اخبار

«دانشگاه هیولاها» ۲۰۰ میلیون دلاری شد

4.03Kviews
۰
(۰)

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند «دانشگاه هیولاها » این هفته به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکایی شمالی دست پیدا خواهد کرد. 

این فروش بالا در یک مدت زمان کوتاه -یعنی سه هفته نمایش عمومی در این محل- نصیب این انیمیشن کامپیوتری خانوادگی می شود.

اهل فن کسب چنین موفقیت بالای مالی برای «دانشگاه هیولاها » در چنین مدت کوتاهی را، یک موفقیت خوب برای شرکت کامپیوتری پیکسار و کمپانی والت دیزنی ارزیابی می‌کنند.

از ابتدای فصل تابستان تا به حال، فقط« مرد آهنی ۳» توانسته طی چنین مدت کوتاهی (۲ هفته) به فروشی بالای ۲۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما برای «دانشگاه هیولاها » پیش‌بینی یک فروش کلی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلاری در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی می‌کنند.

این کمدی خانوادگی اکشن و ماجراجویانه در سه روز اول نمایش خود ۸۲ میلیون دلار فروش کرد و طی ۱۰ روز اول نمایش به فروش کلان ۱۸۰میلیون دلاری دست پیدا کرد.

دانشگاه هیولاها

فیلم قسمت دوم «کمپانی هیولاها » است که در سال ۲۰۰۱ به نمایش عمومی در آمد و حدود ۲۹۰ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرد.

تهیه‌کنندگان فیلم طی این سالها به دنبال تولید قسمت دوم آن بودند و در جست‌وجوی یک فیلمنامه قوی و مناسب برای ماجراجویی‌های دو کاراکتر اصلی آن بودند.

به نوشته سایت اینترنتی آی ام دی بی، «دانشگاه هیولاها »  را دن اسکانلون کارگردانی کرده و بیلی‌کریستال و جان ‌گودمن صداپیشه‌های اصلی آن هستند.این دو به جای دو لولوی ترسناک به نام سالی و مایک صحبت می‌کنند که در قسمت اول فیلم، در شرکت هیولاها کار می‌کردند.

مطالعه کنید:  تکنیک جدید ریگینگ برای انیمیشن های تلویزیونی

قصه قسمت دوم پیش‌درآمدی بر قصه نسخه اصلی است و ماجراهای آن در دورانی قبل از شروع قصه قسمت اول اتفاق می‌افتد.

به این ترتیب، قصه قسمت دوم به شرح ماجراجویی‌های سالی و مایک در دورانی می‌پردازد که در دانشگاه هیولاها ثبت‌نام می‌کنند تا رسم و رسوم ترساندن بچه‌های کوچک را یاد بگیرند. 

این دو کاراکتر پس از ورود به دانشگاه هیولاها با یکدیگر آشنا و دوست می‌شوند. اما این دوستی پس از یک رشته ماجراجویی‌های خنده‌دار و کمدی شکل می‌گیرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.