مقالات

دیزنی استودیو بلواسکای را تعطیل می‌کند!

2.78Kviews
۴٫۱
(۱۸)

دیزنی استودیو بلواسکای را که بزرگترین استودیو در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا بود را تعطیل می‌کند. این استودیو تولیداتی همانند عصریخبندان، ریو، فردیناند، پیناتز را ساخته است پیش‌تر توسط دیزنی در معامله خرید کمپانی فاکس قرن ۲۱ خریداری شده بود.

یکی از مسئولین دیزنی ۹ فوریه در مصاحبه‌ای چنین عنوان کرد که “با در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی، پس از محاسبات و بررسی جوانب، ما مجبور به گرفتن تصمیم سختی مبنی بر تعطیلی استودیو بلواسکای شدیم”

مطابق با اخبار سایت ددلاین، حدود ۴۵۰ نفر از کارکنان این شرکت متاثر از این اتفاق خواهند شد. دیزنی چنین عنوان می‌کند که برای این کارکنان در استودیو‌های دیگر جایگاه‌هایی را در نظر خواهد گرفت، گرچه تمام استودیوهای دیگر دیزنی در سمت غرب ایالات متحده قرار دارند.

جدیدترین فیلمی که استودیو بلواسکای در دست ساخت داشت، نیمونا اثر پاتریک آزبورن بود که تولیدش متوقف شد. این فیلم قرار بود که در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ اکران شود و نزدیک ده ماه از تولید آن گذشته بود.

آزبورن، که به طور رسمی کارگردان کار انتخاب شده بود و در نهایت جایگزین شد. او در حساب توییترش چنین عنوان کرد که “قلبم برای اتفاقی که برای بلواسکای افتاد شکشسته شد، این استودیو گروهی از استعدادهای خارق‌العاده را گرد هم آورده بود. آن‌ها بر روی آثار شگفت‌آوری کار می‌کردند.”

وجود بلواسکای از زمانی که دیزنی مالکیت آن را برعهده داشت سوال برانگیز شده بود. با تصاحب این استودیو توسط دیزنی مدیرانی مانند برایان کین این شرکت را ترک کردند، این در حالی بود که مدیران پیکسار و دیزنی مدیریت آن را برعهده گرفتند، با اینحال سکوت کمپانی دیزنی در قبال این مساله نشانگیر عدم علاقه آنان به ادامه فعالیت این شرکت بود.

مطالعه کنید:  بهترین انیمیشن های کوتاه در سال 2016

ماه گذشته با اعلام رسمی دیزنی مبنی بر ساخت سریال جدید عصر یخبندان برای شبکه دیزنی پلاس امیدواری بر ادامه فعالیت استودیو بوجود آمد، اما اکنون مشخص شده است که این سریال توسط بلواسکای تولید نخواهد شد.

شرکت بلواسکای در فوریه ۱۰۸۷ توسط آلیسون براون، دیوید براون، مایکل فرارو، کارل لودویگ، دکتر یوجین تروبتزکوی ،و کریس ودج تاسیس شد. این شرکت توسط کارکنان پیشین ماگی/سینثاویژن، که یک استودیو جلوه‌های ویژه بود که مانند بلواسکای به خاطر عدم استفاده از سرویس‌هایش در تولید توستر شجاع کوچک استفاده نکرد تعطیل شد.

بلواسکای پیش ساخت اولین انیمیشن سینمایی خود، عصر یخبندان، که در سال ۲۰۰۲ پخش شد، فعالیت‌های زیادی در تولید محتوا انجام داده بود که شامل ساخت تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از تکنیک سه بعدی برای شرکت‌های بل آتلانتیک، ریوواک، گیلتم و برااون، انیمیت حشرات در فیلم آپارتمان جو، جلوه‌های ویژه برای فیلم‌هایی مانند آرزوی ساده، احیای بیگانگان، باشگاه مبارزه، و بانی انیمیشن کوتاه برنده اسکار.

پس از آنکه بلواسکای با انیمیشن عصر یخبندان توانست به فروش ۳۸۳ میلیون دلاری دست پیدا کند، تمام تمرکزش را به صورت انحصاری بر ساخت انیمیشن‌های سینمایی گذاشت. در این دوره ۱۷ ساله این استودیو ۱۳ انیمیشن سینمایی ساخت، که آخرین آنها جاسوسان نامحسوس بود که در دسامبر ۲۰۱۹ پخش شد. فیلم‌های دیگر این استودیو شامل روبات‌ها، حماسه، هورتون صدایی می‌شنود است. علاوه بر کارهایی که به آنها اشاره شد، هیچ یک از انیمیشن‌های این استودیو نتوانستند به فروشی که عصریخبندان نصیب این کمپانی کرد دست پیدا کنند. این مجموعه انیمیشن‌ که ۵ قسمت داشت توانست نزدکی ۳٫۲ میلیارد دلار فروش کند، با اینحال تمام فیلم‌های این کمپانی از جذابیت کافی برای مردم برخوردار بودند که فاکس تصمیم بر ادامه روال کارهای استودیو را داشت.

مطالعه کنید:  7 گام برای طراحی یک کاراکتر خوب

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۱ / ۵٫ ۱۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.