اخبار

سال طلایی انیمیشن ها

2.07Kviews
۰
(۰)

اسکار به «دوری» می رسد یا رقبایش؟


 امسال جنگ بر سر اسکار برترین انیمیشن سال بزرگتر و نزدیک تر از هر زمانی خواهد بود زیرا در ادامه ازدیاد تولیدات انیمیشنی استودیوهای نامدار غربی هر یک حداقل یک انیمیشن خوب و کلاس بالا را در صحنه دارند و والت دیسنی و پیکسار به رسم و سیاق همیشه آنقدر انیمیشن های خوب رو کرده اند که قابل شمارش نیست. اضافه بر انیمیشن هایی که در هشت ماه اول سال ۲۰۱۶ رو شده اند، منتظر این انیمیشن ها هم باشید: «آواز» از شرکت یونیورسال، «Starks» کاری از استودیوی برادران وارنر، «بت من لگو» محصول انیمیشنی دیگری از وارنر و همچنین «Trolls» ساخته دریم وورکز.

یادتان باشد که در همین هفته های اخیر انیمیشن های «پیدا کردن دوری»، «عصریخ: مسیر برخورد» و «کتاب جنگل» هم به نمایش درآمده و اغلب، کولاک کرده اند و «مهمانی سوسیسی» نیز از جمله انیمیشن های موفق تازه اکران شده بوده است.

ازدیادهایی از همین دست و البته با ابعادی کمتر بود که سبب شد آکادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری از دو دهه پیش اسکار ویژه انیمیشن را باب کند که هر سال در جریان مراسم توزیع این جوایز به بهترین فیلم انیمیشنی سال اهدا می شود و پیش از آن انیمیشن ها اسکاری مختص به خود نداشتند و در جدول های کلی رده بندی می شدند و کاندیدایی شان هم طبعاً سخت تر بود زیرا باید فیلم های دارای بازیگران زنده و انسانی را کنار می زدند تا وارد فهرست نامزدهای اسکار شوند. البته در حال حاضر هم منعی برای کاندیدا شدن یک انیمیشن در شاخه بهترین فیلم سال حتی در صورت نامزد شدن همزمان آن در شاخه برترین انیمیشن وجود ندارد اما سران «آکادمی» کوشیده اند با احتساب باب شدن یک مجسمه طلایی ویژه بهترین انیمیشن، انیمیشن ها را وارد محاسبات کلی و به ویژه قسمت بهترین فیلم نکنند و برای آن حساب های مضاعفی نگشایند و اجازه بدهند که هر چیزی در همان شاخه برترین انیمیشن مورد بررسی و صدور حکم قرار گیرد.

مطالعه کنید:  شوریل 2017 رندر انجین RenderMan

پیش بینی اینکه کدام فیلم برنده اسکار برترین انیمیشن امسال می شود و حتی تشخیص ۵ تا ۶ فیلم کاندیدا به سبب سطح و کیفیت بالای اکثر انیمیشن های سال و فاصله کم بین آنها بسیار سخت است اما این نکته مشخص است که با توجه به درخشش و فروش زیاد انیمیشن هایی مثل «عصریخ: مسیر برخورد»، «پیدا کردن دوری» و «کتاب جنگل» (که البته یکی- دو بازیگر زنده هم دارد) هر اتفاقی در این سال طلایی متصور و پیروزی هر یک از آنها در این شاخه امکانپذیر است. جدیدتریـن انیمیشنی کـــه می کوشد پولسازی زیادی داشته باشد و البته نه یک انیمیشن ابتکاری و تازه بلکه بازسازی یک کار قدیمی و اوری ژینال به شمار می آید، «اژدهای پیت» نام دارد که از چهار هفته پیش در سطح جهان اکران شده و در همین مدت بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروخته است. البته «پیدا کردن دوری» هم که سومین انیمیشن پرفروش سال بوده و ۹۲۲ میلیون دلار پول در آورده، ادامه ای بر فیلم «پیدا کردن نمو» محصول ۲۰۰۴ است و یک کار تازه نیست و «کتاب جنگل» نیز که دومین انیمیشن سودساز امسال است، نسخه تازه فیلمی است که ابتدا حدود ۵۰ سال پیش عرضه شد و این بار تهیه کنندگانش همان طور که پیشتر آمد یکی- دو کاراکتر جدید انسانی را به جمع اجزا و کاراکترهای انیمیشنی قضیه افزوده اند. ناگفته نگذاریم که عنوان پرفروش ترین انیمیشن امسال متعلق به «Zootopia» است که تا این لحظه یک میلیارد و ۲۹ هزار دلار پولسازی کرده و از توفیق آن همین بس که در جدول پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۶ صاحب رتبه دوم است و فقط پشت سر فیلم کمیک استریپی «کاپیتان آمه ریکا: جنگ داخلی» قرار می گیرد و بر این اساس حتی اگر اسکار برترین انیمیشن ۲۰۱۶ را هم بگیرد، هیچکس متعجب نخواهد شد.

مطالعه کنید:  نورپردازی و رندرینگ در آرنولد

منبع: بانی فیلم 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.