جشنواره پویانمایی

جای خالی شرکتهای پخش کننده خارجی در بازار پویانمایی

3.57Kviews
۰
(۰)

علی صفورابیش از ۱۰ اثر انیمیشن تولید دانشگاه تربیت مدرس در هشتیمن جشنواره دو سالانه پویانمایی تهران به نمایش گذاشته می شود.

دکتر محمد علی صفورا، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و فیلمساز در گفتگو با خانه انیمیشن در خصوص جشنواره دو سالانه و بازار پویانمایی اظهار داشت : تمام مراکز آموزشی و تولید در زمینه انیمیشن سعی می کنند هر دو سال یکبار در این تنها رخداد بزرگ صنعت انیمیشن کشور حضور یابند و خدمات خود را معرفی کنند.

وی، تاکید کرد : در جشنواره تخصصی می توان بهترین تولیدات ایرانی و خارجی طی دو سال گذشته را دید؛ بنابراین می توان گفت این جشنواره برآیند کلی از انیمیشن روز دنیا را پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد.

وی ادامه داد : دانشگاه تربیت مدرس نیز همانند سالهای گذشته، امسال نیز در هشتیمن جشنواره دو سالانه پویانمایی حضور فعال دارد.

به گفته مدرس دانشگاه تربیت مدرس ، حضور غرفه این دانشگاه در بازار پویانمایی نیز فرصت مغتنمی برای تعامل بیشتر دانشگاه تربیت مدرس با شرکتهای انیمیشن ساز محسوب می شود.

دکتر صفورا، با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد انیمیشن دانشجویان زیادی را تربیت و روانه بازار کار می کند، اظهار داشت : دانشجویان این دانشگاه در زمینه انیمیشن سازی بسیار فعال عمل می کنند.

به گفته وی ، در جشنواره امسال بیش از ۱۰ فیلم از آثار تولید دانشگاه تربیت مدرس به نمایش گذاشته خواهد شد که از این میزان چهار فیلم به بخش دانشجویی اختصاص دارد.

مطالعه کنید:  برنامه‌ روز اول هشتمین جشنواره پویانمایی تهران

وی با بیان اینکه روز گذشته انیمیشن “خانم گل میخکی” به کارگردانی سارا طبیب زاده دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس به نمایش درآمد، عنوان کرد : این اثر به حدی از کیفیت بالایی برخوردار بود و توجه همه را به خود جلب کرده بود که کمتر کسی باور می کرد این اثر توسط یک دانشجو ساخته شده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص بازار پویانمایی اظهار داشت : اینبازار صرفاً باعث معرفی مراکز فعال در امر انیمیشن سازی با یکدیگر شده و سبب می شود تا با آخرین فعالیتهای روز کشور آشنا شوند.

به گفته وی، عدم حضور شرکتهای خارجی پخش کننده تولیدات انیمیشن در بازار پویانمایی سبب شده تا انیمیشن سازان کشور نتوانند آثار تولیدی خود را به فروش برسانند.

صفورا، عنوان کرد : در واقع بازار پویانمایی به یک بازار داخلی تبدیل شده است بنابراین انتظار می رود در سالهای آینده شرایط برای حضور شرکتهای پخش کننده خارجی فراهم شود تا به این ترتیب برپایی این بازار، سودی را عاید شرکتهای انیمیشن سازی کند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.