اخبار

جذابیت دوباره کاغذ در عصر الکترونیک

3.48Kviews
۰
(۰)

احتمالا رفتن سراغ کاغذ در این دور و زمانه دیگر برای خیلی ها یک دیوانگی صرف به حساب می آید. مخصوصا اینکه بخواهید آن را برای بازی و سرگرمی کودکان به کار ببرید. این روزها حتی خردسالان هم به دنبال تبلت های ویژه خود و کتاب ها و بازی های روی آن هستند. 

اما دیزنی تبحر و استادی خاصی در تبدیل دنیای به مکانی جادویی دارد. خواه این کار از طریق تبدیل کدو تنبل به کارتریج پرینتر باشد، یا چند برگ کاغذ به یک ژنراتور.

تیمی از Disney Research موفق شده کاغذی را خلق کند که با یک مکانیسم ساده و ابزارهای ارزان قیمتی همچون تفلون، چسب رسانا، سیم و پلی استر نقره اندود، برق تولید می کند.

برگه تفلون به کار رفته در اینجا، با بار منفی شارژ شده است و همچون یک ماده دی الکتریک عمل می کند که قادر است به شکل شبه دائمی شارژ الکتریکی را در خود نگه دارد

با قرار دادن تفلون میان دو لایه پلی استر یا رسانا، شما می توانید برق کافی برای روشن کردن مجموعه ای از لامپ های LED کوچک را فراهم کنید یا اینکه انیمیشن های ساده ای را بر روی کاغذ الکترونیک به نمایش در آورید. حتی می توانید از طریق کتاب تان پیام هایی برای کامپیوتر ارسال کنید

و البته استفاده از این ژنراتور کوچک هم بسیار ساده است: تنها کاری که باید انجام دهید، ضربه زدن متوالی روی این کاغذ یا مالش آنها به یکدیگر است. و همزمان با آن یکی از وردهای جادویی کارتون های دیزنی را هم بگویید تا لامپ های متصل به کاغذ روشن شوند.

مطالعه کنید:  «اسمورف‌ها 2» بالاتر از «من نفرت انگيز 2» و «توربو»

پیشنهاد می کنم برای آشنایی با شیوه کار این کاغذ نوظهور و همچنین کاربردهای بالقوه آن، این ویدیو را حتما ببینید:

نارنجی

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

4 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.