اخبارکلیپ

رونمایی از نسخه ۲۰۱۶ نرم افزار Maya LT

2.33Kviews
۰
(۰)

در ماه March سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد رونمایی از نسخه ۲۰۱۶ نرم افزار Maya LT از سوی کمپانی Autodesk هستیم. معمولا انتشار نسخه جدید نرم افزارهای این کمپانی همراه با تغییرات متفاوت است و این بار در Maya LT نسخه ۲۰۱۶ تغییرات و ویژگی های فوق العاده ای به این نسخه افزوده شده است که در زیر به آن می پردازیم.

 

هدف Autodesk از انتشار این نرم افزار حمایت از کاربرانی است که علاقه به ساخت بازی های غیر تجاری یا اصطلاحا Indie Game دارند، است. از ویژگی های برتر و به اصطلاح فوق العاده این نسخه می توان به Sculpting Tools و پشتیبانی مربوط به Phisically based shading اشاره کرد. این نسخه از نرم افزار در کنفرانس GDC 2015 که در این هفته برگزار شده بود، اعلام شد. از ویژگی های جدید این نسخه می توان به موارد زیر اشاره داشت.

brush-based Sculpting

یکی از ویژگی های جدید نسخه ۲۰۱۶ نرم افزار Maya LT ابزار Sculpting است که بر پایه نرم افزار Mudbox ساخته شده است. کمپانی Autodesk این ابزار کاربردی Sculpting یا حکاکی را به این نسخه از نرم افزار اختصاص داده است. ویدئویی که در قسمت پایین قرار داده شده است کاملا مشاهده می شود که این قسمت یا به اصطلاحا این Toolset کاملا مشابه نرم افزار Mudbox است مثلا Brush Properties، Fallof و Stamp Effect.

 

تحلیل: حدس زده میشد که Maya این ابزار را در نسخه های جدید داشته باشد و دقیقا عملکردی مشابه به نرم افزارهای Sculpting دارد و از همه جالب تر پس از آن می توان شی Sculpt شده را به Low-Res تبدیل کرد. دقیقا این دسته از ویژگی ها وابستگی کاربران Maya را به سایر نرم افزارها کمتر می کند. همانطور که در نسخه ۲۰۱۵ مایا قابلیت شبیه سازی مایعات توسط Bifrost افزوده شد در نسخه های جدید باید انتظار افزوده شدن اینگونه ابزارها را داشت.

مطالعه کنید:  این فیلم را هرگز با شکم خالی تماشا نکنید!

UV Workflows

در این نسخه، پنجره UV workflow بر اساس Brush تعبیه شده است. ابزار Unfold 3D UV unwrapping که در نسخه ۲۰۱۵ این نرم افزار افزوده شده بود، در این نسخه با تغییراتی ادغام شده است. از جمله این تغییرات می توان به cut/sew edge، Automatic projection، pinning، weld، Split و unfold brushes اشاره کرد.

تحلیل: همواره در هر نسخه از نرم افزارهای Maya شاهد تغییرات در پنجره UV workflow هستیم. افزوده شدن ابزارهای جدید از جمله ویژگی جدید UV بر پایه Brush می تواند سرعت کاررا دوچندان کند.

پشتیبانی از PBR Shader

در این نسخه شاهد تغییراتی در قسمت Shader FX هستیم از جمله آن می توان به عملکرد Shader FX بر اساس Material اشاره کرد که قابلیت پشتیبانی از Game engines مانند Unreal Engine 4 و Unity 5 را دارد.

بهبود عملکرد Animation Tools و Export Option

 

در این نسخه شاهد افزوده شدن Spline IK و Cluster Deformation هستیم که در امر Riging بسیار پر کاربرد است. مثلا از Spline IK با استفاده از Curve بعنوان مثال میتوان اشیایی همانند دم (Tail) را Rig کرد Clusterها در بحث Deform کردن Object می توانیم استفاده کنیم. همچنین قابلیت Export کردن به موتورهای بازی سازی با بهبود عملکرد روبه رو شده است که به سرعت انتقال بالا و همچنین پشتیبانی از Objectهای با Detail بالا در این بخش اشاره شده است. 

بهبود کارایی Viewport 

در این نسخه شاهد تغییرات جذابی در بخش UI نرم افزار هستیم. همچنین به تکنولوژی جدید کار کردن بین CPU و GPU اشاره شده است که باعث سریعتر شدن عملکرد و کارایی Viewport می شود. در این مقاله بطور مختصر به ویژگی های برتر این نسخه پرداختیم. در مقالات اخیر این نرم افزار اشاره کردیم که این کمپانی در هر نسخه به فکر توسعه و افزودن ابزارهای جدید است که کاربرانی به صنعت ساخت بازی علاقه مند هستند به این نرم افزار رو بیاورند و همکاری بین این نرم افزار با موتورهای بازی سازی را مشاهده نمایند. یکی از نکاتی که برای بنده جذاب بود تغییر UI نرم افزار در این نسخه بود که احتمال بسیار قوی هست که نرم افزار Maya نرم افزار در این نسخه بود که احتمال بسیار قوی هست که نرم افزار Sculpting مشابه نرم افزار Mudbox را در دل خود جای دهد.

مطالعه کنید:  ساخت انیمیشن «اولیای خدا» به پایان رسید

 mostafa3d.com منبع

Download Link HD

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.