اخبارمقالات

شناخت یک هنرمند: استیون دوپوی

2.54Kviews
۰
(۰)

بیایید کمی به عقب برگردیم. شما کجا متولد و بزرگ شده اید؟ الان کجا زندگی میکنید؟ چه چیزی شما را به هنرهای دیجیتالی علاقمند کرد؟

سلام، من استیون دپویی هستم. ۳۱ سال دارم و در پاریس، فرانسه متولد شده ام. هنوز در پاریس هستم و در همینجا هم به کار مشغول هستم اما به دنبال فرصت های شغلی مناسب دیگر در خارج از کشور خودم میگردم.

من از ۱۵ سال پیش زمانی که شروع به بازی های آنلاین کردم به دنیای هنر دیجیتالی علاقه پیدا کردم. من در آن زمان تمام کارهای فلش انیمیشن را برای تیم خودم انجام میدادم. من میدانستم که این همان جایی است که میخواستم در دنیای هنرهای دیجیتالی کار کنم.

من همیشه عکس ها به هم لینک میکردم و آن ها را به حرکت درمیاوردم و این برای من واقعا کار راحتی بود و این را در خودم حس میکردم که در راه درستی پا گذاشتم.

 

لطفا توضیح دهید که چکار میکنید. در چه پروژه هایی حضور داشتید و یا با چه استودیوهایی همکاری داشتید؟

من یک VFX آرتیست هستم. من تمام پدیده اهای طبیعی از قبیل آب، دود، آتش، ابرها یا تخریب چیزها، انفجار ها، چیزهای کوچک و خرد را انجام میدهم. در واقع تمام چیزهایی که توسط یک انیماتور انیمیت نمیشود به وسیله ما انجام میشود – هنرمندهای جلوه های ویژه.

من در چند پروژه کوچک و بزرگ در شهر خودم پاریس حضور داشتم. من کار خودم را با انیمیشن «من نفرت انگیز» شروع کردم و در پروژه هایی همچون «لوراکس»، «من نفرت انگیز ۲» و «مینیون ها» حضور داشتم. در خلال این پروژه ها روی چندین کار تجاری و تبلیغاتی و تریلر گیم همچون Ghost Recon و World of Tanks نیز کار کردم.

مطالعه کنید:  قهرمان بزرگ 572 میلیونی شد

همچنان که در استودیوهای بزرگی که در پاریس هستند مثل Illumination MacGuff فعالیت داشتم، در استودیوهای کوچکتری همچون Unit Image، Fix Studio و Microbe Studio نیز کار کردم.


مهم ترین ایزاری که از آن استفاده میکنید چیست؟

من بیشتر از هودینی و مایا و گاها از تری دی مکس استفاده میکنم. معمولا از RealFlow هم برای کارهای  فلوید سبک استفاده میکنم. برای کامپوزیت از NUKE استفاده میکنم که از نظر من در نوع خودش بهترینه.

هودینی بهترین ابزار برای جلوه های ویژه برای من است و همچنین مایا نیز بهترین ابزار برای اساس و پایه کار است: این همان نرم افزاری است که من در مدرسه یاد گرفتم، و من از آن برای کارهای ساده (مرتب کردن هندسه اجسام و غیره) استفاده میکنم.

 

در حال حاضر شما در پروژه ای مشغول به کار هستید و یا تمایل به شروع آن دارید که بتوانید به ما بگویید؟

من در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه خودم هستم. یک پروژه کوچک و جمع و جور، تنها چیزی که به آن نیاز دارم زمان کافی برای آن است که با داشتن یک دختر ۲ ماهه کار ساده ای نیست 🙂

 

 

 

چه پروژه ای در گذشته بود که شما آرزوی کار بر روی آن را داشتید و چرا؟

من یکی از طرفدارن پروپا قرص فیلم دزدان دریایی کارائیب هستم، من واقعا دوست داشتم که در آن پروژه بودم. دقیقا نمیدانم چرا ولی من به دنیای دزدان دریایی علاقه زیادی دارم. استودیو ILM واقعا کار خوبی را با Davy Jones انجام داد!

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – فصل پنجم: تشریح یک شات نورپردازی شده (قسمت سوم)

من همچنین بازی League of Legend را دوست دارم و درگیر شدن در آن به هر نحوی میتوانست افتخار بزرگی برای من باشد.

 

جدای از کارهای کامپیوتری شما به چه کارهای دیگه ای علاقه مندید؟

من یک ورزشکار هستم، من به جنب و جوش کردن علاقه خاصی دارم. من CrossFit انجام میدهم، این نوع از تمرین کردن را خیلی دوست دارم، در زمان کم و بسیار فشرده. من همچنین علاقه زیادی به موج سواری و هر چه که به آن مربوط میشود را دارم. متاسفانه پیدا کردن جایی برای این تمرینات در پاریس کمی مشکل است.

من همچنین به عکاسی و فیلم برداری علاقه خاصی دارم و شاید روزی کارگردانی کاری را انجام دادم، چرا که نه 🙂

ممکن است کمی درباره روند کاری خود توضیح دهید؟

هر وقت که من یک پروژه را شروع میکنم یا شات جدیدی را بهش اختصاص میدم، درباره خواسته کارگردان پرس و جو میکنم. و اگر امکان داشت برای نگاه به بعضی از منابع به اینترنت رجوع میکنم، برای مدیریت بهتر زمان.

و اگر کاری باشد که تا بحال آنرا انجام نداده باشم قبل از آزمون و خطا، به محض اینکه به نتیجه قابل قبولی رسیدم آنرا به کارگردان نشان میدهم. اینجاست که هودینی ایده های جدید را به ذهن من میاورد: شما میتوانید ایده های بسیار متفاوتی را به سرعت تست بزنید. همچنین این نرم افزار برای تکرار موارد آپدیت شده بسیار منعطف تر از مایا عمی میکند.

 

منبع: CGSociety

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  انتشار جدیدترین تریلر انیمیشن «پسر و جهان»

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 43 = 47

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.