اخبارانیمیشن ایران

جنگ اصلی در حوزه فرهنگ است

2.2Kviews
۰
(۰)

هادی محمدیان گفت: تلاش کردیم که به تعبیر مقام معظم رهبری به جنگ نرمی که علیه ما وجود دارد توجه کنیم. درست است که سال ها از جنگ که به ما تحمیل شد می گذرد اما باید باور کنیم که جنگ دیگری در جبهه دیگری آغاز شده است.به همین جهت ما خودمان را سرباز جبهه جنگ نرم می‌دانیم.

 هادی محمدیان درباره این که آیا فیلم بعدی اش هم مرتبط با فضای کودکان است به خبرنگار سینمایی فارس گفت: فیلم بعدی من در ارتباط با کودک ونوجوان است و مختص همان سن بنا داریم اثری را تولید کنیم. وقتی حیطه کاریمان را مشخص کردیم و می دانیم مخاطبان اصلی مان در جامعه چه کسانی هستند دیگر تکلیفمان مشخص است و می‌دانیم که در مسیر ساخت اثر به چه سمتی باید برویم.

او در پاسخ به این پرش که آیا بعد از ساخت «شاهزاده روم» باز هم به سراغ فیلمی با مضمون مذهبی و دینی خواهید رفت گفت: چون این بخش دغدغه خودم است در همین عرصه  هم شروع به کار خواهم کرد.  اما چیزی که مهم است و باید دقت داشت این است که اگر خود سازندگان یک اثر به مباحث دینی اعتقاد داشته باشند به گونه ای که همواره تلاش کنند که در زندگی شان آن مفاهیم در جریان باشد قطعاً به روی فیلم تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی  قرار نیست برای تولید یک فیلم و اثر هنری دینی حتماً به طور مستقیم به مباحث دینی بپردازیم باید هر فردی اگر دین را سرلوحه زندگی خود قرار دهد کم کم تمام کارهایش دینی می شود حتی سلام کردنش به انسان ها.

*سیاست بازی با سیاست گذاری بسیار متفاوت است

او درباره این که آیا از طریق آثارش سیاست تربیتی خاصی را دنبال می کند چرا که رسانه های بیگانه برای تربیت ذهن کودکان شان برنامه ریزی دارند که بخش عمده از آن منفی است گفت: به هر حال در همه جای دنیا از طریق رسانه برای تربیت کودکان شان برنامه ریزی دارند و سیاستی را در پیش می گیرند. البته باید دقت داشت سیاست گذاری با سیاست بازی بسیار متفاوت است از طرفی تعریف ما از سیاست با آنچه که آن ها به عنوان سیاست وجود دارد متفاوت است. چیزی که من به عنوان سیاست قبولش دارم همان حرف آیت الله مدرس است که گفتند: «سیاست ما عین دیانت ما است» در چنین تعریفی سیاست قابل قبول است اما اگر مفهوم زشت، غیر انسانی و غیر اخلاقی که جهان امروز از سیاست به نمایش گذاشته مورد نظر است باید بگویم نه علاقه مندم و نه اجازه می دهم چنین مباحثی وارد کار کودکی شود که توسط بنده و همکارانم در حال تولید است.

مطالعه کنید:  Ezequiel Mastrasso مجموعه ی eza Shader Suite را منتشر کرد

کارگردان فیلم سینمایی انیمیشن «شاهزاده روم» گفت: در دین ما بارها تاکید شده است که در برابر ظلم باید ایستاد یکی از پیام های امام حسن (ع) ظلم ستیزی است و سیاست امام حسین (ع) بر همین اساس بوده است ترویج این نگاه نه تنها سیاسی نیست بلکه دینی و اخلاقی هم است.

*ما خودمان را سرباز جبهه جنگ نرم می‌دانیم

وی همچنین با اشاره به تاکید های زیاد رهبری درارتباط با توجه داشتن به جنگ نرم که توسط دشمن های‌مان بر علیه ایران در حال شدت است گفت: تلاش کردیم که به تعبیر مقام معظم رهبری به جنگ نرمی که علیه ما وجود دارد توجه کنیم. درست است که سال ها از جنگ که به ما تحمیل شد می گذرد اما باید باور کنیم که جنگ دیگری در جبهه دیگری آغاز شده است. به همین جهت در حوزه فرهنگ تلاش می کنیم که بتوانیم تاریخ اسلام و ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم. به همین جهت ما خودمان را سرباز جبهه جنگ نرم می‌دانیم. احساس ما این است که از سنگر فرهنگی خود دفاع می کنیم.

*جنگ اصلی در حوزه فرهنگ است/ با توجه به تاکید رهبری نتوانستیم در حوزه فرهنگ خوب عمل کنیم

محمدیان در ادامه افزود: واقعاً جنگ اصلی ما در حوزه فرهنگ است که متاسفانه با تاکیدات رهبریهم نتوانستیم دراین زمینه به طور جدی فعالیت هایی داشته باشیم دیگر کشور ها با برنامه های حاشیه ای دقت مان را نسبت به مقولات ارزشی و فرهنگی کم کرده اند. بیش از این باید حواسمان باشد.

