آموزشاخبارمقالات

راز های انیمیشن: حس افتادن

3.37Kviews
۵
(۲)

چگونه حس را در یک افتادن و یا یک سقوط ایجاد کنیم.

آیا نیاز است تا درختی که در میان یک جنگل می افتد و کسی هم آن را نمی بیند درست و روی اصول انیمیت شود؟ بله، البته که باید به این صورت باشد و در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را به درستی انجام دهیم.

چیزی که بسیار زیاد در انیمیشن مهم است احساس و حس کردن است. برخی موارد با حقه هایی می شود این کار را انجام داد، اما شما باید کار هایی را در این مورد انجام دهید که این کار طبیعی به نظر برسد و بیننده متوجه این ریزه کاری ها نشود (ممکن است این کار کوچک ما در یک فریم یعنی ۱/۲۴ ثانیه باشد ولی همین باعث می شود که بیننده آن را حس کند).

ما در اینجا یک مثال از درختی داریم که در حال سقوط است و نگاهی نزدیک تر به این موضوع خواهیم انداخت. شاید این درخت به خاطر سن زیاد و قدیمی بودن در حال افتادن باشد و یا برای تهیه هیزم زمستان از آن می خواهند استفاده کنند. در هر صورت، این درخت پیر کاج به زمین خواهد افتاد و این کار بسیار سریع انجام خواهد گرفت. بیایید به کی فریم هایی که حرکت اصلی در آن انجام می شود نگاهی بیندازیم. (توجه کنید: استایل کار خود را تا جایی که ممکن است ساده نگه دارید تا حس افتادن را ایجاد کنید و نه اینکه به دنبال خلق یک اثر  هنری باشید)

مطالعه کنید:  دو انیمیشن در لیست فیلم های افتتاحیه جشنواره کن 2015

 

در بالا عکس هایی که وجود دارد که بوسیله این عکس های اصلی و پایه ای ما می توانیم قصه خودمان را تعریف کنیم. می توانیم چیز های دیگری را به این تصاویر اضافه کنیم تا عمق به انیمیشن خود بدهیم، اما در درس های بعدی از سری رازهای انیمیشن به آن خواهیم پرداخت.

و حال باید از چند عمل اصلی انیمشن در کار خود استفاده کنیم، ما می توانیم با پر کردن فریم های میانی در این صحنه نتیجه کار خود را مشاهده کنیم:

 

و افتادن این درخت اینگونه خواهد بود:

 

و نتیجه کار همان طور که میبینید زیاد جالب نشد، اما همین کار هم داستان را به جلو پیش می برد که این هدف اول هر انیماتور است.

اما آیا این کار را می شود بهتر انجام داد؟ بله قطعا همین طور است.

با تغییر جزیی در فریم های میانی می شود تفاوت بزرگی را در احساس افتادن ایجاد کرد. تمام چیزی که شما نیاز دارید تا این کار را انجام دهید اضافه کردن هیپ اکشن به درخت است.

 

در واقعیت، یک همچین درخت بزرگی به این سرعت سقوط نخواهد کرد اما در انیمیشن سعی می کنیم که آن را از دنیای واقعی هم بهتر به تصویر بکشیم. گاهی اوقات این بدین معناست که هل دادن یک فریم به عقب ممکن است ممکن است کار ما را طبیعی تر کند، چون وقتی که ما این فریم که در میان دو فریم دیگر قرار گرفته است را به سرعت نشان دهیم، نتیجه کار ممکن است بهتر به نظر برسد. و در اینجا ورژن دیگری از افتادن این درخت را مشاهده می کنیم که حس بهتری را از افتادن این درخت در صحنه به وجود می آورد.

مطالعه کنید:  جشن و پایکوبی برای ۶۰ ساله شدن دیزنی‌لند

 

همانطور که مشاهده می کنید (و یا ممکن است که در حرکت قابل مشاهده نباشد) در این ورژن حرکات فشرده بیشتری وجود دارد و این حس را بیشتر به شما منتقل می کند که درخت در حال افتادن به روی زمین است.

آیا جای دیگری از این تکنیک می شود استفاده کرد؟ استفاده از این تکنیک در همه جا امکان پذیر است.

این راز انیمیشن می تواند در هر جای دیگری به کار گرفته شود، از افتادن یک درخت گرفته تا غش کردن یک کاراکتر و موارد دیگر. شما می توانید این نکته از انیمیشن را به مجموعه دانستنی های خودتان اضافه کنید و از آن در کار های خودتان استفاده کنید.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.