آموزشاخبارمقالات

رازهای انیمیشن: حرکت سریع

3.3Kviews
۱
(۱)

بررسی نحوه انیمیت کردن یک حرکت سریع


اگر انیمیشن علاالدین را به صورت فریم به فریم نگاه کنیم به چیزهای بسیار جالب بر خواهیم خورد که گفتن برخی از این نکات و مطالب و به اشتراک گذاشتن آن ها بسیار مفید خواهد بود. در صحنه ای از این انیمیشن وقتی که (جعفر) در حال یافتن یاقوت سرخ است، یار قابل اعتماد او (ایگو) در چرخ دنده های دستگاهی که از آن برای مقاصد خودشان استفاده می کنند گیر میکند و در یک لحظه پرتاب می شود و به دیوار کوبیده می شود. اگر ما این صحنه را فریم به فریم مشاهده کنیم، در خواهیم یافت که این اتفاق به چه صورت به تصویر کشیده است.

 

در این شات و در یک فریم شما ایگو را به طور واضحی مشاهده می کنید که در حال عبور از کادر است. به چند چیز در ابتدا دقت کنید. جفت پاهای او در عقب قرار نگرفته است و یکی از آن ها در حالی که زانو آن خم شده است در بالا قرار گرفته است. بال های او هم به همین صورت کج هستند. در انیمیشن کلاسیک به شما توصیه می کند که را  برای ایجاد بهترین پوزها از تقارن استفاده نکنید. اما گاهی اوقات استفاده از تقارن راه حلی مناسبی برای به تصویر کشیدن است و مزایای زیادی هم ممکن است داشته باشد. به یاد داشته باشید این تنها یک فریم از ۲۴ فریمی است که در هر ثانیه نمایش داده می شود. و اگر شما به صورت فریم به فریم کار را مشاهده نکنید درک این موضوع برایتان امکان پذیر نیست و مطمئنا آن را نخواهید دید. با این حال، یک سری قوانین از جمله پوز و بیان احساس و احساس کردن در این فریم قابل مشاهد است. فوق العاده است.

مطالعه کنید:  هنر نورپردازی - قسمت هفتم - نورپردازی اصلی

 

ما در فریم بعدی این شات، مشاهده می کنیم که ایگو ۴ چشم دارد! این یک مثال از تکنیک بلر کردن است. چیز جالبی که در اینجا وجود دارد این است که چشمان او فقط تغییر کرده است و برای اینکار از تکنیک بلر استفاده شده است. و در این مرحله انیماتور فقط افکت انیمیشن را به چشمان ایگو اضافه کرده است. باز هم یاد آور می کنیم که این تنها یک فریم از فیلم است.

 

و در انتها ما این فریم را مشاهده می کنیم. در اینجا چشمان او به ۳ عدد کاهش یافته است! دقت کنید که وقتی ایگو وارد صحنه می شود چشمان او از ۲ عدد به ۴ عدد افزایش پیدا می کند و سپس به ۳ عدد کاهش می یابد و در انتها دوباره همان ۲ چشم خود را دارد. و این فریمی که مشاهد می کنید فریم ما قبل این است که ایگو صحنه را ترک کند. دودی را که از انتهای دم و پر های او مشاهده می کنیم با تمام شده صحبت های جعفر نا پدید می شود. و این مهم است که بدانید تمام این اتفاقات در ۱/۱۲ ثانیه اتفاق می افتد و در حقیقت شما متوجه این موارد نمی شوید و آن ها را نمی بینید. تنها چیزی که شما مشاهد می کنید این است که یک چیزی از صحنه عبور می کند و دنباله او که همان دود است به آرامی محو می شود.

چیز جالبی بود! و در صحنه های قبل تر این انیمیشن مشاهده می کنیم که (پرنسس جاسمین) در هر چند فریم یک پلک می زند. اگر شما این حرکت را در دنیای واقعی ببینید، غیر طبیعی به نظر می رسد. اما این کار به طرز ماهرانه ای در مورد این کاراکتر انجام شده بود طوری که شما احساس می کنید این عمل یک کار طبیعی است.

مطالعه کنید:  تحلیلی بر یکی از محصولات جذاب والت دیزنی

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که حق کپی این تصاویر برای والت دیزنی محفوظ است. و تمام حقوق آن برای انیماتور هایی است که بر روی این انیمیشن کار کرده اند و ما تنها نسبت به اکتشاف خودمان هیجان زده شده ایم.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 6 = 12

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.