اخبارمقالات

«دیزنی» برنده بلامنازع اکران تابستانی

2.62Kviews
۰
(۰)

فروش خوب فیلم های دیزنی در سال جاری، بدون شک خبر خوبی برای سهامداران این کمپانی فیلمسازی است. سهامدارانی که قیمت هر سهمشان به بالاترین حد خودش در ۱۵ سال اخیر رسیده است.

به گزارش تسنیم، فروش خوب فیلم های دیزنی در سال جاری، بدون شک خبر خوبی برای سهامداران این کمپانی فیلمسازی است. سهامدارانی که قیمت هر سهمشان به بالاترین حد خودش در ۱۵ سال اخیر رسیده است. در میانه ماه گذشته میلادی قیمت هر سهم کمپانی دیزنی به ۹۰٫۰۹ دلار رسید. این اولین بار در ۱۵ سال اخیر بود که هر سهم کمپانی دیزنی با رقمی بیشتر از ۹۰ دلار خرید و فروش می شد. این روند ادامه داشت و قیمت سهام دیزنی به ۹۰٫۳۷ دلار هم رسید. این روند صعودی بسیاری را یاد دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی انداخت. جایی که هر سهم کمپانی دیزنی بیشتر ۱۰۰ دلار خرید و فروش می شد. اما این رقم در واقع قبل از سریال تقسیم سهام های این شرکت بود.

بخش سرگرمی سازی کمپانی دیزنی بی شک مهم ترین نقش را در سود رسانی به سهام داران بر عهده دارد. این بخش به تنهایی توانسته درآمد خالص کمپانی را در سه ماهه سوم سال مالی جاری تا ۲۲ درصد افزایش دهد. سه ماهه سوم سال مالی روز ۲۸ ژوئن به پایان رسید. درآمد خالص شرکت در این سه ماه، چیزی معادل ۲٫۲۵ میلیارد دلار ارزیابی شد. این در حالی است که دیزنی در زمان مشابه در سال گذشته ۱٫۸۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. فروش های فوق العاده «مالیفیسنت»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «محافظان کهکشان» در تابستانی که گذشت، نقش مهمی در افزایش قیمت سهام کمپانی دیزنی داشت. حتی شاید بتوان مجموعه جدید «جنگ ستارگان» را هم از دلایل این موضوع ارزیابی کرد چرا که اکثر فعالان بازار سهام به خاطر «منفعت آینده» اقدام به خرید سهام می کنند. مشتریان سهام کمپانی دیزنی می دانند که ساکنان «لانه موش» به زودی از مجموعه جدید جنگ ستارگان رونمایی خواهند کرد. در بخش های دیگر هم اتفاقات خوبی برای دیزنی در حال رخ دادن است. انیمیشن «یخ زده» فروش فوق العاده سال گذشته اش در سینماها را با فروش خوب در بازار نمایش خانگی هم همراه کرده و انیمیشن جدید «هواپیماها» هم پس از فروش ۲۲۰ میلیون دلاری اش در گیشه، حالا با فروختن اسباب بازی هایش در حال سود رسانی است. خط تولید اسباب بازی های این انیمیشن بسیار پر کار است و جالب این که لیسانس «هواپیماها» سومین لیسانس پر طرفدار پس از «من نفرت انگیز» و «یخ زده» است.

مطالعه کنید:  تریلر انیمیشن کوتاه ایکی کاری از پرستو كاردگر

 تیم درجه بندی «استریت» به دیزنی درجه A+ داده اند و به دلیل افزایش ۳۸٫۵۳ درصدی سهام این شرکت نسبت به سال گذشته، آن را در رده سهام هایی که باید «خرید» قرار داده اند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

4 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.