اخبار

در اسکار هشتاد و پنجم چه گذشت

4.74Kviews
۰
(۰)

اسکار انیمیشن

بعد از تدارکات فراوان و سالی سرشار از انیمیشنهای زیبا فهرست نامزدهای انیمیشن هرکسی را خوشنود ساخته بود زیرا در میان نامزدها از بهترین فیلمهای فنی گرفته تا بهترین فیلمها از نظر داستان وجود داشتند. در میان انیمیشنهای کوتاه هم وضع به همین منوال بود.

در نزدیکی محل تمرکز دوربینها در کنار مراسم فرش قرمز نزدیک ۵۰۰ نفر از هنرمندان جلوه های ویژه در اعتراض به ساعتهای کاری نامناسب و حقوق کمی (یا در بعضی مواقع بدون پرداخت هیچ گونه حقوقی) که از جانب شرکتهای بزرگ چند میلیون دلاری به آنها پرداخت میشد تظاهرات کردند و با توجه به اعلام ورشکستگی شرکت جلوه های ویژه ی ریتم اند هیوز می خواستند توجه مردم را به خود جلب کنند.

یکی از فیلمهایی که از استودیوی ریتم اند هیوز بهره برد “زندگی پی” است که جایزه ی بهترین جلوه های ویژه را نصیب بیل وستنهوفر، گیوم روشرون، اریک-یان دی بوئر و دانالد آر. الیوت نمود. با سپری شدن بهترین شب فیلمهای سینمایی و شاید بهترین فرصت برای اعتراض گروه های جلوه های ویژه باید دید در ماه های بعدی وضع شرکتهای جلوه های ویژه چگونه خواهد شد. خوشبختانه به نظر میرسد هنرمندان عرصه ی جلوه های ویژه توانسته باشند توجه خوبی را برای رسیدن به برخی اهدافشان در میان مردم و شرکتهای بزرگ به خود جلب نمایند و قطع شدن سخنرانی بیل وستنهوفر در میانه ی دریافت جایزه ی اسکار هم توجه بیشتری را به مشکلات صنعت جلوه های ویژه به خود جلب نمود.

مطالعه کنید:  هادی یقین لو دبیر چهارمین جشنواره فیلم نامه نویسی کانون شد

آکادمی از میان انیمیشنهای کوتاه امسال ۵ فیلم را نامزد اسکار نمود که عددی مناسب به نظر می رسد. در فیلم جان کارز به نام پیپرمن، عشق و جادو به همراه هواپیماهای کاغذی همراه با داستانی کلاسیک و عاشقانه انیمیشنی زیبا پدید آوردند.

فیلم دیوید سیلورمن به نام “مگی سیمسون در طولانی ترین روز پرستاری از بچه” توانست چهره های آشنای تلویزیونی را در کنار هم به خوبی همراه کند. PES هم که استاد خلاقیت است استاپ موشنی جذاب به نام “گواکامول تازه” ساخته بود و کشور انگلیس هم با انیمیشن سر و تهی به نام “وارونه” درباره ی همراه بودن در زندگی در اسکار حضور داشت. در آخر هم مینکیو لی بود که فیلمی ساخته بود داستانی زیبا و دلنشین درباره ی اولین دوست انسان یعنی سگ را روایت میکرد و نام آن را هم آدم و سگ گذاشته بود. بالاخره جان کارز بود که موفق شد جایزه ی بهترین انیمیشن کوتاه را برای پیپرمن دریافت نماید.

طرفداران انیمیشنهای بلند هم با پنج داستان روبرو بودند. پیکسار داستان شاهزاده ای اسکاتلندی را با نام “شجاع” به کارگردانی برندا چپمن و مارک اندروز عرضه کرد، تیم دو نفره ی انگلیسی سام فل و کریس باتلر هم داستان نبرد زامبیها را در فیلم پارانورمن (نورمن غیر عادی) روایت کردند و تیم برتون همچنان داستانهای شبح وار خود را اما بصورتی دوست داشتنی در یکی از شخصی ترین فیلمهایش به نام فرانکنوینی پی گرفت. دیزنی هم با یکی از اوریجینالترین داستانها به نام رالف خرابکار پا به عرصه ی اسکار گذاشت و اسطوره ی انیمیشن بریتانیا پیتر لورد داستان دزدان دریایی نخاله را با همراهی شرکتهای سونی و آردمن به مراسم فرستاد. در انتها برندا چپمن و مارک اندروز بودند که بخاطر انیمیشن “شجاع” برنده ی اسکار بهترین انیمیشن گردیدند. این هفتمین فیلم پیکسار است که برنده ی اسکار میشود و این جایزه را باید در کنار جوایز بافتا و گلدن گلاب قرار داد که اوایل امسال برده بود.

مطالعه کنید:  فیلم بعدی استودیو لایکا اعلام شد

نظر شما راجع به بهترین انیمیشن امسال چیست؟ دوست داریم در بخش نظرات بهترین انیمیشن از دید خودتان را اعلام کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. سلام. به نظر من حق هتل ترانسیلوانیا یه مقدار خورده شد. البته تمام این جوایز سلیقه ایه و نمیشه گفت چرا این یا اون! اگه موهای مریدا رو کنار بذاریم شجاع مثل بقیست ولی هتل ترانسیلوانیا واقعا صحنه های خیلی شلوغی داره که میشه گفت تمام قواعد کلاسیک انیمیشن رو ۱۰۰% رعایت کرده. البته این نظر منه

Leave a Response

34 + = 36

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.