهترین فیلم و شیر طلایی برای بهترین فیلم را هم در فستیوال بین المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۰۵ دریافت نمود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

13 + = 14

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.