اخبارانیمیشن ایران

شبکه کودک و نوجوان پرمخاطب‌ترین شبکه فارسی‌زبان در بهار ۹۵

3.5Kviews
۴
(۲)

شبکه کودک و نوجوان، پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان در بهار ۱۳۹۵شد.


نظرسنجی‌ از کودکان ۵تا ۱۰سال نشان می‌دهد شبکه کودک و نوجوان در فصل بهار ۱۳۹۵توانسته برای نخستین بار در چهار سال اخیر پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان شود.

براساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار در تیر ماه سال ۱۳۹۴و ۱۳۹۵شبکه کودک و نوجوان با رشد شش درصدی در جذب مخاطب کودک مواجه شده و برای نخستین بار ۸۲درصد کودکان ۵تا ۱۰ساله در سراسر کشور، بیننده این شبکه بوده‌اند. در حالی بینندگان شبکه کودک و نوجوان بیشتر از شبکه دو سیما بوده‌اند که این شبکه تنها دارای پخش دیجیتال است و حدود ۱۷درصد کودکان، امکان دریافت امواج این شبکه را در تلویزیون های خود ندارند.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در فصل بهار یک سال گذشته کل مخاطبان کودک سیما یک درصد کاهش داشته و دیدن فیلم های خانگی و انجام بازی های رایانه‌ای افزایش پنج و یک درصدی داشته است. همچنین شبکه دو سیما کاهش دو درصدی، شبکه پنج سیما کاهش چهار درصدی، شبکه ماهواره‌ای جم‌ جونیور افزایش دو درصدی و شبکه ماهواره‌ای هدهد افزایش سه درصدی مخاطب کودک را تجربه کرده‌اند.

از سوی دیگر، با افزایش کیفیت برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان، میانگین مخاطبان هفت برنامه برتر این شبکه هفت درصد افزایش یافته و به ۵۷درصد رسیده است. در همین بازه زمانی، میانگین مخاطبان هفت برنامه برتر کودک شبکه دو سیما، با کاهش حدود یک درصدی به ۴۲درصد تنزل یافته است. بر این اساس، میانگین بینندگان کودک برنامه‌های برتر شبکه کودک و نوجوان ۱۳درصد بیشتر از میانگین بینندگان کودک برنامه‌های برتر کودک شبکه دو سیما بوده‌اند.

مطالعه کنید:  نور (قسمت ششم)

شبکه کودک و نوجوان از ۳۰فروردین ۱۳۹۵به شکل رسمی، برنامه‌های خود را برای خردسالان زیر شش سال در کانال پویا و برای کودکان ۶تا ۱۲سال در کانال نهال پخش می‌کند. برنامه‌سازی براساس یک منظومه تربیتی، طراحی هویت گرافیکی جدید، نظم‌بخشی به پخش برنامه‌ها و افزایش کیفیت ویرایش تصویری، زبانی و تربیتی آثار خارجی از مهمترین اقدامات شبکه کودک و نوجوان در این دوران بوده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.