*برای معرفی مباحث دینی به نسل جدید به راه‌های نو نیاز داریم

مطالعه کنید:  تریلر انیمیشن «لاک پشت قرمز» منتشر شد

این کارگردان جوان در ارتباط با این پرسش که آیا توانسته ایم در بحث فرهنگ برای کودکان مان جذابیت های داخلی لازم را به وجود بیاوریم که نیازی به نمونه های خارجی آن نداشته باشیم گفت: به تعداد لازم لوازم فرهنگی سرگرم کننده داخلی نداریم آنقدر در این بخش حضورمان کمرنگ بوده است که کمبود بازار و کالای فرهنگی را در زندگی روزمره خود کاملاً حس می کنیم. واقعاً زمانی که می خواهم برای کودک سه ساله ام ابزار سالم و درست بازی را فراهم کنم دچار کمبود تنوع می شوم. موثرترین راه آشنایی نسل جدید با عقاید و فرهنگ دینی ما استفاده تکنولوژهای فرهنگی است که در اطراف مان وجود دارد. نمی توان همانند گذشته و با روش های قدیمی نسل جدید کشورمان را با مباحث دینی آشنا کرد باید به گزینه های جدید تری فکر کرد.

محمدیان با توجه به این که در حوزه کودک فعالیت دارد درباره اتفاقات یمن و کودکانش گفت: نه در یمن بلکه در هر کجای دنیا به کودکان ظلم شود برای همه بشریت آزار دهنده خواهد بود قطعاً من هم از این قادعده مستثناء نیستم و به دلیل این که در حوزه سینما مخاطبانم نیز کود هستند همواره در ارتباط با مسائلی از این دست که اتفاق می افتدبرایم نگران کننده است. این اواخر چند حمله شیمیایی به مردم یمن شد که در بین آن ها کودکان نیز وجود دارند این تصاویر بسیار ناراحت کننده است.چیزی که بیش از همه باعث می شد مردم ایران نسبت به این ماجرا عکس العمل نشان دهند مظلومیت و مسلمان بودن مردم یمن است که مورد حمله آل سعود قرار گرفته اند.

*برای روشن شدن افکار عمومی از رسانه های مجازی استفاده بهتری ببریم

وی درباره این که چگونه می توان به سمتی رفت که سایر مردم دنیا را متوجه اتفاقات و فعالیت های ضد انسانی کشور هایی نظیر آمریکا و آل سعود کرد گفت: فضای مجازی گسترش پیدا کرده است هر کدام از افرادی که می توانند در ارتباط با این جنایت اطلاع رسانی کنند باید وارد عمل شوند و می توان برای روشن شدن افکار عمومی از پتانسیل ای رسانه ای که در دست داریم استفاده کرد. اتفاقی که در یمن افتاده است به نوعی نسل کشی است و نمی توان در برابراش سکوت کرد. قربانیان اصلی این جنگ کودکان هستند سازمان های جهانی باید به این کودکان نگاه کند و برای جلوگیری از ادامه آن کاری انجام دهد. در جنگی نابرابر که مردمی بی دفاع قربانیان اصلی آن هستند سازمان ملل سکوت کرده است.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: انیمیت های تکراری در فیلم های دیزنی

*امیدوارم ریشه آل سعود کنده شود

وی در ادامه افزود: ما به عنوان افرادی که در فضای هنر، دستی بر آتش داریم می توانیم اطلاع رسانی کنیم هر فردی به اندازه خودش و ابزاری که در دست دارد باید وارد عمل شود. امیدوارم شرایط به نحوی پیش برود که ریشه آل سعود کنده شود. کشور هایی که خود دست شان به همراه آل سعود است مردم کشور خودرا نسبت به اتفاقاتی که در یمن می گذرد در بی اطلاعی قرار می دهند. آنها رسانه های خود را به شدت کنترل می کنند.

*قلب سالم برای دفاع از مردم مظلوم یمن می‌تپد

او همچنین درباره برخی که می خواهند با حرف هایی از این دست که چرا باید به فکر دیگر کشور ها بود در صورتی که خودمان نیاز به کمک داریم می خواهند بین مردم اختلاف بیاندازند گفت: به نظرم نباید به این مسائل این گونه نگاه کرد کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن واقعاً خط مقدم کشورمان هستند در ضمن اگر این ها نبودند الان چنین شرایطی را برای کشورما به جود می آوردند. به نظرم اگر مباحث اعتقادی را هم کنار بگذاریم هر فردی در هر جای دنیا که وجود دارد با دیدن چنین صحنه هایی قلبش به درد می آید. قلب سالم برای دفاع از مردم مظلوم چون یمن می‌تپد. به نظرم نباید کمک به هم نوع خودرا سمت فضای سیاسی و انتقادی برد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

28 + = 36

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.